۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸

«سونات بی‌ستون» در اعتماد افتتاح شد/ روایتی تصویری از زمانه

«سونات بی‌ستون» در اعتماد افتتاح شد/ روایتی تصویری از زمانه

نمایشگاه نقاشی‌های مریم عابدی با عنوان «سونات بی‌ستون» عصر جمعه ۱۱ خرداد در گالری اعتماد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی نمایشگاه، «سونات بی‌ستون» عنوان نمایشگاه نقاشی‌های مریم عابدی است که عصر جمعه ۱۱ خرداد در گالری اعتماد افتتاح شد.

«سونات بی‌ستون» با الهام از سه‌گانه «اورستیا» اثر آیسخلوس شکل گرفته است. مریم عابدی در این نمایشگاه تلاش کرده تا روایتی همسان با زمانه امروز را در بستر تاریخ و با الهام از ادبیات تصویر کند. وی در این نمایشگاه نیز با بیانی معاصر نقاشی را در رویارویی با متریال قرار می‌دهد و چارچوب‌های کلاسیک استفاده از بوم و رنگ را به پرسش می‌گیرد.

در توضیح برای نمایشگاه «سونات بی‌ستون» که تازه‌ترین آثار مریم عابدی در آن به نمایش گذاشته شده، آمده است: «بگذار از رحم مادر شب، روز جدید با تمام شکوهش طلوع کند … .

خواندن جمله‌ای از اثر بی‌بدیل آیسخلوس در سه‌گانه «اورستیا» من را به طرح‌ریزی مجموعه‌ای هدایت کرد که مسیر تکامل آن هفت سال به طول انجامید. «سونات بیستون» عنوان یک «نمایش» «نامه» است. نمایشی که نامه پر فراز و نشیب خونریزی‌ها، جنایت‌ها، خشم‌ها، کینه‌ها و عداوت نسل به نسل بشر را تصویر می‌کند. چیدمانی که مخاطب را به تاریکی‌های از یادنرفتنی تاریخ می‌کشاند. اما همیشه امید به پشتیبانی انسان همچون روزنه نوری کتیبه‌های تاریخ را در می‌نوردد و وارد صحنه می‌شود. امیدی که ناظر بر سدهای زنگار گرفته و بی‌ثباتی به رنگ خون گرفته سرگذشت انسان است. در نهایت او است که سکان را به دست گرفته و می‌پرسد: نفرین دیرینه آیا راه آرامش می‌گشاید؟ یا دست مرگ به طوفانی دیگر هر بود و هست را در می‌رباید؟ سرانجام چیست؟»

نمایشگاه «سونات بی‌ستون» تا ۲۹ خرداد در گالری اعتماد برپا خواهد بود. علاقمندان به تماشای آثار این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه (به غیر از دوشنبه‌ها) از ساعت ۱۲ تا ۸ شب به گالری اعتماد (واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵) مراجعه کنند. البته گالری اعتماد در روزهای جمعه تنها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ پذیرای علاقمندان است.

کد خبر 6124608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha