۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران:

کتابخانه مرکزی ساری به نام «شهید جمهور» نامگذاری می شود

کتابخانه مرکزی ساری به نام «شهید جمهور» نامگذاری می شود

ساری- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: کتابخانه مرکزی ساری که در حال اتمام است، به نام شهید خدمت و جمهور نامگذاری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی صبح شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان مازندران با بیان اینکه کتابخانه مرکزی ساری پس که با تخصیص اعتبار سفر حضرت آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی در حال اتمام است، با پیشنهاد اداره کل کتابخانه های عمومی استان به نام رئیس جمهور شهید نام‌گذاری می‌شود، خاطرنشان کرد: پیگیری امورات عمرانی در روستاها باید با پیوست فرهنگی همراه باشد، و برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، برنامه‌های مُدَوّنی در دولت سیزدهم در حال اجرا است و ساخت کتابخانه‌های روستایی در مناطق مختلف در دستور کار قرار دارد.

وی از فعال بودن ۳۷ کتابخانه روستایی در مازندران خبر داد و افزود: ۱۸ کتاب‌خانه روستایی در مازندران در حال ساخت است که از سال ۹۱ با کمبود مالی همراه بود که در دولت سیزدهم اتمام آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای اتمام کتابخانه های روستایی مازندران به ۵۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بخش فیزیکی آنها تکمیل بشود، یادآور شد: بهره برداری هفت کتابخانه روستایی برای امسال هدف‌گذاری شده است و سه کتابخانه تا هفته دولت به اتمام می‌رسد و چهار کتابخانه نیز تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان ای نوه برای روستاهای بالا دست برنامه داریم و کتاب‌خانه سیار نیز برای روستاهای بالا دست برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: از کانتینرها برای دایر کردن پیشخوان کتابخانه مناطق کم جمعیت و بالا دست استفاده خواهد شد و با الویت، ۱۰ دهیاری از این طرح در ماه‌های آینده برخوردار می‌شوند.

توکلی گفت: ۳ درصد از بودجه فرهنگی در اختیار شهرداری و دهیاری‌ها می‌باشد که از این ظرفیت نیز برای تجهیز و نگهداری کتابخانه های عمومی استفاده می‌شود.

کد خبر 6124448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha