انتخابی یورو ۲۰۲۵ زنان؛

تشنج در دیدار اسکاتلند-اسرائیل/ اعتراض نمادین به حمله به رفح

تشنج در دیدار اسکاتلند-اسرائیل/ اعتراض نمادین به حمله به رفح

تماشاگر فوتبالی حامی فلسطین پیش از دیدار تیم‌های زنان اسکاتلند و اسرائیل در انتخابی یورو ۲۰۲۵، به نشانه اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به رفح، خود را به تیر دروازه زنجیر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، پیش از آغاز دیدار تیم‌های فوتبال زنان اسکاتلند و اسرائیل در انتخابی یورو ۲۰۲۵، یکی از تماشاگران در اقدامی اعتراضی علیه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به رفح، خود را با غل و زنجیر به تیرک دروازه بست.

براساس گزارش ای‌تی‌وی نیوز، جو دیدار اسکاتلند-اسرائیل به دلیل جنگ غزه و حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه، به شدت امنیتی بود. تماشاگر ۱۹ ساله معترض نیز با ورود به زمین و بستن خود به تیرک دروازه، شرایط امنیتی را تشدید کرد.

همچنین پس از آغاز بازی نیز، تیم اسرائیلی با نمایش تیشرت‌هایی به ناتوانی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آزادی اسرای نزد حماس، اعتراض کردند.

در این بین، صدها نفر بیرون از ورزشگاه محل برگزاری دیدار، با به دست داشتن پرچم فلسطین و تابوت‌های نمادین، جلوه گسترده‌تری از اعتراض و خشم عمومی نسبت به جنگ جاری در غزه و حملات وحشیانه اشغالگران به رفح را به نمایش گذاشتند.

رژیم صهیونیستی حملات بیرحمانه خود علیه غزه را از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز و به قطعنامه سازمان ملل درباره برقراری آتش‌بس فوری بی‌توجهی کرده است. در جریان جنگ بیش از ۲۳۰ روزه غزه، تاکنون بالغ بر ۳۶ هزار و ۲۰۰ فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند. اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری، به اتهام نسل‌کشی در حال محاکمه است و این نهاد به‌تازگی به تل‌آویو دستور داده است تا عملیات در رفح را متوقف کند.

کد خبر 6124651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha