۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰

امام جمعه ملبورن در گفت‌وگو با مهر:

شهید رییسی در توسعه روابط بین الملل،وحدت اسلامی را دنبال می‌کرد

شهید رییسی در توسعه روابط بین الملل،وحدت اسلامی را دنبال می‌کرد

امام جمعه ملبورن و نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت:ایت الله رییسی شهید جمهور در توسعه روابط بین الملل،وحدت اسلامی را دنبال می‌کرد.

حجت الاسلام اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی خود را به مناسبت این فاجعه دردناک به رهبر انقلاب اسلامی و ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران عرض و گفت: برای شهدا رحمت و برای خانواده‌های آنها و همه ملت ایران صبر و آرامش مسئلت می‌داریم و در غم و رنج این مصیبت بزرگ با جمهوری اسلامی ایران شریک هستیم. شهادت رئیس جمهور ایران، خسارتی بزرگ نه تنها برای ملت ایران بلکه برای همه منطقه بود. وی در دوران ریاست‌جمهوری با چالش‌های بزرگ داخلی و خارجی روبه‌رو بود؛ اما همواره برای ثبات ایران و دفاع از منافع آن در محافل بین‌المللی تلاش می‌کرد.

وی ادامه داد: نگاه انقلابی و اعتقاد به جایگاه و نقش مردم از شهید آیت الله رئیسی شخصیتی بارز و انقلابی و مردمی ساخته بود. یکی از بارزترین ویژگی‌های شهید آیت الله رئیسی نگاه جامع و دلسوزانه وی به مشکلات ملت ایران بود.


حجت الاسلام وحیدی ادامه داد: ویژگی بارز آیت الله رئیسی علاقه فوق‌العاده او به وحدت جهان اسلام بود. وحدت شیعه و سنی را امری مبارک و ضروری می‌دانست. این شهید عزیز در توسعه روابط بین المللی، وحدت اسلامی بین جوامع را دنبال می‌کرد و مدافع حقوق مظلومان عالم بود.

وی افزود: آیت الله رئیسی دارای ویژگی‌های بودند که ایشان را محبوب قلوب کرده بود؛ پایبند به اصول اسلامی و نظام بود و از قرآن و مظلومان عالم دفاع می‌کرد. ایشان با تمام وجود در محافل بین المللی از مقاومت ملت‌های مظلوم در برابر دشمنان متجاوز امثال صهیونیست‌ها و استکبار جهانی حمایت می‌کرد و در صحنه‌های بین المللی و جهانی حضور مستمر و مؤثر داشت.

وی با اشاره به حج گفت: نبی مکرم اسلام و اهل بیت (ع) در مورد اسرار و فلسفه وجوب حج بسیار سخن گفته‌اند و داستان طواف، سعی میان صفا و مروه و وقوف در عرفات، مزدلفه و مشعرالحرام و… دارای اسرار و رموز زیادی است. از امام باقر (ع) نیز درباره فلسفه وجوب حج نقل شده که خداوند متعال این فریضه را برای آرامش حقیقی دل‌ها و وحدت و یکپارچگی امت اسلام قرار داده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ایام الله چهاردهم و پانزدهم خرداد، اظهار داشت: امام امت (ره) نگرش جدیدی را به جهان عرضه و آموزه‌های حج ابراهیمی را احیا کرد و از کسانی که در کنار خانه خدا به عبادت می‌پردازند، خواست تا برای کسانی که در مقابل دشمنان اسلام ایستاده اند، دعا کنند.

حجت الاسلام اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن اظهار کرد: امام خمینی ره یک شخصیت کامل و متفکر و بنیانگذار یک نظام و یک انقلاب منفرد بر پایه اسلام و عدالت بود. شخصیت ایشان برای دنیا آشنا است امام خمینی زمانی وارد میدان شد و برای حقوق مردم قیام کرد که جهان اسلام هیچ آگاهی و شناختی از دشمنان خود نداشت.

وی ادامه داد: ملت اسلامی از منافع و مطالبات مشترک یکدیگر بی خبر بود دنیا به ویژه ملت‌های مظلوم منطقه زیر تیغ و شکنجه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته بودند. امام خمینی بنیانگذار شعار مرگ بر آمریکا است، آمریکایی که به خون اسلام و مسلمین تشنه است اما امام راحل با خدمات و فداکاری‌های خود دشمنان مشترک اسلام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را رسوا کرد. شخصیت ایشان مبنی بر علم کلام و فلسفه، علم عرفان و بینش قوی در جهان سیاسی و یک الگو برای تمامی کشورهای جهان به ویژه حاکمان اسلامی می‌باشد.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا افزود: امام خمینی زمانی که نهضت انقلاب را از شهر قم و مدرسه فیضیه آغاز کردن حکومت مستبد وقت به سرکردگی رژیم طاغوتی شاه به شخصیت مؤثر و قوی امام پی برده و موانع زیادی در مسیر بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایجاد کردند.

وی ادامه داد: در حقیقت حضرت امام خمینی با تأسی از دین مبین اسلام منویات پیامبر گرامی اسلام و همچنین رهنمودهای ائمه اطهار توانستند با یاری خداوند، حکومت طاغوتی را نابود کرده و نظامی بر پایه مطالبات مردمی و آرمان‌های ملت به عنوان نظام جمهوری اسلامی ایران بنا کرده و این نظام تا امروز به رغم توطئه‌های دشمنان پابرجا است و بنابر عقیده و تفکرات امام خمینی این انقلاب با انقلاب حضرت صاحب الزمان متصل خواهد شد.

وی افزود: نسل جوانان باید درک کنند که آمریکا به عنوان دوست ملت‌های منطقه و مسلمانان نبوده و نخواهد بود و مسائل منطقه باید توسط مردم حل و فصل شود.به رسمیت شناختن کشور فلسطین اقدامی شجاعانه است که حقانیت ملت فلسطین را به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین برای زندگی همراه با صلح و آرامش در آن به رسمیت می‌شناسد. به رسمیت شناختن حق مشروع ملت فلسطین برای استقلال و آزادی و زندگی در امنیت در سرزمین خود مانند دیگر ملت‌ها است.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا و امام جمعه ملبورن اظهار داشت: عدم موفقیت آمریکا و متحدانش در همراهی پروژه صهیونیسم در سایه بیداری و هوشیاری جهان اسلام است و دشمنان ما امروز متوجه شده‌اند که فلسطین و آزادی قدس مساله اول مسلمین و دغدغه جهان اسلام است و حامیان فلسطین از آن عقب نشینی نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام وحیدی افزود: فلسطین باید به دست فلسطینی‌ها و مسلمانان قهرمان همین منطقه آزاد شود. جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت منطقه در صف مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکا در دفاع از مردم فلسطین هستند.

امام جمعه ملبورن گفت: خطای استراتژیک در دنیای اسلام زمانی رخ می‌دهد که برخی اسرائیل را دوست قلمداد کنند و برخی از حاکمان مرتکب خیانت به آرمان‌های ملت فلسطین شده و تن به سازش با صهیونیست‌ها داده‌اند.

کد خبر 6123958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha