۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۰۳

ترکیه برای خروج نظامیانش از سوریه شرط گذاشت

ترکیه برای خروج نظامیانش از سوریه شرط گذاشت

وزیر دفاع ترکیه امروز شرط آنکارا برای خروج نیروهای نظامی خود از سوریه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آپا، یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت جاری در سوریه بی‌اشاره به حضور غیرقانونی نظامیان کشورش در شمال عراق و سوریه که بدون کسب مجوز از دولت های مستقل بغداد و دمشق روی داده است، گفت: ممکن است پس از تامین امنیت مرزها، عقب نشینی را بررسی کنیم.

به گفته وزیر دفاع ترکیه، آنکارا قبلا ۳ تیپ ضدتروریستی (در شمال سوریه) داشت و اکنون ۲۰ تیپ دارد و عملیات طولانی مدت و گسترده ای را نیز انجام داده است.

یاشار گولر همچنین به شرایط خروج نیروهای مسلح ترکیه از سوریه اشاره و مدعی شد: هدف ما دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل است! ما آماده هستیم تا از تصویب قانون اساسی برای همه ساکنان سوریه، انتخابات آزاد، مقررات جامع و امنیت حمایت کنیم.

این در حالیست که ترکیه در سال‌ های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌ های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در خصوص لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از دمشق و بغداد بارها به خاک عراق و سوریه تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض این دو کشور را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6125123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha