۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم خبر داد؛

انجام ۲۷۹ هزار آزمون مختلف کنترل کیفی بر روی آب قم

انجام ۲۷۹ هزار آزمون مختلف کنترل کیفی بر روی آب قم

قم- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به پایش لحظه‌ای و مستمر آب شرب گفت: در سال گذشته ۲۷۹ هزار آزمون مختلف به منظور اطمینان از سلامت و بهداشت بر روی آب شرب استان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده با تأکید بر اینکه دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی پایه و اساس سلامت انسان به شمار می‌رود، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان قم به عنوان متولی تأمین آب مصرفی مردم، اصلی‌ترین رسالت خود را تأمین و حفظ سلامت آب شرب می‌داند.

وی با بیان اینکه وظیفه کنترل، پایش و نظارت بر سلامت آب شرب استان بر عهده مرکز پایش و کنترل کیفیت آب و فاضلاب است، تأکید کرد: در همین راستا فعالیت‌های آزمایشگاه در فرآیند و توزیع آب شرب و بهداشتی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب استان، با توجه به دستورالعمل‌های موجود و با نظارت مرکز بهداشت استان مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این پایش به صورت لحظه‌ای و مستمر از منابع تولید تا نقطه مصرف به انجام می‌رسد.

وی از انجام آزمون‌های مختلف اعم از فیزیکوشیمیایی، میکروبی، کلرسنجی، کدورت سنجی، فلزات سنگین و بیولوژی به صورت روزانه بر روی آب شرب استان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲۷۹ هزار آزمون در سطح استان بر روی آب شرب، شبکه و تأسیسات آبرسانی به انجام رسیده و هیچ‌گونه خللی در روند آبرسانی در این زمینه وجود نداشته است.

نظرزاده با بیان اینکه برنامه ایمنی آب در ۵ شهر و ۳ روستای استان در راستای تضمین کیفیت آب آشامیدنی در حال اجرا است، یادآور شد: ارتقا و توسعه برنامه ایمنی در استان نیز از برنامه‌های آینده شرکت آب و فاضلاب در راستای بهبود روند نظارت بر سلامت آب شرب است.

وی نظارت بر شستشوی شبکه، مخازن، کلر شویی و شوک‌های کیفی تصفیه‌خانه را از دیگر وظایف مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان برشمرد و گفت: در سال گذشته هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی و بیش از ۴۵ هزار مترمکعب مخزن در سطح استان به منظور استمرار کیفیت آب در شبکه شستشو شده است.

کد خبر 6124833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha