۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۷

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات ایران:

فراکسیون مطبوعات و رسانه ها در مجلس تشکیل شود

فراکسیون مطبوعات و رسانه ها در مجلس تشکیل شود

ساری-رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های ایران بر ضرورت تشکیل فراکسیون مطبوعات و رسانه ها در مجلس دوازدهم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ساسان شیخی عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگاران بر ضرورت تشکیل فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها در مجلس دوازدهم به منظور تعامل بیشتر و رفع مشکلات مطبوعات و رسانه‌ها تأکید کرد.

شیخی با اشاره به آغاز به کار مجلس دوازدهم اظهار داشت: تشکیل فراکسیون مطبوعات و رسانه‌های خبری در مجلس شورای اسلامی امری ضروری است و یکی از ضعف‌های مجلس در حوزه رسانه و کمک به اهالی مطبوعات و رسانه‌ها در دوره گذشته، عدم وجود چنین فراکسیونی بوده است و متأسفانه نتوانسته است آن طور که بایسته و شایسته باشد از حوزه مطبوعات و رسانه‌ها در مجلس حمایت کند.

وی ادامه داد: اما اکنون با شروع به کار مجلس دوازدهم انتظار می‌رود فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها را تشکیل دهد و به حوزه مطبوعات و رسانه‌ها در مباحث قانونگذاری، اقتصاد رسانه‌ها، یارانه رسانه‌ها و… کمک شایانی کنند و بنابراین از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست تشکیل این فراکسیون را دارم.

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های ایران با بیان اینکه در همین راستا با چند تن از نمایندگان گفتگوهایی انجام شد تا چنین فراکسیونی تشکیل شود، گفت: با خوش فکری و درایت نماینده مردم شریف شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد تشکیل فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها به هیئت رئیسه مجلس داده شد که به امضای ۵۱ نماینده مجلس به ثبت رسیده است و امیدواریم هر چه زودتر هیئت رئیسه این فراکسیون انتخاب شود تا در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها گام‌های اساسی برداشته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: قطعاً وجود این فراکسیون می‌تواند در بحث رسانه در استان‌ها و تقویت خانه‌های مطبوعات استان‌ها و رسانه‌های محلی کمک حال باشد.

شیخی عنوان کرد: مقرر شد پس از تشکیل فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها، نشست‌های تخصصی به صورت ماهانه با حضور رسانه‌ها و تشکل‌های صنفی به ویژه خانه‌های مطبوعات استان‌ها برگزار شود تا مسائل رسانه‌ها در سطوح ملی و استانی مطرح و چاره اندیشی شود.

وی تأکید کرد: فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها به پویایی رسانه‌ها از جنبه‌های مختلف کمک می‌کند و مشکلات و موانع این حوزه را برطرف کند.

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های ایران همچنین خاطرنشان ساخت: در دوره دهم مجلس، این فراکسیون وجود داشت که با مطرح شدن مباحث مختلف رسانه‌ای به اوضاع مطبوعات در آن دوره بسیار کمک کرده است و کارنامه بسبار قابل قبولی نیز داشته است و در بسیاری از موارد ورود کرده و با برگزاری نشست‌های متعدد با اهالی خبر و رسانه‌ها توانسته است به دغدغه رسانه‌ها با حضور مسئولان مربوطه پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم این فراکسیون فعالیت خود را به زودی شروع کند، افزود: از آقای پولادی نماینده مردم شریف شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت که دغدغه مطبوعات و رسانه‌ها را دارد تشکر و قدردانی می‌کنم که برای تشکیل این فراکسیون پا پیش گذاشته است.

شیخی گفت: یقیناً مطبوعات کشور و به ویژه رسانه‌های تأثیرگذار کشوری از این اقدام خوشحال خواهند شد زیرا در یک فراکسیون تخصصی مسائل و دغدغه‌های آنها مطرح می‌شود و به آن پاسخ داده خواهد شد.

وی ابراز داشت: امیدواریم این مسیری که نمایندگان مجلس در پیش گرفتند، مسیری موفق باشد قطعاً با برگزاری جلسات مستمر ماهانه با حضور رسانه‌ها، خانه‌های مطبوعات و تشکل‌های صنفی به آینده این فراکسیون امیدوار خواهیم بود و مطمئناً رسانه‌ها می‌توانند بهترین جایگاه را در فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها داشته باشند تا دغدغه‌ها و مسائل خود را مطرح کنند و پاسخ لازم را دریافت نمایند.

کد خبر 6124184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha