۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۸

مدیرکل بنیاد شهید قزوین:

بازگویی آرمان‌های امام راحل نقش کلیدی در تربیت جوانان دارد

بازگویی آرمان‌های امام راحل نقش کلیدی در تربیت جوانان دارد

قزوین- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: بازگویی آرمان‌های امام خمینی(ره) برای جوانان در تربیت نسلی آگاه، متعهد و مسوولیت‌پذیر که بتواند آینده‌ای روشن ایران را بسازند موثر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه اسمعیلی به مناسبت بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) اظهر کرد: امام راحل رهبر انقلاب اسلامی بود که آرمان‌های این عالم روحانی، نقش اساسی در شکل‌گیری ایران امروز داشته است.

وی افزود: آرمان‌های امام خمینی (ره) فراتر از زمان خود بوده و بازگویی این آرمان‌ها به جوانان کمک می‌کند تا هویت خود و تاریخ کشورشان را بهتر بشناسند و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کشور را بهتر درک کرده و برای آینده‌ای روشن تلاش کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین آرمان‌های امام خمینی (ره) مبتنی بر آموزه‌های عمیق دینی و اخلاقی است به همین دلیل بازگویی این آرمان‌ها به جوانان کمک می‌کند تا با تفکر انتقادی و خلاق به مسائل مختلف نگاه کنند و در مسیر تعالی فردی و اجتماعی گام بردارند.

اسمعیلی گفت: آرمان‌های امام خمینی (ره) متعلق به همه مردم ایران است لذا بازگویی این آرمان‌ها می‌تواند به تقویت روحیه انقلابی و انگیزه آحاد جامعه برای مشارکت در امور مختلف کشور و ایجاد همبستگی و وحدت ملی بین نسل‌ها و قشرهای مختلف جامعه کمک کند به همین دلیل انجام این مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به راهکارهای تبیین آرمان‌های امام خمینی (ره) به جوانان افزود: برگزاری نشست‌ها و سخنرانی‌هایی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران، رسانه‌های مختلف مانند صدا و سیما، مطبوعات و فضای مجازی، انتشار کتاب و مقاله، برگزاری مسابقات فرهنگی مانند مقاله‌نویسی، شعر و داستان و استفاده از ظرفیت هنر مانند فیلم، تئاتر و موسیقی از جمله این راهکارها است.

این مقام مسئول به نحوه بازگویی آرمان‌های امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این مهم باید به گونه‌ای باشد که برای جوانان جذاب و قابل فهم باشد. همچنین باید از تحمیل و تلقین افکار خودداری کرد و به جوانان فرصت داد تا خودشان در مورد این آرمان‌ها فکر کنند و به درک کامل برسند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: بازگویی آرمان‌های امام خمینی (ره) به جوانان نقش کلیدی در تربیت نسلی آگاه، متعهد و مسئولیت‌پذیر دارد که می‌تواند آینده‌ای روشن برای ایران بسازد.

ادامه دادن راه شهدا زنده نگه داشتن یاد شهداست

وی بر حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: شهدا جان خود را در راه دفاع از ارزش‌هایی مانند آزادی، عدالت، استقلال و اسلام فدا کردند، ادامه دادن راه آنها به معنای زنده نگه داشتن این ارزش‌ها و تلاش برای تحقق آنها در جامعه است.

این مقام مسئول افزود: جهت ادامه دادن راه شهدا، باید با سیره و اندیشه شهدا آشنا شد که مطالعه وصیت‌نامه‌ها، خاطرات و زندگی‌نامه شهدا می‌تواند این شناخت را ارتقا دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: هر کدام از قشرهای مختلف مردم می‌توانند در عرصه‌های مختلف مانند علم و دانش، کار و تلاش و خدمت به مردم، راه شهدا را ادامه دهند.

اسمعیلی گفت: شهدا چراغ‌های راهی هستند که مسیر حق و حقیقت را به ما نشان می‌دهند لذا ادامه دادن راه آنها وظیفه شرعی و اخلاقی است و کمک می‌کند تا جامعه آباد، آزاد و صالح باشد.

وی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: با برگزاری یادواره‌ها، مسابقه و برنامه‌های ترویجی می‌توان این فرهنگ را در جامعه ترویج داد.

کد خبر 6124951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha