۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۲

اتحادیه اروپا: مدرکی دال بر تامین سلاح از چین به روسیه نداریم

اتحادیه اروپا: مدرکی دال بر تامین سلاح از چین به روسیه نداریم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تایید کرد که این بلوک هیچ مدرکی دال بر تامین سلاح از چین به روسیه در اختیار ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان مجمعی در سنگاپور گفت که اتحادیه اروپا هیچ مدرکی که نشان دهنده تامین سلاح از چین به روسیه باشد، در اختیار ندارد.

بورل در پاسخ به پرسش‌های شرکت‌کنندگان در اجلاس «مجمع گفتمان شانگری لا» به میزبانی سنگاپور گفت: چین متعهد به عدم تامین سلاح برای روسیه است و ما شواهدی که نشان‌دهنده چنین موضوعی باشد، در اختیار نداریم.

وی افزود: اما هیچ مرز مشخصی بین آنچه تسلیحاتی و آنچه غیر تسلیحاتی در نظر گرفته می‌‎شود، وجود ندارد زیرا برخی (قطعات) کاربرد دوگانه دارند.

با این حال، بورل با اشاره به اینکه برخی قطعاتی که در کشورهای غربی از جمله آمریکا، اروپا و انگلیس ساخته می‌شوند، ممکن است در تولید تجهیزات نظامی روس استفاده شوند، گفت: بنابراین مشکل فقط چین نیست.

پکن پیشتر تاکید کرد که تلاش واشنگتن برای مقصر جلوه دادن دیگران در جنگ اوکراین، بحران کنونی را حل و فصل نمی‌کند. وانگ وِن‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین با رد اتهامات مبنی تامین سلاح از پکن به مسکو تاکید کرده است: «چین همواره صادرات کالاهای نظامی را به شکلی حساب‌شده و مسئولانه مدیریت و صادرات کالاها و قطعاتی که کاربرد دوگانه دارند را به شدت کنترل می‌کند.

کد خبر 6124436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha