۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۳

برتری در دومین دوئل با آبی‌ها؛

پرسپولیس در فوتبال ایران رکورددار شد/ نگاهی به ۲۳ قهرمان لیگ برتر

پرسپولیس در فوتبال ایران رکورددار شد/ نگاهی به ۲۳ قهرمان لیگ برتر

تیم فوتبال پرسپولیس که عنوان قهرمانی بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر را به خود اختصاص داد برای دومین بار بود که در دوئل غیرمستقیم با استقلال موفق شد جام را از چنگ رقیب سنتی خود برباید.

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ برتر فوتبال ایران از سال ۱۳۸۰ و با حضور ۱۴ تیم شکل گرفت که در مجموع این رقابت‌ها تیم پرسپولیس با ۹ عنوان قهرمانی بالاتر از سپاهان و استقلال تهران در رده نخست قرار دارد.

* در نخستین فصل برگزاری مسابقات، تکلیف قهرمانی به هفته پایانی کشیده شد و در پایان تیم پرسپولیس با کسب یک امتیاز بیشتر از استقلال عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

* در دومین فصل، تیم سپاهان با ۵۴ امتیاز و بالاتر از پاس و استقلال موفق شد برای اولین بار بر سکوی نخست فوتبال ایران بایستد. در سال ۸۲- ۱۳۸۱ استقلال تهران عملکرد ضعیفی داشت و در رده نهم جدول قرار گرفت.

* در فصل سوم این رقابت‌ها، نوبت قهرمانی به تیم پاس تهران رسید، در سال ۸۳- ۱۳۸۲ تیم‌های استقلال و فولاد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

پرسپولیس در فوتبال ایران رکورددار شد/ نگاهی به ۲۳ قهرمان لیگ برتر

* در چهارمین دوره از مسابقات لیگ برتر، تیم فولاد خوزستان توانست بالاتر از سایر تیم‌ها به مقام قهرمانی دست یابد و جواز حضور در رقابت‌های آسیایی را کسب کند. در سال ۸۴- ۱۳۸۳ تیم‌های ذوب آهن و استقلال تهران هر دو با ۵۴ امتیاز و بر حسب تفاضل گل در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

* در دوره پنجم مسابقات، امیر قلعه نویی با هدایت استقلال موفق شد این تیم را برای اولین بار قهرمان لیگ برتر کند. در این فصل تیم‌های پاس و سایپا هم در دو رده دوم و سوم ایستادند تا ۳ نماینده از استان تهران در بین تیم‌های برتر لیگ برتر قرار گیرند.

* در فصل ششم، تیم سایپا که در ابتدا کار خود را با «ورنر لورانت» آغاز کرد و در ادامه راه او از سایپا جدا شد و علی دایی به عنوان بازیکن - مربی توانست برای اولین بار سایپا را بر سکوی نخست ایران برساند. پس از سایپا، تیم‌های استقلال اهواز و پرسپولیس در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

* در هفتمین فصل لیگ برتر، تیم پرسپولیس با هدایت افشین قطبی فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و در حالی که ۶ امتیاز از این تیم به دلیل رعایت نکردن مسائل انضباطی از سوی فیفا کسر شده بود اما سرخ‌ها توانستند در بازی آخر و در حالی که با رقیب اصلی خود یعنی سپاهان مصاف داشتند، در دقیقه ۹۶ بازی را دو بر یک به سود خود به اتمام برسانند تا برای دومین بار در لیگ برتر قهرمانی را از آن خود کنند.

* در فصل هشتم، امیر قلعه نویی بار دیگر توانست استقلال را قهرمان لیگ برتر کند و آبی‌ها به دومین عنوان خود در این رقابت‌ها دست یافتند. در سال ۸۸- ۱۳۸۷ پس از استقلال، تیم‌های ذوب آهن و مس کرمان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

* فصل نهم لیگ برتر شاهد قهرمانی مجدد تیم سپاهان بود تا آغازی بر یکه تازی زردپوشان در فوتبال ایران باشد. در سال ۸۹- ۱۳۸۸ پس از سپاهان تیم‌های ذوب آهن و استقلال تهران در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

پرسپولیس در فوتبال ایران رکورددار شد/ نگاهی به ۲۳ قهرمان لیگ برتر

* فصل دهم، سپاهان برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر ایران برای دومین دوره متوالی بر سکوی نخست ایران ایستاد و استقلال تهران و ذوب آهن نیز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

* فصل یازدهم باز هم فوتبال ایران شاهد قهرمانی سپاهان بود تا زردپوشان رکورد جدیدی را به نام خود به ثبت برسانند. تراکتور در این فصل برای اولین بار در جمع ۳ تیم برتر قرار گرفت و در رده دوم ایستاد و تیم استقلال هم سوم شد.

* فصل دوازدهم با قهرمانی استقلال تهران به پایان رسید. امیر قلعه نویی با حضور خود روی نیمکت آبی‌ها توانست بار دیگر پیام آور شادی برای هواداران این تیم باشد و پس از استقلال، تراکتور و سپاهان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

* فصل سیزدهم و قهرمانی فولاد خوزستان همراه با حسین فرکی، تا سرخ و زردپوشان خوزستانی برای دومین بار در تاریخ خود بر سکوی نخست فوتبال ایران بایستند. در این فصل پس از فولاد تیم‌های پرسپولیس و نفت تهران در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

* فصل چهاردهم و کسب پنجمین قهرمانی برای سپاهان در لیگ برتر، حسین فرکی این بار و در قامت سرمربی سپاهان موفق شد برای دومین سال متوالی تیم خود را بر سکوی نخست قرار دهد و سپاهان را قهرمان لیگ برتر کرد.

* فصل پانزدهم با شاهکار استقلال خوزستان با هدایت عبدالله ویسی همراه شد. این تیم که کمتر کسی در ابتدای فصل امید به قهرمانی آن را داشت توانست بالاتر از سایر تیم‌ها، عنوان قهرمانی را از آن خود کند و برای اولین بار بر سکوی نخست قرار گیرد. پس از استقلال خوزستان تیم‌های پرسپولیس و استقلال تهران در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

پرسپولیس در فوتبال ایران رکورددار شد/ نگاهی به ۲۳ قهرمان لیگ برتر

* فصل شانزدهم سرآغازی بر رکوردشکنی پرسپولیس با هدایت «برانکو ایوانکوویچ» بود. سرخ‌ها توانستند در پایان این فصل عنوان قهرمانی را مقتدرانه کسب کنند و در ۴ سال بعدی هم که هدایت سرخ‌ها بر عهده ایوانکوویچ و یحیی گل محمدی بود، پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد تا واژه «گِلات» (پنج قهرمانی متوالی) توسط سرخ‌ها وارد فرهنگ لغات فوتبال ایران شود.

* فصل بیست و یکم، هدایت استقلال تهران بر عهده فرهاد مجیدی بود و این مربی توانست برای اولین بار در فوتبال ایران یک تیم را بدون شکست قهرمان کند. استقلال مجیدی در فاصله ۳ هفته مانده به پایان رقابت‌ها عنوان قهرمانی را به دست آورد. تیم‌های پرسپولیس و سپاهان هم در آن فصل در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

* فصل بیست و دوم و قهرمانی مجدد پرسپولیس در لیگ برتر، سرخ‌ها با هدایت یحیی گل محمدی علاوه بر قهرمانی در لیگ برتر در جام حذفی و سوپر کاپ هم عنوان قهرمانی را به دست آوردند تا گل محمدی با کسب ۳ جام در یک فصل در ذهن و قلب هواداران پرسپولیس جاودانه شود.

* در فصل بیست و سوم هم تیم پرسپولیس موفق شد با برتری در هفته پایانی برابر مس رفسنجان برای نهمین بار و با کسب ۶۸ امتیاز در ادوار لیگ برتر به مقام قهرمانی دست یابد و تیم‌های استقلال تهران با ۶۷ و سپاهان با ۵۷ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

کد خبر 6124504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      پرسپولیس همیشه قهرمان ... مبارک باد و جشن قهـرمانی نشان و رتبه دارد جـاودانی زمین پر از گلای سرخ و زیبا آسمون رنگ سرخ کهکشانی شاعر :میرحمزه طاهری هریکنده ای نوپا
      • غنی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
        69 96
        داداش درسته قهرمان شدیم ولی گل افساید بود.اولین قهرمانی که ب دل آدم نمی چسبه
      • 405mi16 ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
        73 54
        اقا مهم قهرمانی که پرسپولیش شده حالا هی تیم دوچرخه سواران بیان بگن افسایده افسایده مثل حرکتی که رفتن واسه ال کثیر کردن و بنده خدارو محروم کردن واقعا ننگ بر وطن فروشان
      • مجتبی IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        41 20
        خیلیها دوست دارند یه صحنه پنجاه پنجاه را افساید جلوه بدن اما این گل بیشتر به ما چسبید و تلافی بود به داوری بازی استقلال و ذوب آهن و همچنین داوری دربی رفت که حق پرسپولیس خورده شد
      • محمدرضا IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        14 6
        این آقای غنی که نوشته درسته قهرمان شدیم ولی گل آفساید بود.مطمئنم تو استقلالی هستی .میخواهی بگویی پرسپولیسی هست و گل آفساید بود.اصلانم آفساید نبود صد در صد درست بود .کیسه کشها
    • سلطان ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      اینجاست که شاعر میگه ناله کن کیسه کشششش
    • حسن ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      جام آفسایدها مبارک پرسپولیس
      • الر IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
        80 14
        هرچه دوست داری بگووووووو
    • ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      البته پرسپولیس در فساد فوتبالی سالیان ساله که در دنیا رکوردداره.
      • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
        82 30
        فقط بهانه بیارید
      • fatima ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
        79 29
        تو هم یه استقلالی فشار خور
      • آرمان ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        75 24
        دوبار فینال آسیا در همین سالها،اینم حتما تبانی بوده!؟
      • هر کب IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
        0 1
        والا این صحنه ها که برای ما تکراری شده هر سال داریم قهرمانی پرسپولیس رو می بینیم حتی اگه به غلط قهرمان شده باشه فقط امیدوارم استقلالی ها تو حسرت قهرمان نشون تیمشون نمونن
    • امید IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      باسلام پرسپولیس لایق قهرمانی بود خدایی ولی با پول و پارتی....پول خیلی قدرت داره لامصب
    • .h ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      69 22
      لیست تیم ملی رو دیدین؟؟؟ با این لیست هنگ کنگ هیچی تیم های لیگ ۱ هم نمیتونند ببرند اینکه چشمی و حسینی حذف شدن جای امیدواری بود ولی عزت اللهی و محبی مصدوم بودن از اونور عارف غلامی؟؟؟ سعید مهری؟؟ اینا رو از کجا میارین . نوراللهی کو؟ دانیال؟ شهاب زاهدی ؟ امید علیشاه. رامین رضاییان نیست شجاع هست
    • مرتضی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      چند دفه حق استقلال و سپاهان خورده شده و یدفه هم تراکتور ، پرسپولیس چه دلشو به این قهرمانی های الکی خوش کرده چند سری با کمک داوران و فدراسیون بوده ، امسال هم که با کمک گلهای آفسایدی تابلو بوده و قبول نیس همین . درود بر استقلال بزرگ
      • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
        56 28
        اینهمه تو لیگ امسال گلهای استقلال در آفساید به ثمر رسید یه بار هم برای پرسپولیس .بعد شما صحنه خطای حامد لک بر روی ریگی رو دقت کنید که می تونست پنالتی برای پرسپولیس و اخراج حامد لک باشه که داور توجه نکرد.همه کارشناسان داوری اعتقاد دارند حامد لک باید اخراج میشد و پنالتی برای پرسپولیس در نطر گرفته میشد
      • اس اس ابی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
        37 37
        دمت گرم حرف حق 💙💙💙💙💙
      • 405mi16 ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        42 19
        بابا استقلا ل که با کمک فدراسیون ۲ستاره شده حالا یه افساید هم به نفع ما بگیرن .والا من تو ۳۵سال عمرم یادم نمیاد استقلال رو با ۱ستاره دیده باشم که یهو از تو لپ لپ یه۲ستاره فدراسیون بهشون دا البته با کمک پولها وسکه تمام بهار طلا
      • رضا IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        20 32
        دمت گرم به نام آبی عشق
      • 😇 IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        13 3
        حق
      • محمدعلی DE ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        6 2
        سلام گل آفساید بودیانبود پرسپولیس قهرمان شد داوروکمک دارابودن مارادونا هم بادست گل زد یعنی استقلال خودشون همه‌ی بازی‌ها پاک برنده شدن بسه دیگه انقد جر زدن
      • ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        1 1
        چه آفساید یعنی تمام بازی‌های استقلال توای فصل پاک پاک برنده شدن قهرمانی لیاقت می خواه اگه استقلال لیاقت داشت قهرمان میشد ۲۷ هفته اول باشی مگه میشه مگه داریم عرضه نداشتن والسلام انقد جر زدن نداره بعد مارادونا بادست گل زد فوتبال همی هس،پس جرنزنید
      • ... IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
        0 0
        الهی بمیرم😂 والا ما که هر سال داریم قهرمانی پرسپولیس رو می بینیم حتی اگه واقعا هم لایق نباشه (که هست) و کیف می کنیم فقط دلم برای استقلالیا می سوزه که به هر دری می زنن قهرمان نمیشن نمی دونم چندین ساله قهرمان نشدیم دارین فشار می خورین
    • علی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      تمام قهرمانی های این چند سال پرسپولیس با تبانی و فساد بوده
      • آ IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        6 4
        واقعا راست می گی
    • مادر IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      56 88
      این نادانیها به زیان همه تیمها حتی تیمهای پایین جدول است ونه فقط استقلال و این عاقبت خوبی ندارد
    • کوروش IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      73 91
      البته ناجوانمردانه
    • نا شناس IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      استقلال همیشه سرش بالاست ما که مثل لنگ پولیس گل‌های آفساید تو کارنامه نداریم الان تمام تیمهای لیگ به استقلال تبریک میگن سی بازی بدون کمک و امتیاز معیشتی خدایا شکرت لنگی نیستم
      • فرهاد ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
        استقلال همیشه قهرمانه داداش ناراحت نباش جام شرافت مال ماست
      • پرسپولیس بالاتر از عشق ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
        26 16
        پس پنالتی رو سهم تیمتون میدونی نه کمک به تیمتون
      • دانیال IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
        9 23
        جمع کن عمو شما کیسه کشا کمتر از لنگیا سود داوری نبردید. شما دوتا تیم باعث خجالت فوتبال ایرانید
      • محسن ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
        23 10
        درست میگی چون شماکرنر واخراجیهایی که بایدمیدادین وندادیدرودارید.راستی چرا استقلال برا جعل امضا نرفت لیگ پایین.حتی فدراسیون امتیازهای کسرشده تیمهای دیگه رو برگردوند که استقلالونفرسته لیگ پایین.بازبگیدحکومتی کدوم تیمه.قهرمان پرسپولیس خودتون هم الان به خودتون لعنت میفرستیدکه چرا استقلالی شدیدولی غرور د
      • شیر IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        10 3
        این حرف ها به خاطر سوزشه مگه هفت دوره قهرمانی تقریبا متوالی با تبانی ممکنه
    • PERESPOLIS CZ ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      کیسه ها میگفتند همه چیزاخرفصل مشخص میشه،خوب کجایی کیسه؟این پرسپولیس بارها گردن تون روشکسته،خجالت بکشین خجالت،عشق پرسپولیس قهرمان تاابددرقلب هوادران
      • سورمق. ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
        25 34
        جام آفساید ها مبارک پرسپولیس جام پنالتی ها مبارک استقلال مجیدی ۲۱هفته ۱۱پنالتی سپاهان
      • Rahim IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
        34 6
        شما ها معنای شرافت رو نمیدونید که اگر میدونستید اقرار می‌کردید که چند تا گل آفساید براتون گرفتن یا چند تا از گلای حریفان رو براتون مردود کردن و چقدر داورا تا روز آخر لیگ هواتونو داشتن. خجالت بکشید اگه نصف این کمکایی که داورا به شما کردن به تیم دیگه ای میکردن و قهرمان میشد تا دو سال در موردش بحث میکر
    • ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      30 43
      تیمی که بعد چند قهرمانی در هیچ جام آسیایی مقام نیاورده حتما یک کاسه ای زیر نیم کاسه داره بغیر اینه که کسی مواظب این تیم هست
      • ایرانی ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
        29 8
        دو بار پشت سر هم بازی در فینال جام قهرمانی باشگاههای آسیا و ...، چشم بصیرت و کمی انصاف می‌خواد ، نه هذیان گویی از روی سوختن!!!
      • رضا IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        0 0
        حرف چرند و مفت از مغز یک آدم متوهم که برای تصورات غیر منطقی خودش به هر ریسمون سیاه و سفیدی آویزون میشه خوب مثلا یک تیم تو تایلند یا مالزی یا هند چند سال قهرمان بشه ولی تو آسیا مقام نیاره حتمی به منطق شما تبانی و فساد داره عجب منطقی سوزش زیاد شده حتمی حتمی به پزشک سوختگی و روان پزشک مراجعه کنید ..
    • امین IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      15 49
      واقعا خوش باشید بااین رکوردکشکیتون . بااین جامهای الکی هیچوقت نمیتونید توی اسیا قهرمان بشید.زنده باد تاج کبیر چه اول بشه چه اخر دوسش داریم جاش ته قلبمون ابدیه
      • ابوالفضل ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        4 7
        داداش من ، یکم انصاف داشته باشی . میفهمی درسته نایب قهرمانی به قهرمانی نمی‌رسه ولی خود نایب قهرمانی هم یه مقام حساب میشه .....
    • سعید ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      33 6
      من رفیق استقلالی زیاد دارم اونایی که فوتبال بازی کردن و میشناسن میگن پرسپولیس تا قبل از برانکو فراز و نشیب داشت ولی با اومدن برانکو فوتبال زیبا و حرفه ای رو شروع کرد یه عده شون هم که فقط طرفدار فوتبال هستن و از فوتبال هیچی حالیشون نیست میان تو فضای مجازی چرت و پرت میگن تو پرسپولیس هم داریم پس هیسسسس
    • ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      26 5
      وقتی هوادار یک تیم اخلاق مدار باشه باشگاه و تیم اخلاق و جوانمردی میشه فرهنگ باشگاه و نتیجه اش قهرمانی های پی در پی .عامل مهم موفقیت که بعضی از باشگاه ها دقیقا برخلاف آن عمل می کنند
    • سرخ کابوس آبی ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      38 21
      آخی بوی سوخته میاد دماغ سوخته ها چقدر سوختن دود به آسمان رسید خخخخخ دمتون گرم پرسپولیسی‌ها همیشه قهرمان چه قهرمانی سوزناکی برای ... وچه قهرمانی شیرینی برای ما بود
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      34 8
      واقعا اگر پرسپولیس قهرمان نمیشد جفا به فوتبال بود اما این قهرمانی مهر تاییدی بر بزرگ بودن پرسپولیس مردمی بودن ومحبوب بودنش بود فرهنگ اونا در ورزشگاه ۱۰۰هزارنفری بر فرهنگ والایش صفحه گداشت تا یکی از پر جمعیت ترین بازی در دنیا وآرامشش اونا رو با فرهنگترین طرفداران دنیا کرد.
    • پژمان تورک تراختور ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      8 10
      نه خجالت میکشید نه از رو میرید بااین فوتبالتون دم مهرداد محمدی گرم
    • ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      18 4
      استقلال بجای اینکه بشینه رو تیمش تمرکز کنه درس عبرت بگیره هدف گذاری کنه و قهرمان شه فقط کارش شده چندین ساله حرف مفت زدن نمیدونم اینا با چه عقلی حرف میزنن.... دلتون رو به حرفای چرت جام با شرافت خوش نکنید . نابرده رنج گنج میسر نمیشود
      • ناشناس ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        0 4
        فکرکنم اول این لنگ بود ک ویدیو برای داوری استقلال ساخت یاخودتوزدی به اونراه
    • محمد امانی ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      7 14
      پیروزی نه . فدراسیون و داوران رکورد دار شدن چون برنده داوران و فدراسیون هستن
    • احمدی ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      15 18
      جام‌های آفسایدی و اسنپی رو کم کنید ببینید چندتا میمونه 🤣🤣🤣
      • ۰۰۰۰ IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
        1 0
        والا به خدا اینا رو حذف کنیم بازم از استقلالیا بیشتر قهرمان شدیم😂😂😂😂😂🤣🤣🤣
    • مهدی یار ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      17 9
      با سلام قهرمانی مبارکتون قرمز های ایران زمین من نمیدونم پرسپولیس باید چطور قهرمان بشه که این کیسه ها بگن حقش بود بابا سوختن ندارد که شما هم روزی قهرمان میشین البته از آخر 🥴🥴🥴
    • طوفان سرخ آسیا IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      15 8
      بیرانبند گفت پسر من ۱۴ سال داره ۱۴ تا قهرمانی دیده استقلال_کیسه ۱۰۰ سسسسسسال داره هیچ قهرمانی ندیده _کیسه کش کیسه بکش چون دیگه خبری از قهرمان شدن نیست
    • ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      16 4
      قهرمانی پرسپولیس با جرزدن نکو نام و امثال نکو نام نمیتونه زیر سوال بره.برای طرافدارانتون بهانه تکراری نخواستن ما قهرمان بشیم و نیارین.دنبال بهانه به روز باشید.
    • مجید۱۶۰۸ ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      1 6
      راستی چه لباسی بود بیرانوند پوشیده بود تومراسم اهدای مدال؟؟؟
    • محمد IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      5 9
      حیف استقلال ک حقشو ضایع کردن پرسپولیس خوب بازی کرد ولی لایق قهرمانی نبود کاش داور انصاف داشت...
    • بهنام IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      6 4
      گل های آفساید امتیازه های از قبل مشخص شده واقعا به این میشه گفت قهرمانی.
    • محمد ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      11 6
      حقیقتاََتیم کیسه بایدبه دسته پایین ترسقوط کنه،ازبس کثیفن
    • استقلال ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      9 10
      حالم از هرچی پرسپولیس و داوری که دیشب پرسپولیسی ها خریدنش بدم میاد
    • استقلال IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      6 12
      پرسپولیسی های که گریه میکنید برای جام نینی ها گریه نکنید با آفساید گیرتون اومد اما با اینکه استقلال جام رو نگرفت دورود🥳🥳 بر استقلال بزرگ
    • علی اصغرمحمودی اصل US ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      16 9
      پرسپولیس عشق است ومحرم دلهای هواداران پرشمارایرانیان است زنده باد!
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      8 7
      قهرمانی مبارک تیم همیشه لایق . هر جی دل تنگ میخواد کیسه کش وراجی کنید . اینو نگید چی بگید ؟ شما اگ‌یک گل به نساجی زده بودین پرسپولیس صدتا تبانی هم‌کرده بود به شما نمیرسید . پس ضعف خودتون را این حرفا پر نکنید . تا شما بالای جدول بودین هیشکه یکباز نگفت تبانی . دستتون برا هواداراتون هم رو شده .
    • افساید IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      4 1
      ب چه قیمت
    • مهدی ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      3 1
      واقعا دلخوشیتون این فوتباله ...
    • ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      0 6
      پرسپولیس تیم بهتری بود البته داوران ما باعث شدن سرخابی ها به امتیاز ۶۷،۶۸ برسن چون اگر اشتباهات داوری نبود سرخابی ها نه قهرمان میشین و نه نایب قهرمان البته جام ها فقط با داوری رقم خورده و سقف بودجه هم کمک زیادی به سرخابی ها کرد تا بتونند لیگ برتر با کمترین باخت تا آخر بالای جدول بگذرانند
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      4 3
      قهرمان آفساید....قهرمان گل ضد وی ا ار.....
    • کیسه سوز ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      4 3
      یه تیم دلش به این خوش بودش که یه امتیاز از نساجی میگیره و از این ور هم اس خوزستان براش بازی در آورده و در این اندیشه بودند که رقیب سنتیشون فرصت قهرمانی را از کف داده،، ولی کور خونده بودند،، این تیم تا ثانیه آخر هم باید ازش حساب برد،،کسری از ثانیه معادلات را برهم میزنه،،
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      8 7
      تیمی که الان ۶۰سال هست تو آسیا قهرمان نشده و هوادارانش حسرت میکشن بهتره برن ورزش صبحگاهی انجام بدن و تیم تشکیل ندن تیم فوتبال به ستاره هاش و قهرمانی هاش توی تورنمنت های قاره ایش زنده است
      • 405mi16 ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        8 5
        یعنی الان میخوای بگی که تیمت دوچرخه سواران استقلال قهرمانی اسیا داره بابا شما تو بازی های چهار جانبه قهرمان شدید رفتین با تیم گل کوچیک بازی کردید وبردین چرا حالا حتی پاتون به لیگ قهرمانان اسیا نمیرسه حتی ستارهاتونم مثا ادعا هاتون الکی پوچ تو یه عکس نشون بده که استقلال رو پیرهنش یا لگوش ۱دونه ستاره
    • ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      13 8
      پرسپولیس اعتبارفوتبال سرزمین آریاییهاست
    • علی US ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      6 7
      پرسپولیس اگه تیم بزرگیه چرا تو آسیا مقام نداره معلومه یه دستای پشت پرده هست برا راضی نگه داشتن یه عده به عنوان یه دوستدار فوتبال که فقط به تیم ملی علاقه داره وفوتبال اروپایی
    • Hesam IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      15 6
      قهرمانی های پرسپولیس چقدر فشار آورده به دیگر تیم های لیگ برتری 😂😂😂😂
      • سعید ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        1 1
        داداش چرتو پرت نگو قهرمان غرب آسیا ما شدیم بین اون همه تیم های بزرگ عربی اونم دوبار منتهی توی فینال با شرق آسیا باختیم این یعنی بزرگی پرسپولیس دوبارم رفتیم فینال واقعی آسیا چند بارم جزء چهار تا تیم بزرگ بودیم ولی شما چی شیش تا از العین خوردین توی جهان اعراب مورد تمسخر قرار گرفتین و عروس واقعی آسیا..
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      13 9
      پرسپولیس همیشه قهرمان
    • ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      4 8
      رکورد !؟ روتون میشه این قهرمانیم حساب کنید !؟ خودتونم گول می‌زنیم !؟ با گل آفساید
    • رامین ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      3 5
      تیم لنگ با کمک داور ......
    • ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      3 4
      بازی استقلال و پیروزی که مساوی شد گل استقلال آفساید بودچطور اونجا نگفتین افسایده نکونام به مساوی راضی بودبیچاره نکونام که خودشو چقد زد که از پیروزی مساوی بگیره
    • تاج IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      3 6
      دوبارقهرمان اسیا دوبار نایب قهرمان دوبار مقام سومی پس ساکت لنگی
    • ویهان ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      8 5
      بابا شما کیسه سوزا اصلا میدونید قهرمانی چیه الکی زر میزنید پرسپولیس قهرمان اسیا نشده نایب قهرمان اسیا که شده بزرگترین دست اورد استقلال نایب قهرمانی تو لیگ برتر🤣🤣🤣
    • مهتاب ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      5 6
      اصلا این پیروزی برای پرسپولیس نبود و واقعا باید گل بازیکن پرسپولیس رو مردود علام میکردن و استقلال قهرمان میشد چون خیلی خیلی حق قهرمانی رو داشت همینو بس
    • رجبی IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      6 3
      بنظرعقلم آفسایدبود
    • بهروز والا IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      5 2
      امسال معلوم شد لیک ایران مفت نمی‌ارزد چرا شم گل افساد آخر بازی بازی شمش آذر وپرسپولیس گل اول وسوم تابلو بود
    • فروهر IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      9 9
      به قول علی آقا پروین این استقلالی ها چه ببرن چه ببازند جر میزنن مثل یه جنتلمن تبریک بگین قبول کنید دیگه رکورد پرسپولیس براتون افسانه شده
    • راد DE ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      1 2
      جام اسنپی...کشور دست به کار شه تیم ما عنوان دار شه
    • مجتبی ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      0 2
      یک پاسخ شرافتمندانه بدهیم خداوکیلی ایااگرکل فصل varبودقهرمان می‌شدیم کمی شرف داشته باشیم وواقعیت این فوتبال کثیف را قبول کنیم
    • Batavajoh IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      1 5
      البته یه رکورد جدید هم به نام پرسپولیس ثبت شده گل‌های آفساید پذیرفته شده.
    • علی ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      5 1
      یک روزبادمیادوکلاه مردی ازروسرش برمیداره میبره اون مردکلی میدوه و تلاش میکنه امانمیرسه به کلاهش اونوقت خسته وبی انگیزه میشه روزمین وبه کلاهش نگاه میکنه که داره دورترودورتر میشه برای خنکی دلش میگه ولش کن گشادم بودبرای سرم, حکایت شماآبیهاست
    • اکبر ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      10 1
      ما جام می بریم شما آزادید هر چی میخاید بگید فقط جام مال ما باشه جووووووووون
    • قرمز آسیایی ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      11 1
      فشاری نباش کیسه کش❤️❤️❤️ ان شاالله سال بعد🤣🤣🤣
    • مرتضی ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      1 1
      انقدرروی گل افسایدمانورندیدخواهشا،اگرافسایدگرفته میشدفکرنکنیدبازی صفرصفرتموم میشد،درهرحالت گل برتری بازی توسط پرسپولیس زده میشد،حتی شده ثانیه اخراین اتفاق میافتاد،اینوازپرسپولیس دیدیم که میگیم خودتونم خوب میدونید
    • نامجو ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      0 1
      تو این فصل سپاهان بهترین بازیهاشو با تاکتیکهای خاص مربی بادرک و فهمش به نمایش گذاشت بعدش بازیهای فصل دوم با مربی برزیلیشون خدائیش هردو مربی کلاس مربی گری خودشون رو به نمایش گذاشتن. نه بازیهای نکونام و گل محمدی! که بازیهای دفاعی و کثیفی رو انجام میدن. چهذپرسپولیس و چه استقلال همیشه با کمک داوری و فدر
    • محسن ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      2 4
      تیم پیروزی اساسا در زمین فوتبال بازی نمی کند بلکه با اطمینان خاطر ازحمایت داوران از دقیقه اول با درگیری فیزیکی تیم مقابل را منفعل ومحتاط می کند برهمه مردم حتی طرفداران منصف پیروزی مسلم است که اگر تیم پیروزی مشمول امدادهای غیبی نمی شد در بهترین حالت از رده چهارم بالاتر نمی رفت
    • پرسپولیس ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      2 3
      کیسه کشا تو همین بازی پنالتی پرسپولیس گرفته نشد حالا میگید آفساید بود باشه صد در صد افساید بود مام میگیم بود چون اینجوری بیشتررررررر حال میده بیشتر میسوزید ♥️♥️♥️♥️♥️♥️🤒🤒🤒🤒😁😁😁😁😁😁کیسه های دسته سومی لوس بهونه گیر عروس خلیج فارس شیشتایا ایمون چهارتای مسلمان دوچرخه سواران شیشتای العین
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      2 2
      تکلیف صحیح بودن گل در جریان بازی با نظر داور مشخص میشه نه بعد از بازی با بررسی صحنه های مختلف توسط کارشناسان که اگر چنین باشد و همه گلهای لیگ به این شکل موشکافانه توسط کارشناسان بررسی شود صحت تعداد زیادی از گلها مردود یا مشکوک خواهد بود.
    • ابی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      4 4
      اررره افساید بود اتفاقا با دست هم توپ رو زد. بسوووووووز کیسه کش شش تایی❤️❤️❤️❤️❤️❤️
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      2 1
      آنچه که من به خاطر دارم به زعم استقلالی‌ها بجز دوره هایی که استقلال قهرمان شده بقیه دوره ها لیگ ناسالمی داشته ایم مخصوصا اگر پیروزی قهرمان بوده.از نطر اینها لیگ زمانی خوب برگزار میشه که استقلال قهرمان بشه ولاغیر
    • ... ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      3 1
      هی بیاین به یک گلی که معلوم نیست اصلا آفساید بوده یا نه گیر الکی بدین توی فوتبال ایران هزارتا از این مدل اشتباهات داوری هست مثال اش پنالتی نگرفتن برای پرسپولیس و اخراج نکردن حامد لک تو همین بازی و صد مدل اشتباه دیگه که می تونستن رو بازی تاثیر زیادی بزارن.حالا شما برین با دو ستاره پلاستیکیتون پز بدین
    • جمشید IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      3 1
      عالی بود . بسیار لذت بردیم . و قسمتی از خاطرات زنده شد. خصوصا زمان افشین قطبی ۶ امتیاز از پرسپولیس قهرمان کم شد بود. ولی باز هم با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر شدند.و جام سه گانه آقا یحیی سال گذشته.
    • محمد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      2 5
      داداش پرسپولیس زلزله یعنی این تمام این قهرمانی مبارک پرسپولیس.
    • استقلالی نیستم ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      1 1
      همون موقع که بازی 3 هیچ باخته رو براش کردن 4_3 باید میفهمیدید قهرمان کیه.فقط نمیدونم چرا هرچی اشتباه داوری پیش اومد به نفع پرسپولیس شد؟یا نمیدونم چرا قهرمان مشکوک چندین دوره لیگ ایران،تو جام آسیا هیچ کار خاصی ازش برنمیاد؟فقط این نکته به ذهنم میرسه که مافیا فوتبال و داور و ... فقط برای لیگ ایران موثر
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      1 0
      دلم میسوخت به حال آنکه بیخود های وهو میکرد
    • فرهاد ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      1 1
      تا var تو فوتبال ایران نباشه حالا حالا قهرمانی مال شماست 🤣 گل اول فصل گل آخر فصل
    • جلال ❤️😉🏆🎀🥊 ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      1 0
      بنظرم زیبایی فوتبال به این بود که اهدای جام به هفته آخر کشیده شود و پرسپوليس قهرمان بتواند بعضی از مربی ها مثل رضا عنایتی که همیشه به استقلال امتیاز می‌دهد را ادب کند وسقوط کند ب هر حال ما قهرمان جام شدیم واصلا کاری به قضاوت داوری نداریم و داریم به قهرمانی در سوپر جام فکر می‌کنیم.
    • فرزانه IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      0 2
      چه قهرمانی گل آفساید بود استقلال همیشه قهرمان است همیشه باید انصاف داشته باشیم خدا حق است
    • ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      1 0
      استقلال هم بی نصیب شد، بالاخره یه جام جدیدی بنام شرافت گرفت، کاجیها با همین جام های که وجود خارجی ندارد دلخوش هستند، کاج راضی، عشقپولیس راضی، خدا هم راضی، 😆😆😆❤️❤️❤️❤️❤️❤️
    • سید IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      1 1
      آره رکوردداره جامهای کثیف
    • امید IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      2 0
      آره دیگه اونقد جام های اسنپی گرفتین که حتی لنگ رو به عنوان بهترین تیم تو ایران شناخته شده ولی استقلال رفته زیر دستوپا و اصلاً به استقلال نگاه نمی کنن
    • قلی ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      1 0
      همیشه قهرمان داوری
    • ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      1 0
      جناب نویسنده، درسال پنجاه و دو پرسپولیس بدون باخت قهرمان ایران شده بود، در آن سال پرسپولیس شیش صفر استقلال را شکست داده بود
    • سعید ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      1 0
      داوری ایران هر جور بود میخواست این تیم رو قهرمان کنه.آخرشم موفق شد.چرا VARنمیارن چون به ضرر پرسپولیس تموم میشه.
    • مهدی خان IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      0 0
      از بچگی فقط گفتم قرمزته. زنده باد عشقپولیس❤️❤️❤️❤️❤️❤️
    • علی ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      0 0
      کاش وی ای اربود وعدالت برقرار میشد استقلال ۵ میشد کسی ناراحت نبود .و حتی به قهرمان تبریک میگفتیم .خوبه همه چیز درزمین مردانه مشخص بشه
    • امیر ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      0 0
      خخخ خنده ام میگیره وقتی خودشون میبرن خودشون میدوزن قهرمان شدن به خرید داوری وپارتی بازی نیست قهرمان اصالت داره جوانمردی داره انسانیت داره شرافت داره که هیچ کدوم راشما دنیاپرست ها ندارین جام نیرنگ ،دروغ ودغل مبارکتون باشه
    • ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      0 0
      خوب
    • علمدارسینایی ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      0 0
      اگر تیم محله ما را هم از فدراسیون تا تیم داوری حمایت کنند برامون گل افساید ثبت کنند برامون پنالتی بگیرن وگلهایی که خوردیم را مردود حساب کنند الان قهرمان لیگ ما بودیم نه پرسپولیس
    • علمدار سینایی ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      0 0
      با احترام به نظریه تمام دوستان چه پرسپولیس وچه لنگ من یک سوال دارم خواهشا مودبانه جواب بدین چرا تیم پرسپولیس فقط تو لیگ ایران شیر ولی خارج از ایران گربه هم نیست ممنون میشم جواب بدین همینو جواب بدین دیگه بحثی ندارم