۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۸

رییس شبکه بهداشت دشتستان:

جلب مشارکت مردم در کنترل پشه آئدس ضروری است

جلب مشارکت مردم در کنترل پشه آئدس ضروری است

بوشهر- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با بیان اینکه بهسازی محیط، مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از تخم گذاری و گزش پشه آئدس است، گفت:جلب مشارکت مردم برای بهسازی محیط ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماریا خویشدوست صبح شنبه در نشست پدافند غیرعامل شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه پشه آئدس می‌تواند ناقل بیماری‌هایی از جمله تب دانگ و زیکا باشد گفت: باید با اقدامات سریع و به‌موقع جهت مبارزه با این پشه از بروز این بیماری‌ها و آسیب‌های ناشی از آن جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: بهسازی محیط، مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از تخم‌گذاری و گزش پشه آئدس است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اضافه کرد: از بین بردن محیط‌های مساعدکننده تخم‌گذاری پشه آئدس مانند خشکاندن آب‌های راکد، جلوگیری از تجمع پسماندها و از بین بردن لاستیک‌های فرسوده در جلوگیری از تکثیر این پشه مؤثر است.

خویشدوست بیان کرد: جلب مشارکت مردم برای بهسازی محیط و کاهش منابع زیست لاروی ضروری است، بنابراین آموزش و اطلاع‌رسانی جهت جلوگیری از ایجاد آب راکد در منازل و خشکاندن آن‌ها نظیر آب زیر کولر، آب زیر گلدان‌ها، قرار دادن درپوش بر روی منابع آب روباز از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود.

وی اظهار کرد: آموزش به همه بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای، مکاتبه با شهرداری در خصوص مشکلات بهسازی محیط، پیگیری دفع غیربهداشتی فاضلاب منازل و اماکن، انجام مانور شناسایی مناطق پرخطر شهرستان و شناسایی محل‌های مناسب جهت تله گذاری از اقدامات مهمی است که تاکنون که در سطح شهرستان انجام‌گرفته است.

کد خبر 6124663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha