۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۹

استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان:

امام خمینی(ره) عامل به علم الهی بود

امام خمینی(ره) عامل به علم الهی بود

بندرعباس- استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان امام خمینی(ره) را عامل به علوم الهی معرفی کرد و گفت: ایشان بر اساس علم الهی یک تنه در مقابل آمریکا ایستاد و مردم به تاسی از امام به میدان آمدند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد علی معصومی جمعه شب در جلسه درس اخلاق عمومی مسجد مالک اشتر بندرعباس اظهار کرد: رشد انسان به عمل انسان بستگی دارد و عمل ظاهری و باطنی را در بر می‌گیرد از این رو همه کسانی که در قرب الهی متنعم هستند بر اساس اعمال و مجاهدت‌های رفتاری‌شان به این مقام دست پیدا کرده‌اند.

وی افزود: خیلی‌ها هستند خداوند را قبول دارند اما به دستورات الهی عمل نمی‌کنند از این رو خداوند در قرآن کریم به صورت مکرر این دسته از ایمان آورندگان را مورد توبیخ قرار می‌دهد.

تولیت حوزه علمیه مالک اشتر بندرعباس، با اشاره به در پیش بودن ایام ارتحال امام خمینی (ره) تاکید کرد: امام خمینی (ره) کارهای فاخر و علمی زیادی انجام داد که نظریه ولایت فقیه یکی از آن‌ها بود؛ در طول تاریخ افراد زیادی بودند که کارهای علمی انجام دادند اما عمل کردن به علم است که موجب می‌شود انسان برجسته شود و وجه تمایز امام خمینی (ره) با سایرین این بود که به علمی را که کسب کرده بود را در صحنه زندگی و اجتماع پیاده کرد و عامل به علوم الهی شد.

آیت الله سید محمد علی معصومی با اشاره به آیه ۳۱ سوره بقره «وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ کُلَّهَا» عنوان‌کرد: خداوند متعال به حضرت آدم علیه السلام علم عطا کرد و او عمل نکرد و از بهشت رانده شد و خداوند این معنا را به همه نشان داده که اگر به علمی که به آن‌ها عطا شده است عمل نکنند مورد توبیخ قرار گیرند؛ شیطان نیز اینچنین بود؛ علم داشت و بر همین اساس خداوند را به عزت و جلالش قسم می‌دهد اما هنر پیاده‌سازی علم را در صحنه عمل نداشت و همین امر موجب شد که او نیز گرفتار شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان، تصریح‌کرد: امام و رهبر معظم انقلاب و بسیاری از علما علمی را که به آن دست پیدا کرده‌اند را در صحنه زندگی جاری می‌کنند و بر اساس آن رشد در آن‌ها حاصل می‌شود.

وی افزود: امام خمینی (ره) تک نفره مقابل آمریکا ایستاده بود و مردم نیز به تاسی از او به میدان آمدند و این حرکت مردم برکت یکی بودن گفتار و کردار امام موحد ما بود و خداوند فکر او و حرکتش را منطبق با اسلام ناب محمدی قرار داده و رشد داد از این رو ما نیز در تمام حرکت‌ها و برنامه‌هایمان به خداوند استناد کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه ۶۵ سوره نحل خاطرنشان‌کرد: خداوند نشانه‌هایی را برای ما قرار داده است تا بر اساس آن شکرگزاری کنیم و شکرگزاری هم با عمل کردن به علوم الهی محقق می‌شود.

آیت الله سید محمد علی معصومی با بیان اینکه دنیا دار امتحان است با اشاره به داستان حضرت ایوب علیه‌السلام، اظهار کرد: حضرت ایوب حرف خداوند و علم الهی را مبنی بر شکرگزاری را در تمام بلایا و امتحانات الهی پیاده کرد و خداوند به او عزت و جلال داد.

کد خبر 6124278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha