۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۱

رییس دانشگاه امیرکبیر خبر داد:

ایجاد رشته‌های جدید در ۱۱ زمینه حساس در دانشگاه امیرکبیر

ایجاد رشته‌های جدید در ۱۱ زمینه حساس در دانشگاه امیرکبیر

رییس دانشگاه امیرکبیر با بیان این‌که در این دانشگاه رشته بدون متقاضی وجود ندارد، گفت: در دانشگاه امیرکبیر بحث ایجاد رشته‌های جدید در پیش است.

دکتر علیرضا رهایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد روند حذف رشته‌های بدون متقاضی در دانشگاه امیرکبیر توضیح داد: ما در دانشگاه امیرکبیر رشته بدون متقاضی نداریم و در همه رشته‌ها از طریق آزمون پذیرش صورت می‌گیرد و تعداد قابل توجهی داوطلب و متقاضی داریم. ولی یک بحث مهم اولویت‌بندی است؛ ما پتانسیل مشخصی داریم و باید آن را در بهترین رشته‌های مورد نیاز کشور به کار ببریم؛ بنابراین الان بحث ایجاد رشته‌های جدید در پیش است.

وی ادامه داد: در سطح کشور یازده زمینه به عنوان زمینه‌های مهم و حساس برای توسعه علمی تعریف شده است که مباحث انرژی، مهندسی پزشکی، هوش مصنوعی نمونه‌هایی از آن است.

رییس دانشگاه امیرکبیر خاطر نشان کرد: با همکاری نزدیک آموزش عالی و معاونت علمی یک فعالیت بین دانشگاهی بزرگ برای توسعه رشته‌ها، توسعه فناوری‌ها و توسعه تحقیقات در این زمینه در دست انجام است.

تدوین طرح جامع مهندسی در دانشگاه امیرکبیر

رهایی در مورد طرح تحول دانشگاه امیرکبیر توضیح داد: ما با همکاری وزارت علوم در حال تدوین طرح جامع مهندسی هستیم. در این طرح که قرار است تبدیل به یک سند جامع بالادستی شود، همه زمینه‌های مربوط به آموزش مهندسی شامل بحث پذیرش دانشجو، میزان توسعه رشته‌ها، میزان نیازهای کشور و ... دیده شده است. این سند بالادستی در آینده برای توسعه رشته‌های آموزشی و برنامه‌های درسی مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بازنگری در برنامه‌های درسی، ادامه داد: بازنگری جامع در برنامه‌های درسی در حال انجام است و در حال حاضر بخش اول آن که مربوط به آموزش دوره کارشناسی است، به پایان رسیده است و احتمالاً اواخر این هفته به وزارت علوم ارائه می‌شود. این سند پس از ارزیابی می‌تواند از مهرماه آینده به کار گرفته شود.

کد خبر 6125972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha