۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷

آماده‌سازی نظام‌نامه مردمی‌سازی منابع طبیعی

آماده‌سازی نظام‌نامه مردمی‌سازی منابع طبیعی

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: سازمان منابع طبیعی پیرامون نقش و مشارکت مردم، نظام‌نامه مردمی‌سازی منابع طبیعی را آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی در جلسه بررسی وضعیت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی، گفت: انتظار از سازمان از دیرباز درخواست و تقاضای زمین بود اما اکنون مطالبه نمایندگان و مردم اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق بحرانی و روستاها است.

وی افزود: اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت مردم را وارد میدان کرد و تا کنون در این راستا بیش از ۳ هزار تفاهم‌نامه همکاری با نهادهای مردمی، نهادهای دولتی، بخش‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی منعقد شده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور، نقش مردم در تصمیم‌گیری‌های منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و یادآور شد: اگر مردم محلی توانمند شوند قطعاً از تخریب منابع طبیعی کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی با در نظر گرفتن ۳ اصل اکولوژیک، مسائل اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی تحقق پیدا می‌کند.

نوبخت، وجود تشکلات مردم‌نهاد، وجود خیرین منابع طبیعی و ایجاد صندوق توسعه منابع طبیعی را یک ظرفیت برای منابع طبیعی کشور برشمرد و یادآور شد: پیرامون نقش و مشارکت مردم، سازمان منابع طبیعی، نظام‌نامه مردمی‌سازی منابع طبیعی را آماده کرده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سرانجام خواستار تشکیل تیم مشترک کارشناسی و برگزاری جلسات مستمر صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور شد و افزود: مدیران منابع طبیعی استان‌ها نیز بر اساس اولویت در این جلسات مشترک شرکت کنند.

کد خبر 6124655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha