۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۹

امام جمعه سنندج:

امام راحل(ره) حریت و استقلال را برای جامعه به ارمغان آورد

امام راحل(ره) حریت و استقلال را برای جامعه به ارمغان آورد

سنندج_امام جمعه سنندج گفت: امام راحل (ره) عزت، حریت و استقلال را برای جامعه به ارمغان آورد.

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: رهبری حکیمانه امام (ره) دل‌های خفته را بیدار کرد و عزت، آزادی و استقلال را برای ایران زمین به ارمغان آورد و جهان را تکان داد.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی و معنوی امام بزرگوار اظهار کرد: مکتب امام راحل برگرفته از مکتب اسلام است و امام (ره) نماد انسجام و معنویت بودند و مسیر معنویت و عرفان را به ملت ایران نشان داد.

امام راحل به دنبال کرامت انسانی و معنویت بود

وی افزود: برخلاف رهبران سیاسی جهان که مادی‌گرا و قدرت طلب هستند امام راحل (ره) دنبال کرامت انسان، عرفان و معنویت بوده است.

ماموستا رستمی رمز پیروزی انقلاب اسلامی را ایمان به خدا، وحدت مردم و رهبری امام راحل (ره) عنوان کرد و گفت: آن امام بزرگوار از شخصیت بی نظیری برخوردار بود و در طول هشت سال جنگ تحمیلی شجاعانه ایستادگی کرد.

امام جمعه سنندج ایمان، صبوری، شجاعت و استقامت را از ویژگی‌های بارز حضرت امام (ره) دانست.

وحدت میان اقوام از اهداف اصلی امام خمینی بود

وی ایجاد اتحاد و همدلی میان اقوام مختلف ایرانی (ترک، فارس، بلوچ، کرد و عرب) را از اهداف آن امام بزرگوار عنوان کرد و یادآور شد: ایشان هموار غمخوار و دلسوز مردم بوده و در سخنرانی‌های خود در اوایل انقلاب و زمان تشکیل دولت بر پشتیبانی و حمایت از ملت تاکید داشته‌اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان اضافه کرد: امروز باید ویژگی‌های آن امام بزرگوار را برای نسل جوان و آیندگان تببین و بازگو کنیم تا برای همگان در طول تاریخ الگو باشد.

کد خبر 6126450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha