۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۰

سرانه مصرف لبنیات در کشور کمتر از ۷۰ کیلوگرم است

سرانه مصرف لبنیات در کشور کمتر از ۷۰ کیلوگرم است

سخنگو انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: در حال حاضر سرانه مصرف محصولات لبنی کمتر از ۷۰ کیلو گرم است؛ در حالی که بر اساس استانداردهای جهانی توصیه می‌شود این عدد بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ کیلو گرم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۱۲ خرداد مصادف با اول ژوئن و روز جهانی شیر است. شیر تنها محصولی است که از سوی سازمان‌های بین‌المللی دو روز را به آن اختصاص داده‌اند؛ روز جهانی شیر و روز جهانی شیر مدرسه. این امر حاکی از اهمیت این محصول پروتئینی در سلامت جامعه است.

سیدمحمدرضا بنی‌طبا، سخنگو انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران درباره مصرف لبنیات در کشور به مهر گفت: سرانه مصرف تا سال ۱۳۸۹ در بدبینانه‌ترین شکل ۱۰۰ کیلو گرم و خوش‌بینانه ۱۳۰ کیلو گرم بوده است.

وی افزود: پس از گذشت یک دهه این عدد روند کاهشی داشته و در حال حاضر مصرف به ازای هر فرد به زیر ۷۰ کیلو گرم در سال رسیده است؛ در حالی که بر اساس استانداردهای جهانی توصیه می‌شود این عدد بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ کیلو گرم باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: مصرف فرآورده‌های لبنی در کشورهای توسعه یافته از این شاخص هم بالاتر بوده و به بیش از ۲۰۰ کیلو گرم در سال می‌رسد. به عنوان مثال سرانه مصرف در کشورهای فرانسه، آمریکا و اسکاندیناوی بالای ۲۵۰ کیلو گرم است.

سخنگو انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران دلیل کاهش مصرف لبنیات را در کشور فقط اقتصادی ندانست و گفت: این امر دلایل فرهنگی هم دارد که باید از طریق رسانه‌های عمومی نسبت به تأمین و تضمین سلامت افرادی که فرآورده‌های لبنی استفاده می‌کنند و کسانی که نسبت به آن غفلت می‌کنند به ویژه در کودکان، اطلاع رسانی شود.

بنی‌طبا در پایان تاکید کرد: اصلاح نظام حمایتی و امکان خرید برای اقشار ضعیف‌تر از طریق کالابرگ الکترونیکی در این مساله کارساز است.

کد خبر 6124782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha