۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶

پزشکیان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری:

برای ایجاد مشارکت پرشور وارد عرصه انتخابات شدم

برای ایجاد مشارکت پرشور وارد عرصه انتخابات شدم

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای ایجاد مشارکت پرشور وارد این صحنه از رقابت ها شدم.

به گزارش خبرنگار مهر، «مسعود پزشکیان» داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، پس از ثبت نام، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برای ایجاد مشارکت پرشور وارد این صحنه از رقابت شدم.

وی گفت: مشکل این است که آنچه سیاست‌های کلی رهبری است را کنار می‌گذاریم و فقط حرف‌های خودمان را مطرح می‌کنیم.

وی افزود: به دنبال اجرایی کردن اهداف سیاست‌های کلی رهبری هستیم.

پزشکیان افزود: آنچه ما و مجریان باید انجام دهند، حرف‌های جدید و راه جدید نیست؛ مشکل ما این است که آنچه سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبری و قانون و برنامه است را یک طرف می‌گذاریم و از خودمان حرف‌های دیگری می‌زنیم.

وی گفت: باید برای اهداف سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تلاش کنیم. قرار بوده ایران جایگاه اول منطقه را در عرصه اقتصاد، علمی و فناوری با هویت اسلامی و انقلاب داشته باشد.

وی اضافه کرد: سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به عدم فقر و تبعیض جزو بندهای سیاست‌های ابلاغی رهبری بوده است. ما باید در منطقه جایگاه برتری می‌داشتیم و باید کاری می‌کردیم مردم از سلامت کامل برخوردار بوده و آموزش از عدالت برخوردار می‌بود.

داوطلب ریاست جمهوری گفت: تنظیم رابطه دولت و مردم و همچنین افزایش سهم مردم در امور کشور و ایجاد امکانات عادلانه برابر و رفع تبعیض در مناطق مختلف از جمله این موارد ابلاغی است. آیا مناطق مختلف کشور دسترسی عادلانه به منابع دارند؟

پزشکیان عنوان کرد: قانون برنامه باید اجرا می‌شد و باید ارتباط منطقی با دنیا می‌داشتیم. چرا این عملی نشده؟ چون یک عامل بیرونی و یک عامل درونی داریم.

وی اضافه کرد: باید قبول کنیم کسانی که در این کشور هستند بر اساس توانایی‌هایشان باید جایگاه‌ها را به دست بگیرند نه بر اساس گروه و جناح، ما باید به دنبال کسانی برویم که علم، مهارت و تجربه دارند. ممکن است این افراد دوست ما هم نباشند ولی در جهت سیاست‌های کلی باید عمل کنیم.

داوطلب نامزدی ریاست جمهوری تصریح کرد: فرد مسئول باید این کار را انجام دهد و اگر نکند، باید پاسخگو باشد. ما باید در داخل کشور وحدت و انسجام بین گروه‌ها، دسته‌ها و احزاب ایجاد کنیم. تقوا از نظر اعتقادی یعنی حرکت بدون خطا؛ این حرکت باید در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و همه عرصه‌ها رخ بدهد. نه اینکه برخی افراد ناتوان قدرت را به دست بگیرند و مشکلات متعدد ایجاد شود و پاسخگو هم نباشد.

پزشکیان بیان کرد: اگر می‌خواهیم مشکل کشور حل شود باید به افراد توانمند متکی شده و با وحدت و انسجام در جهت سیاست‌های کلی حرکت کنیم.

کد خبر 6124675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha