۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۵

شریعتمداری:

هیچ سیاستی بدون روح جمعی امیدوار محقق نخواهد شد

هیچ سیاستی بدون روح جمعی امیدوار محقق نخواهد شد

یک داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ سیاستی بدون روح جمعی امیدوار محقق نخواهد شد

به گزازش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری عصر امروز (یک‌شنبه) پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: شریف ایران دردمندانه می‌گویند نابودی یک ملت زمانی از راه می‌رسد که امیدی نداشته باشند. هیچ سیاستی بدون روح جمعی امیدوار محقق نخواهد شد.

دردمندانه می‌گویم  نابودی یک ملت زمانی از راه می‌رسد که امید و رویایی نداشته باشد . درست است که بدون سیاست گذاری نمی‌توان حکمرانی موفقی داشت ولی هیچ سیاستی هم بدون یک روح جمعیِ امیدوار و متحد موفق نخواهد شد و امروز من به این دلیل اینجا هستم که می‌دانم حال ایران ما، این میراث مشترکمان خیلی خوب نیست اما  باور دارم که می‌شود اوضاع را بهتر کرد و ایرانی آباد و شاد ساخت.

در این مسیر ۴  دستور کار مشخص به شرح ذیل است : 
۱-یکبار برای همیشه، برای بهبود کیفیت زندگی مردم باید درگیری‌ها و نزاع‌های بنیاد برکن بین گروه‌های اثرگذار بر عرصه سیاست و قدرت که در کنار فشارهای بدخواهان خارجی منافع مردم و کیان کشور را به خطر انداخته و موجب شکست سیاست‌ها می‌شود، توقف یابد.

وعده می‌دهم که برای تحقق این هدف به پشتوانه سالها همکاری با گرایشات مختلف سیاسی و رویکرد میاندارانه‌ای که مشی گفتمانی و عملی اینجانب بوده است، اختیارات رئیس جمهوری را به گونه‌ای به کار خواهم گرفت  که بازیگران موثر بر سیاست، توان خود را علیه منافع مردم در دعواها و پنجه کشیدن‌ها تلف نکنند .
نه حاکمیت دوگانه شکل می‌دهم و  نه یکدست سازی و خالص سازی خواهم کرد بلکه تلاش می‌کنم تفاهم و ائتلاف حداکثری را برای حل مسائل مردم به وجود آورم. 

۲- در  حوزه بین الملل در تعامل با همه ارکان نظام، سازوکاری نتیجه گرا در  مسیر حل مساله تحریم فراهم خواهم کرد. با پرهیز از نگاه سیاه وسفید به کشورها ، رویکرد سیاست خارجی ایران را با محوریت بهره‌مندی مردم از دیپلماسی اقتصادمحور، حفظ هویت تمدنی ایران و ارتقای احترام ایرانیان بنا می‌کنم.  

۳-وعده می‌دهم  متکی به تجربه های موثر در اداره ۳ ابر وزراتخانه ، خردمندی را در عرصه حکمرانی حاکم نموده  و الزامات تحقق توسعه متوازان را بدور از خیال بافی و آمارسازی بر همه ارکان دولت جاری سازم . 

شایستگان را در عرصه اداره کشور  به کار خواهم گرفت که به فرموده مولای متقیان علی (ع) «تقدم افاضل بر اراذل» حق واقعی مردم بر حاکمان است و من این حق را ادا خواهم کرد.

۴-با تاکید می‌گویم؛ اگر رئیس جمهور شوم صدای همه مردم خواهم بود. من صدای نجواهای خاموش بود، صدای جوانان خلاق ، دختران و پسرانی خواهم بود که نه کسی آنها را می‌بیند و نه کسی آنها را به رسمیت می شناسد. صدای نسلی خواهم بود که دغدغه ها و مطالبات آنها از جنس سیاست زدگی‌های امروز نیست. وعده می‌دهم که با تعامل با سایر قوا مردم را از کلافگی محدودیت‌های اینترنتی نجات دهم، من صدای معلولان ، کودکان کاروخیابان و آسیب دیدگان جامعه ایران خواهم بود.

به باور من بدون شک دستاورد این برنامه، کاهش  فقر ،  تحقق عدالت در همه ابعاد جنسیتی، قومی، مذهبی و آموزشی و حفاظت از محیط زیست ایران عزیز خواهد بود.

مردم شریف ایران با درک وضعیت رنج‌آور شما در حوزه‌های درمان و مسکن و معیشت، متعهدم این شرایط را به طور جدی بهبهود بخشم ، همانگونه که در دوره مسئولیت وزارت رفاه در اوج محدودیت‌های مالی، ۵ میلیون بازنشسته بهره‌مندی از همسان سازی و متناسب سازی حقوقشان را به چشم دیدند. 

و اما سخن اخر آنکه؛ آمده‌ام که با پشتوانه رای شما حق زیستن توام با عزت و رفاه مردم این سرزمین در سایه کاهش منازعات و رفع مخاصمات را ادا کنم و در این مسیر متعهد هستم نه به شما دروغ بگویم ، نه به رهبری و نه به خودم .

کد خبر 6126088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      0 0
      احسنت