۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان:

۲۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب شهری اصفهان نوسازی شد

۲۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب شهری اصفهان نوسازی شد

اصفهان-مدیرعامل شرکت آبفای استان با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان نوسازی شده، گفت: ۴۴کیلومتر از شبکه در اولویت بازسازی و نیازمند ۲۲۰۰میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین اکبریان در پی فرونشست‌های اخیر شبکه فرسوده فاضلاب، با تشریح اقدامات مالی و اجرایی سال‌های اخیر برای حل این مشکل، اظهار داشت: شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اصفهان از دهه ۱۳۴۰ به منظور افزایش سطح بهداشت فردی و اجتماعی شهروندان آغاز شد و تاکنون بیش از چهار هزار کیلومتر لوله گذاری در این کلان شهر انجام شده است.

وی ادامه داد: پیشرو بودن اصفهان در احداث شبکه فاضلاب در کشور باعث شده تا مشکلات و عوارض فرسودگی و فروریزش در شبکه قدیمی آن، زودتر از شهرهای دیگر مشاهده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: در دهه ۸۰ اولین ریزش‌ها در شهر اصفهان مشاهده و همزمان پیگیری و اقدامات عملیاتی آغاز شد، در سال ۱۳۸۴ طرح بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان، به عنوان یک طرح عمرانی، ردیف اعتبار ملی اخذ کرد و در سال ۱۳۸۸، پیگیری اخذ مبلغ ۵۰ میلیون یورو از محل فاینانس خارجی به این پروژه آغاز و پس از طی فرایندهای قانونی و مناقصه عملیات اجرایی در اوایل دهه ۹۰ با شدت بیشتری ادامه پیدا کرد و در کنار عملیات بازسازی استفاده از دانش روز دنیا در اصلاح شبکه‌های فاضلاب (CIpp)به کارگرفته شد.

اکبریان خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۲۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده در نقاط مختلف شهر از جمله محورهای جنوب و شمال رودخانه زاینده رود، بلوار میرزاکوچک خان، بلوار شهید چمران، خیابان اوحدی، خیابان نظر، خیابان میر و … اصلاح شده است.

مدیر عامل آبفای استان خاطرنشان کرد: با توجه به میزان فرسودگی و بررسی فنی شبکه‌ها مشخص شد که بالغ بر ۴۴ کیلومتر از شبکه موجود می‌بایست در اولویت بازسازی و نوسازی قرار گیرد که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این اولویت، ۲,۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

اکبریان افزود: اقدامات لازم در راستای تأمین منابع مالی از طرق مختلف از جمله، استفاده مجدد از ظرفیت‌های فاینانس خارجی به میزان ۵۰ میلیون یورو، استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان از بانک ملت، تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بحران منابع بند م ماده ۲۸ قانون الحاق و تخصیص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور پیگیری که در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۵۵ میلیارد تومان از این مبالغ اخذ و مابقی در حال پیگیری می‌باشد و درحال حاضر پروژه‌های اصلاح خطوط انتقال و شبکه فاضلاب در نقاط مختلف شهر به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

کد خبر 6124816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha