۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۴

حجت الاسلام خاموشی:

خیرین از دانش بنیان ها و جریان‌های زیرساختی دولت حمایت کنند

خیرین از دانش بنیان ها و جریان‌های زیرساختی دولت حمایت کنند

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از خیرین می خواهیم از دانش بنیان ها و جریان‌های زیرساختی که به‌ دولت ربط دارد حمایت کنند تا با پیشرفت نوآوری مشکلات مردم برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در مراسم تکریم شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره صف گفت: "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَیٰ تِجَارَةٍ تُنْجِیکُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ"، (ای اهل ایمان، آیا شما را به تجارتی سودمند که شما را از عذاب دردناک (آخرت) نجات بخشد دلالت کنم؟) "تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ" (به خدا و رسول او ایمان آرید و به مال و جان در راه خدا جهاد کنید، که این کار (از هر تجارت) اگر دانا باشید برای شما بهتر است.) خیرین بدانند نیت، بهتر از اصل عمل است. درباره اعمال صالح آمده است خدا ۱۰ برابر به شما پاداش می‌دهد. این پاداش به جهت نیت الهی است. رئیس جمهور شهید برای خدمت رسانی شبانه روز نمی‌شناخت به اقصی نقاط کشور سفر می‌کرد و می‌گفت اگر لازم باشد صدها بار برای پیگیری و حل مشکلی به منطقه‌ای سفر کنم، می‌روم.

وی اظهار کرد: ایشان در سفر آخر خود برای افتتاح سدی رفتند که حل معضلات کشور را در پی داشت. این بزرگوار در راه خدا جهاد کرد و نیتش این بود که فقر را از منطقه بیرون کند، آبرسانی کند و خدا او را تحویل گرفت و به رحمت حق نائل شد.

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: تحلیل خدمت رسانی دولت ضرورت دارد. اینکه دولت خدمت در این سه سال چه کرد؟ در مذاکره با دانشجویان خارجی گفتم طی سه سال اخیر ۱۱ ماهواره به فضا پرتاپ شد، شما می‌دانید این اقدام چه عقبه علمی دارد. در این سه سال، جریان زیرساختی هدفگیری شد.

وی عنوان کرد: از خیرین می‌خواهیم از دانش بنیان‌ها حمایت کنند تا نوآوری به رفع مشکلات مردم کمک کند. خیرین باید از جریان زیرساختی که به دولت ربط دارد حمایت کنند. تولید تجهیزات پزشکی باید به صددرصد برسد. دولت در حوزه‌های مختلف گام‌های بلندی برداشته، انتظار می‌رود خیرین کمک کنند به نتیجه برسد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ریل گذاری خوبی در دولت سیزدهم انجام شده که باید پی گیری شود، گفت: انتظار می‌رود افرادی که در آینده در این منصب قرار می‌گیرند، متد رئیس جمهور شهید را دنبال کنند. انقلاب اسلامی وجود حی است و افرادی نیاز دارد که پیشران باشند. امروز رژیم صهیونیستی و همینطور آمریکا قدرت عرض اندام ندارد، مشاهده می‌کنید در این واقعه مجبور می‌شود تسلیت بگوید. این نشان می‌دهد در انقلاب اسلامی اتفاقات سترگ افتاده و رؤسای بعدی باید این اقدامات را دنبال کنند.

وی اظهار کرد: انصارالله و حزب الله گروهند و قدرتها در برابر اینها به زانو درآمده اند و اینها بازوی های انقلاب هستند. وقتی رئیس جمهور شهید در سازمان ملل قرآن را بدست گرقت و گفت این متنی است که به آن تکیه می‌کنیم، وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دانشجویان خارج از کشور می‌گویند شما در جای درست ایستاده اید، خیلی مفهوم دارد.

حجت الاسلام خاموشی گفت: خیرین بدانند این مسیر مجاهدت در اموال است که به نیات، خیلی ربط دارد. در دعای ماه رمضان می‌خوانیم "اللّهُمَّ اَغْنِ کُلَّ فَقیرٍ اَللّهُمَّ اَشْبِعْ کُلَّ جایِعٍ اَللّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیانٍ" (خدایا دارا کن هر نداری را خدایا سیر کن هر گرسنه ای را خدایا بپوشان هر برهنه را) بله می‌توانیم برسیم. امروز اتفاقی که در دفاع جانانه از غزه می‌بینیم، شاهد هستیم که چقدر پیروزی نزدیک شده و رسمیت یافتن کشور فلسطین مطرح شده است.

وی تصریح کرد: امام راحل فرمود با همه جهان ارتباط داریم اما با آپاتاید و رژیم صهیونیستی خیر، امام (ره) راه درستی را انتخاب کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی همین راه را ادامه می‌دهند. باید شهادت آیت الله رئیسی را در منظومه‌ای ببینیم که قدرتمند در دنیا ظاهر شده است.

پروژه‌های زمین مانده با ارتباط مالیات به طرح‌های خیرساز کشور به انجام می‌رسد

در ادامه سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در حوزه وزارت و دارایی هرچه رئیس جمهور شهید فرمودند در فرصت باقی مانده پیگیری می‌شود، گفت: یکی از موارد این بود که مردم به عنوان مودیان بتوانند بجای پرداخت مالیات، پروژه‌هایی انتخاب کنند و بگویند مالیاتشان صرف انجام پروژه مشخصی شود و بازخوردها نیز ارائه شود که اعتماد سازی صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: گام اول صرفاً هماهنگی فی مابین دستگاه‌های اقتصادی کشور را لازم داشت که باید درمورد طرح‌های عمرانی و از طرفی میزان درآمدهای مالیاتی به تفکیک استان و شهرستان آماده شود که انجام شده و تفاهم نامه رسمی هم امضا شده و ما نیازمند مصوبه در بخش اول نیستیم.

خاندوزی عنوان کرد: آنچه باقی مانده بخشی است که مربوط به طرح‌های خیرساز است که ضرورت دارد نیاز منطقه را سازمان برنامه و بودجه تأیید کند. ما برای تأمین مالی طرح‌های خیرین باید مالیات را مرتبط به طرح‌های خیرساز کشور کنیم که کمک کند بسیاری از پروژه‌ها که مدتی روی زمین مانده به انجام برسد.

وی افزود: برای این بخش اذن مجلس را نیاز داشتیم. لایحه آماده شده که در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دهیم که تا فرصت باقیست به صحن مجلس ارسال شود تا این مصوبه از مجلس شورای اسلامی گرفته شود و یک سنگ بنای مبارک در حوزه تعامل فی مابین دولت و جامعه خیرین کشور باشد.

کد خبر 6124338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha