۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

۲۴ ویژه برنامه طی هفته محیط زیست در استان مرکزی برگزار می‌شود

۲۴ ویژه برنامه طی هفته محیط زیست در استان مرکزی برگزار می‌شود

اراک - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:۲۴ ویژه برنامه در هفته محیط زیست این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: شعار هفته امسال محیط زیست «سهم من در تداوم حیات» است و این هفته فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی در خصوص این شعار است.

وی افزود: برگزاری نشست‌های علمی، افتتاح پنج پروژه عمرانی محیط زیست، حضور در نماز جمعه، برگزاری کارگروه‌های مختلف از جمله کاهش آلودگی هوا، پسماند و ماده ۱۴ قانون هوای پاک، از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: ۶۸ خانه محیط زیست در این استان فعال است که برنامه‌های مختلفی برای هفته محیط زیست در آنها تدارک دیده شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه ۷۸ درصد پسماندها قابل بازیافت است،،عنوان کرد: تفکیک پسماند کار ارزشمندی است که باید از منازل صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: محیط زیست این استان یک‌هزار و ۵۰۰ ساعت آموزش در سال تحصیلی جاری به دانش آموزان ارائه کرد.

وی یادآور شد: ۱۲۰ شکارچی سال گذشته در مناطق حفاظت شده این استان دستگیر شدند که از این افراد ۷۰ قبضه سلاح مجاز، ۱۱ قبضه سلاح غیرمجاز و لاشه ۳۴ گونه پستاندار کشف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده و یا اطلاع از هر نوع تخلف در حوزه صید و شکار مراتب را به شماره ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

یوسفی با بیان اینکه ۱۵پ اسگاه محیط بانی با ۴۱ محیط بان در استان مرکزی فعالیت دارند، گفت: بر اساس استانداردهای بین‌المللی به ازای هر یک‌هزار هکتار منطقه حفاظت شده یک محیط‌بان باید وجود داشته باشد اما هم‌اکنون به ازای هر ۱۰ هزار هکتار در این استان یک محیط بان فعالیت دارد.

وی اظهار کرد: بر اساس استانداردهای بین‌المللی تعداد محیط بانان استان مرکزی باید به ۳۰۰ نفر و بر اساس چارت سازمانی به حدود ۱۵۰ نفر برسد.

یوسفی عنوان کرد: اقدامات مفصلی سال گذشته برای کاهش آلودگی هوای اراک پیگیری شد، و مصرف سوخت مازوت حدود ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل از آن کاهش یافت که البته محیط زیست با مصرف هر میزان مازوت مخالف است.

وی گفت: باید به سمتی حرکت کرد که سوخت نیروگاه شازند به صورت ۱۰۰ درصد گاز برسد و در این راستا اقداماتی در دست پیگیری است.

کد خبر 6125998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha