۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۴

تولیت آستان قدس رضوی از پروژه‌های عمرانی حرم مطهر رضوی بازدید کرد

تولیت آستان قدس رضوی از پروژه‌های عمرانی حرم مطهر رضوی بازدید کرد

مشهد- تولیت آستان قدس رضوی از دو پروژه مهم «توسعه زیرسطحی محدوده بست شیخ بهایی» و «احداث رواق امیرالمؤمنین (ع)» در حرم مطهر رضوی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام احمد مروی از دو پروژه مهم «توسعه زیرسطحی محدوده بست شیخ بهایی» و «احداث رواق امیرالمؤمنین (ع)» در حرم مطهر رضوی بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرای این پروژه‌ها قرار گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی در این بازدید دستوراتی در راستای تسریع اجرای آن‌ها صادر کرد و توجه به سرعت اجرای پروژه‌ها ضمن رعایت کیفیت و دقت، اهتمام به خدمت محوری ابنیه، استفاده از فناوری روز و آینده‌نگری از جمله تأکیدات تولیت آستان قدس در این بازدید بود.

گفتنی است پروژه توسعه زیرسطحی محدوده بست شیخ بهایی از جمله پروژه‌های کلان و مهم عمرانی در حرم مطهر امام رضا (ع) است که به منظور ارتقای ظرفیت‌های زیارتی و خدماتی حدفاصل صحن غدیر و رواق امام خمینی (ره) در حال اجراست.

عملیات اجرایی این پروژه با زیربنایی افزون بر ۳۶ هزار مترمربع با هدف افزایش فضای زیارتی سرپوشیده و اتصال به رواق‌های زیرسطحی حرم مطهر آغاز و در حال حاضر بخش عمده‌ای از سازه آن اجرا شده و در قسمت‌هایی عملیات تأسیساتی و نازک‌کاری در حال پیشرفت است.

همچنین پروژه ساخت رواق امیرالمؤمنین (ع) که از بهمن سال گذشته با هدف افزایش فضای مسقف زیارتی در نیمه جنوبی صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی آغاز شده است؛ ۱۳ هزار مترمربع زیربنا خواهد داشت که از ۷ هزار مترمربع فضای مسقف و ۶ هزار مترمربع فضای روباز بهره‌مند خواهد بود.

در کنار ایجاد این رواق مسقف، فضای پشت بام آن به عنوان صحن بام در اختیار زائران برای زیارت قرار خواهد گرفت که برای نخستین بار در حرم مطهر امام رضا (ع) ساخته می‌شود.

کد خبر 6125044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha