۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۲

امام جمعه اردبیل:

اعتراضات دانشجویی در اروپا و آمریکا دفاع از حیثیت بشریت بود

اعتراضات دانشجویی در اروپا و آمریکا دفاع از حیثیت بشریت بود

اردبیل_ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا در واقع دفاع از حیثیت بشریت معاصر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با گرامیداشت آغاز به کار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شروع به کار مجلس شورای اسلامی را تبریک می‌گوییم و برای تمام اعضاء آرزوی موفقیت داریم.

وی خاطرنشان کرد: ملت ما دو مطالبه بسیار مهم از مجلس دارد اول اینکه نقش خطیر در حل معضلات کشور مخصوصاً معضلات اقتصادی داشته باشد در کنار لوائح دولت ما منتظر طرح‌های کارشناسی شده از مجلس هستیم کمیسیون‌های مجلس باید موتور محرک‌های کشور در موضوعات حساس کشوری باشند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در این خصوص مجلس نباید زمان را از دست بدهد حتی یک روز هم در این باب تاثیر دارد دوم اینکه مجلسیان از وظایف اصلی و ذاتی خود خارج نشوند به اموری که به آنها مربوط نیست وارد نشوند در عزل و نصب‌ها ورود نکنند، وارد استخدام‌های سفارشی نشوند با ورود نمایندگان به عزل و نصب‌ها قطعاً مدیریت منابع انسانی که نقش اصلی را در رشد و توسعه کشور دارد مختل خواهد شد.

آیت الله عاملی تصریح کرد: اینکه نماینده مجلس اصرار داشته باشد که فرد مورد نظر وی در مسئولیت‌ها و پست‌ها قرار بگیرد معنا، مفهوم و پیام خیلی بدی دارد معنای آن، این است که این فرد در انتخابات آینده هوای او را داشته باشد در حالی که مسئولین اجرایی حق دخالت در انتخابات را ندارند.

نمایندگان برسر پست باهم کشمکش نکنند

امام جمعه اردبیل گفت: گاهی به خاطر کشمکش روی مسئولیت‌ها، یا سهم‌بندی بین آنها صورت می‌گیرد و یا اینکه یک مسئولیت حساس به خاطر اختلاف نمایندگان بدون مسئول می‌ماند.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: الان یک شهر مهم توریستی ما به خاطر اختلاف نمایندگان بدون فرماندار مانده است همه این حوادث برای ملت ما مسئولیت درست می‌کند و خداوند با همین حوادث با رای دهندگان احتجاج خواهد کرد این سیئه را فقط دو مجموعه می‌تواند حل کند اول خود ملت است نمایندگان فقط از ملت حساب می‌برند و دوم مجمع تشخیص مصلحت نظام است که تصویب کنند با دخالت نماینده در عزل و نصب‌ها وی چندین دوره از نمایندگی مجلس محروم گردد.

کانون‌های امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شکل گیرد

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: فعلاً ما قسم اول را در دسترس داریم من از ملت عزیز در تمام استان‌ها در جای جای کشور می‌خواهم حلقه‌ها و کانون‌های امر به معروف و نهی از منکر مخصوص مجلس و مجلسیان تشکیل دهند و در دو مورد رصد کامل داشته باشند.

عاملی بیان کرد: نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند و دوم اینکه استخدام‌های سفارشی با تحت فشار قرار دادن وزیر نداشته باشند هرگاه دیدید این دو خلاف اتفاق افتاد فریاد بزنید اعتراض کنید.

وی گفت: اگر این مسئله اتفاق بیفتد یقین داشته باشید کشور در مدیریت منابع انسانی، در برداشتن گام‌های مهم به طرف عدالت و در رسیدن به رشد و توسعه، نفس حیاتی و نفس مُمِد حیات می‌کشد از دانشجویان عزیز از بسیج عزیز از فعالان سیاسی از نخبه‌های سیاسی از اقشار فرهیخته می‌خواهم در این خصوص وارد میدان شوند.

امام جمعه اردبیل افزود: با کمال تاسف بخش مهمی از نمایندگان مجلس جدید هنوز از راه نرسیده با تمام توان به عزل و نصب ها وارد شده اند جلوی این‌ها را فقط ملت ما می‌تواند بگیرد.

عاملی افزود: دولت حریف این‌ها نمی‌شود تا دولت حرف می‌زند وزیر را زیر سوال می‌برند و ده‌ها دردسر برای دولت درست می‌کنند این دخالت، خیانت بزرگ به ملت ماست.

وی گفت: ملت بزرگ ما توجه کند که بخشی از نمایندگان به اقتضای طبیعت انتخابات ما در انتخابات مدیون اشخاصی شده اند و حالا ممکن است درصدد باشند دِین خود را از جیب ملت پرداخت نمایند اگر این فاجعه در یک نقطه قطع نشود در آینده قطعاً مدیریت منابع انسانی با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها تصریح کرد: آمریکا سر ایران منت می‌گذارد که نگذاشته کشورهای اروپایی در آژانس علیه ایران بیانیه صادر کنند اما ملت ایران از اول برجام تا حالا به یک سوال خود جواب پیدا نکرده است چرا ۱+۵ انتظار دارد ایران یک طرفه به قرارداد دو طرفه عمل کند و طرف مقابل نه تنها به تعهدات خود عمل نکند بلکه حق توبیخ ایران را هم داشته باشد که چرا الزامات برجامی خود را کاهش داده است.

وی افزود: این نشان از روحیه فزون خواهی، تحکم، تنمر و نشان از یک تفرعن بسیار وحشتناک است یعنی قراردادهای رسمی برای جهان سومی‌ها تعهد درست می‌کند نه برای آنها!

ماجرای رفح کمر بشریت را شکست

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ماجرای رفح و حمله اسرائیل به این منطقه مسکونی کمر بشریت را شکست اظهار کرد: جمعیت در کل غزه بمباران شدند و لذا به رفح پناه آوردند و حالا در رفح هم امنیت نیست.

عاملی خاطرنشان کرد: خانواده‌های فلسطینی حتی ۱۰ بار از جایی به جای دیگر در غزه کوچ کرده اند اما اسرائیل و هواپیماهای بمب افکن اسرائیلی دربدر دنبال این خانواده‌های مظلوم فلسطینی است یک و نیم میلیون انسان در رفح واقعاً در معرض کشتار جمعی هستند.

وی ادامه داد: اسرائیل از روزی که معبر رفح را اشغال کرده معبر اصلی آن بسته شده و گرسنگی بی داد می‌کند تصویر یک طفل که استخوان‌های بدن او بدون گوشت به صورت وحشتناک بیرون زده دنیا را تحت تاثیر قرار داد و بشریت معاصر را سرافکنده کرد.

آیت الله عاملی گفت: اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا در واقع دفاع از حیثیت بشریت معاصر بود اما جای تاسف است که باز دولت‌های اسلامی و ملت‌ها مسلمان تماشاگر وحشتناک ترین جنایت در حق مسلمان‌ها هستند.

وی گفت: جنایت امروز اسرائیل صورت تمام جنایت کاران بزرگ تاریخ را سفید کرد البته طوفان الاقصی کمر اسرائیل را شکسته است اخیراً یک ضربه بسیار سهمگین بر پیکره اسرائیل وارد شد.

وی افزود: دادستان دادگستری بین المللی می‌گوید قضات ما تهدید شده‌اند و این بی‌طرفی را که رکن اصلی قضاوت عادلانه است ویران می‌کند او می‌گوید قضات ما هم به صورت رسمی و هم به صورت غیر رسمی تهدید شده‌اند وقتی دو سال پیش که آمریکا قاضی محکمه بین‌المللی را تهدید کرد که چرا علیه آمریکا در یک پرونده رای داده، دنیا اعتراض می‌کرد امروز وضع به اینجا نمی‌رسید.

کد خبر 6124131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha