۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷

امام جمعه محلات:

مشارکت در انتخابات و انتخاب صحیح یک تکلیف است

مشارکت در انتخابات و انتخاب صحیح یک تکلیف است

محلات- امام جمعه محلات گفت: مشارکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب درست یک تکلیف و وظیفه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ربانی در خطبه‌های نماز جمعه محلات با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالگرد رحلت امام و قیام ۱۵ خرداد، اظهار کرد: باید در این ایام مبانی قیام امام برای خدا بازخوانی شده و مورد توجه قرار گیرد چرا که اقدام امام معجزه‌ای بود که کسی آن را باور نمی‌کرد.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان حامی مردم فلسطین و غزه، گفت: یکی از مطالبی که باید در ارتباط با مقام معظم رهبری مورد توجه قرار داد، نگاه جهانی ایشان برای عرضه تمدن بزرگ اسلامی برای مدیریت جهان است و نامه اخیر ایشان برگرفته از همین نگاه جهانی است.

امام جمعه محلات با اشاره به ۲ درس قرآنی در نامه اخیر مقام معظم رهبری که بخشی از آموزه‌های اسلامی است، افزود: در این نامه آمده است قرآن برای همه مردم جهان و نه تنها مسلمانان مسیر را مشخص کرده است. اینکه نه ظلم می‌کنیم و نه زیر بار ظلم می‌رویم یکی از اصول اساسی تمدن اسلامی است و زمانی که حضرت امام مبارزه را آغاز کردند، کسی باور نمی‌کرد که انقلاب امام به این نقطه برسد که شهره جهانی شود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مشارکت و انتخاب صحیح، یک تکلیف و وظیفه است، زمانی این موضوع مطرح می‌شود که تفاوت دارد چه کسی رئیس جمهور شود، با ریاست جمهوری شهید رئیسی مشخص شد که انتخاب درست، برای مردم متفاوت خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، ادامه داد: اگرچه شاهد بارندگی‌های مناسبی بودیم اما اگر صرفه‌جویی انجام نشود، همچنان بحران ادامه خواهد داشت و به جای افزایش مصرف، باید فرهنگ صرفه‌جویی را میان مردم گسترش دهیم.

امام جمعه محلات با اشاره به بمباران چادرهای فلسطینیان در رفح، اظهار کرد: بالاتر از جنایت این است که بمباران در نقطه‌ای انجام شود که رژیم صهیونیستی آن را منطقه امن نامیده بود.

وی افزود: شکست‌های پی در پی اسرائیل در مناطق و مقاطع مختلف، به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی، حکم دادگاه لاهه در محکومیت رژیم صهیونیستی، احتمال تحت پیگرد قرار گرفتن نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی توسط دیوان کیفری بین‌المللی و عملیات مقاومت در جبالیا که اسرائیل مدعی نابودی حماس در آن نقطه بود، جنایتکاران را عصبانی کرده که دیوانه‌وار دست به ارتکاب این جنایت‌ها می‌زنند.

کد خبر 6124006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha