۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۲

گفت وگوی مهر؛

شخصیت امام راحل برای نسل جوان تبیین شود

شخصیت امام راحل برای نسل جوان تبیین شود

فارسان-امام جمعه فارسان گفت: قطعاً در شناساندن شخصیت چندبعدی و اندیشه متعالی امام به نسل کنونی کوتاهی شده است.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یک روز قیام مردم و آغاز حرکت طاغوت ستیزی و اسلام‌خواهی به رهبری حضرت امام. ولو با کشتار هزاران نفر به‌ظاهر سرکوب شد اما ثمره آن پیروزی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و برچیده شدن بساط سالیان طولانی ظلم و دین‌ستیزی و روز حیات دوباره اسلام بود.

وی افزود: در بحث جهاد تبیین هر سه موضوع را باید با دقت مطرح و زوایای آن را بیان و تکرار کرد تا جلوی انحراف و تحریف این وقایع مهم گرفته شود.

در شناساندن شخصیت امام راحل به نسل جوان کوتاهی شده است

حجت الاسلام ملک پور با اشاره به اینکه قطعاً در شناساندن شخصیت چندبعدی و اندیشه متعالی امام به نسل کنونی کوتاهی شده است گفت: نسل کنونی درک کاملی از امام ندارند، حتی در دستگاه‌های رسانه‌ای رسمی کشور هم کار عمیق و اثرگذار دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: حرکت جان داری که بخواهد زوایای «شخصیتی» و «تفکری» و «مدیریتی» امام را برای مردم بازگو کند غیر از خود حضرت آقا که تبیین‌کننده حرکت امام و شرح کننده مکتب امام هستند و مدیریت نظام اسلامی را بر اساس اندیشه امام ره دنبال می‌کنند دیده نمی‌شود.

حجت الاسلام ملک پور بیان داشت: اگرچه سخن گفتن درباره شخصیتی که همه کارهایش از روی اخلاص و برای خدا بود و به چیزی غیر از تکلیف الهی فکر نمی‌کرد سخت است، محور فعالیت‌های امام خدا بود نه تعریف مردم؛ و در همه حال از خدا استمداد می‌طلبید و وعده خدا را صادق می‌دانست، او یک اصل مسلم بود و استبداد و استعمار و استکبار به‌شدت مخالفت داشت.

امام‌جمعه فارسان عنوان داشت: امام راحل صفات ارزنده اخلاقی را در خودش ملکه کرده بود و اجازه نمی‌داد کسی در مقابلش به دیگری تهمت بزند و یا دروغ بگوید و خودش هم به کسی سوءظن نداشت و هرگز غیبت نمی‌کرد؛ و ملاک او برای قضاوت، حال فعلی افراد بود و بر وحدت کلمه به معنای واقعی کلمه اصرار داشت، رفتار و گفتار امام با مردم و باوری که به مردم داشت را همه مکرر شنیده‌اید وعده‌ای هم دیده‌اند.

امام منادی توحید و مبلغ دین و اسلام ناب بود

وی افزود: امام منادی توحید و مبلغ دین و اسلام ناب بود و شخصیتی که افکار بلندش گره‌های مسائل مختلف کشور اعم از اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی کشور را باز می‌کرد، چون پرورش‌یافته مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام بود دارای شخصیتی دو ابعاد شده بود که اگر بخواهیم درست درباره‌اش سخن بگوییم باید همه جهات وجودی او را دقت و تکرار کنیم.

حجت‌الاسلام ملک پور گفت: بیانی مقام معطم رهبری دارند فرمودند: «چون اگر یک حقیقتی بارها تکرار نشود و با جزئیات و خصوصیّات ذکر نشود، گمان تحریف این حقیقت به‌مرور وجود دارد»؛ اگر نگویید تحریفش می‌کنند. کما اینکه در طول این سال‌ها که خود ما بودیم، خود ما دیدیم، حرف‌هایش را شنیدیم، صدای ضبط است و در کتاب‌ها مکتوب است، باز یک عده‌ای برخلاف حرف صریح امام می‌گویند نظر امام چیز دیگری بود. «ما باید تکرار کنیم حقایقی را که در باب امام و در باب انقلاب گفته‌ایم، بازهم بگوییم و تکرار کنیم و مجال تحریف را از تحریف‌کنندگان بگیریم» این وظیفه ما است؛ لذا همه‌کسانی که گوینده هستند و فرصتی دارند، خط بیان آن‌ها در این روزها بلکه در طول سال باید تکرار این مطالب باشد.

وی در پایان افزود: این را باید همه بدانیم که افکاری و اشخاصی و گروه‌هایی شخصیت، مکتب و اندیشه‌های بلند امام، روش و عملکرد دوران مدیریت امام را با روش‌های مختلف و بیانات گوناگون تحریف می‌کنند؛ یعنی سه تحریف دارند؛ یک، شخصیت امام و دو، مکتب امام و سه، عملکرد و مدیریت امام؛ در هر سه این‌ها تحریف انجام می‌دهند که باید در همه این موارد سخن گفت.


کد خبر 6126427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha