۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸

از ارشاد مکبث تا چالش‌های «سیزده سالگی» در پاتوق فیلم کوتاه

از ارشاد مکبث تا چالش‌های «سیزده سالگی» در پاتوق فیلم کوتاه

در یازدهمین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با حضور سعید قطبی‌زاده، فیلمی به تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده و کارگردانی صمد علیزاده و ۳ اثر دیگر نمایش داده می‌شوند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، یازدهمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یک‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ با نمایش ۴ فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود.

در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های کوتاه «سیزده سالگی» به کارگردانی صمد علیزاده، «پذیرایی سیمین» به کارگردانی علی بنائیان، «لیدی» به کارگردانی فردین انصاری و «بدون عبا» به کارگردانی کمیل ارجمندی، روی پرده خواهند رفت.

سعید قطبی‌زاده، نویسنده و منتقد سینما کارشناس این جلسه از پاتوق فیلم کوتاه خواهد بود که پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفت‌وگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

«سیزده سالگی» به نویسندگی مشترک صمد علیزاده و بهمن و بهرام ارک، کارگردانی صمد علیزاده و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده، در ژانر درام، به زبان ترکی ساخته شده است و داستان هلیا، دختر سیزده ساله‌ای است که یکباره با ممانعت دوچرخه‌سواری از سوی خانواده مواجه می‌شود و او را دچار چالش‌هایی می‌کند. این فیلم سال گذشته در جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا حضور داشت.

«پذیرایی سیمین» به نویسندگی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی بنائیان، در ژانر اجتماعی ساخته شده است. فیلم قصه زنی را روایت می‌کند که در ظاهر، جایگاه اجتماعی و شغل مناسبی دارد اما خودِ شخصیت و آرمانِ او متفاوت‌تر از آن چیزی است که ما می‌بینیم. نازنین احمدی در این اثر ایفای نقش کرده است.

«لیدی» در ژانر فانتزی به‌کارگردانی فردین انصاری و تهیه‌کنندگی مشترک نیلوفر صادقی، فردین انصاری و انجمن سینمای جوانان ایران، اقتباسی آزاد است از نمایشنامه مکبث شکسپیر. این فیلم هفتمین فیلم کوتاه انصاری پس از فیلم‌های کوتاه «وحشی»، «فَشِن»، «ماجان» است که در آن لیدی مکبث پس از سال‌ها به ملاقات مکبث می‌رود تا او را ارشاد کند.

«بدون عبا» به‌نویسندگی محمد منصوبی، کارگردانی کمیل ارجمندی و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی در ژانر درام روایت شده است.

یازدهمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز-پخش رویش، یک‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

کد خبر 6124810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha