۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱

وزیر کشور:

مشکلات واحدهای صنعتی پیگیری می‌شود/رشد منفی مهاجرت بیجار متوقف شد

مشکلات واحدهای صنعتی پیگیری می‌شود/رشد منفی مهاجرت بیجار متوقف شد

بیجار_وزیر کشور گفت: مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان بیجار در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر شنبه در نشست با نخبگان شهرستان بیجار در فرمانداری این شهرستان با اشاره به دغدغع فعالان اقتصادی این شهرستان مبنی بر وجود مشکلات صنعتی در بیجار اظهار کرد: بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اختصاص قیربه شهرداری‌ها بیان کرد :۵۰۰ تن قیر و ۲۰ میلیارد تسهیلات به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد.

وحیدی ادامه داد: سال گذشته رشد منفی مهاجرت متوقف و مثبت شده است بنابراین باید طرحی ارائه شود تا برنامه‌ای برای بازگشت مهاجرت به این شهر انجام گیرد.

تدوین سند توسعه بیجار براساس کاهش مهاجرت و اشتغال

وزیر کشور به تدوین سند توسعه شهرستانی بیجار اشاره کرد و یادآور شد: سند توسعه شهرستان بیجار باید مبنی بر کاهش مهاجرت و اشتغالزایی تهیه و تنظیم شود.

وی بر لزوم رفع آسیب‌های اجتماعی اسیب اجتماعی تاکید کرد و گفت: آسیب‌های اجتماعی این شهرستان به ویژه در حوزه اعتیاد و طلاق شناسایی و برطرف شود.

وزیر کشور ادامه داد: وام فرزندآوری برای بانوانی که ضامن ندارند و مشکلاتی که در این خصوص دارند برای این افراد برطرف شده است.

وحیدی گفت: در راستای زیباسازی شهر برنامه ریزی لازم باید صورت بگیرد و به شهرداری‌ها کمک شود تا فضای شهری بیجار زیبا تر شود.

لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل بیجار

وی همچنین به لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل بیجار اشاره و عنوان کرد: هماهنگی لازم صورت می‌گیرد تا تجهیزات ماشین آلات و حوزه ناوگان حمل و نقل در این شهرستان نوسازی شود.

وزیر کشور ادامه داد: راه‌های مواصلاتی معادن لازم است بازسازی شود تا شاهد حوادث ناگوار در این مناطق نباشیم.

وی به اهمیت توسعه صنایع دستی تاکید کرد و بیان داشت: فرش بیجار ثبت جهانی شده است و باید از توان بانوان در این حوزه استفاده کرد تا میزان اشتغالزایی افزایش پیدا کند.

وحیدی به حوزه آب رسانی بیجار نیز اشاره کرد و ابراز داشت: تخصیص آب از سد تالوار افزایش پیدا کرده است و بخش گلخانه‌ای نیز از این آب استفاده خواهد کرد.

کد خبر 6124849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha