«جبالیا» منطقه فاجعه زده اعلام شد/ تخریب کامل ۵۰ هزار واحد مسکونی

«جبالیا» منطقه فاجعه زده اعلام شد/ تخریب کامل ۵۰ هزار واحد مسکونی

منابع دولتی در نوار غزه با توجه به تخریب گسترده و ویرانی های شدید در جبالیا این منطقه در شمال نوار غزه را منطقه فاجعه زده اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، رئیس کمیته شرایط اضطراری شهرداری های شمال نوار غزه اعلام کرد: با توجه به تخریب ۵۰ هزار واحد مسکونی در جبالیا، از بین رفت شبکه آب و فاضلاب و همچنین ویرانی زیرساخت های حیاتی و جاده ها، این منطقه را فاجعه زده اعلام می کنیم.

وی با تاکید بر از بین رفتن ۳۵ منبع تامین آب در شمال نوار غزه و تخریب اکثر مدارس و بیمارستان ها از تشدید بحران گرسنگی و سوء تغذیه در این مناطق خبر داد.

«محمود بصل» سخنگوی سازمان امداد و نجات غزه نیز تاکید کرد که اردوگاه جبالیا در اثر حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه فاجعه زده تبدیل شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از ۲۰ روز عملیات گسترده نظامی در شمال نوار غزه اعلام کرد که از این منطقه عقب‌نشینی کرده است. در پی این عقب نشینی منابع محلی از ویرانی‌های گسترده و بی سابقه‌ در اردوگاه جبالیا خبر می دهند.

در ۲۰ روز عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا، مناطق شلوغ و مسکونی به طور کلی ویران شدند و اجساد بسیاری از فلسطینی ها در مواردی به صورت مثله شده از زیر خاک و آوار بیرون کشیده شده است.

کد خبر 6125965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      4 6
      لعنت خدا برمسببین وعاملین وحامیان جنایتهای مذکور ونفرین کشته شدگان واورگان وخانواده هاشون برآنان وخانواده ها وفرزندانشون باد
    • میثم ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      5 8
      به زودی کل سرزمین فلسطین با یاری حق و غیرت مومنان واقعی خدا از غاصبان سفاک اسرائیلی بازپس گرفته خواهد شد و با چشمان خودمون نابودی آنها و حامیان دزدتر از خودشون رو خواهیم دید.حسبی الله
    • مهدی IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      4 0
      ای کاش یک مقام مهم و بزرگتر در دنیا می بود، و برای جلوگیری از جنگ و خونریزی، مثل یک بزرگتر واسطه میشد تا بیش از این خون هیچ انسان و موجودی ریخته نشود، ولی حیف که همچین چیزی نیست، و بجای بزرگتری دارن به اینوری و اونوری اسلحه و ابزار جنگی و نیروی نظامی و شبه نظامی تزریق میکنند و باعث تنش بیشتر در این.
    • علی ایرانی ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      2 2
      حماس باید پاسخگو باشه
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      1 3
      لعنت خدا بر اسرائیل جنایتکار و حرومزاده و تروریست ک نمیخواد دست از جنایات ونسل کشی کودکان بیگناه غزه و مردم مظلوم فلسطین دست بردارد