۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸

خطیب جمعه بوانات:

ارتقای بیمارستان بوانات مانع آوارگی مردم به شهرهای مجاور می‌شود

ارتقای بیمارستان بوانات مانع آوارگی مردم به شهرهای مجاور می‌شود

بوانات - امام جمعه بوانات با انتقاد از بی‌توجهی مسوولان به حوزه درمانی شهرستان بوانات گفت: عملیاتی شدن وعده ارتقای بیمارستان ولی‌عصر بوانات مانع آوارگی مردم به شهرهای مجاور می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مدد زارع در خطبه‌های این هفته نماز عبادی‌سیاسی جمعه شهرستان بوانات خواستار رفع مشکل مردم تا آخرین روز از استقرار دولت سیزدهم توسط استاندار فارس شد و بیان کرد: رویکرد دولت مردمی و شخص رئیس‌جمهور شهید، گره‌گشایی از مشکلات و حل مسائل مزمن در سطح کشور بود.

خطیب جمعه بوانات با استناد به سخنان رئیس‌جمهور فقید و شهیدمان که گفته بود: «دولت مردمی از کنار چاله‌ها عبور نمی‌کند مگر اینکه چاره‌ای برای آن بیاندیشد»، بیان کرد: لازم است تا پروژه‌های مزمن موجود در سطح استان در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشتی و درمانی، مسکونی، تجاری و عمرانی تا حد ممکن تعیین تکلیف شود.

امام جمعه بوانات با اشاره به اینکه در شهرستان بوانات پروژه‌های عدیده‌ای وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: با اینکه بارها طرح‌های عمرانی بر زمین مانده در این شهرستان مطرح و قول پیگیری و حل آن داده شده اما تغییر چشمگیری که نشان از عزم جدی برای رفع موانع و بهره‌برداری از آن باشد، نمی‌بینیم.

حجت الاسلام زارع به پروژه باند دوم جاده صفاشهر به بوانات که با وعده مدیرکل سابق راه و شهرسازی بنا بود شهریور سال ۱۴۰۱، ۱۳ کیلومتر از آن به بهره‌برداری برسد، نیز گریزی زد و متذکر شد: با گذشت قریب به دو سال از آن وعده، حتی یک متر از این پروژه هم به بهره‌برداری نرسیده است.

وی با یادآوری اینکه ترافیک موجود در این محور بیش از ۵ برابر ظرفیت جاده کنونی و به یک مسیر قتلگاهی برای مردم بوانات تبدیل شده، ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری و افتتاح باند دوم محور یاد شده، قطعاً مشکلات فراوانی حل و کمک قابل توجهی به حمل و نقل جنوب به غرب و مرکز کور خواهد بود.

خطیب جمعه بوانات در ادامه به پروژه دوم بیمارستان ولی‌عصر بوانات نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه همچون عُقده‌ای سنگین بر دل نشسته و ده‌ها بار مراحل قانونی ارتقا آن از ۳۲ تختخوابی به ۶۴ طی شده، حتی استاندار فارس نیز به عنوان فردی متخصص در حوزه درمان ضرورت آن را تأیید و تا دستور وزارت‌خانه پیش رفته و نتیجه نگرفته است.

حجت الاسلام زارع افزود: در حال حاضر مردم شهرستان بوانات برای حداقل‌های درمان آواره مرکز استان و استان همجوار و دیگر شهرستان‌ها هستند در حالی که هنوز ارتقا این مرکز درمانی مدنظر را شاهد نیستیم.

کد خبر 6123952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha