۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷

مهر گزارش می‌دهد؛

عزاداری متفاوت گنابادی‌ها در فراق امام امت

عزاداری متفاوت گنابادی‌ها در فراق امام امت

گناباد- مردم شهرستان گناباد که همواره در پیروزی و استمرار جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی کرده‌اند ۳۵ سال است که در فراق امام امت به سوگ می‌نشینند و عزاداری می‌کنند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها، هادی شمسی ثانی: «سال‌ها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید / انتظار فرج از نیمه خرداد کِشم» از جمله مهمترین بیت‌های اشعار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است که بیشتر از همیشه در ایام سالگرد این شخصیت اثرگذار قرن معاصر دیده و شنیده می‌شود.

ساعات پایانی ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ تا ساعت ۸ صبح ۱۴ خردادماه و اعلام رسمی خبر ارتحال حضرت روح الله جزو سنگین‌ترین و تلخ‌ترین ساعت‌های زندگی همه مسلمانان آزاده و ایرانیانی است که برای تحقق یک حکومت دینی عدالت‌محور دل در گرو بنیانگذار انقلاب اسلامی داشتند؛ ساعت‌های سخت و دلهره‌آوری که یک بار دیگر مردم عزیز کشورمان در روزهای پایانی اردیبهشت ماه امسال با از دست دادن خادم الرضا شهید جمهور که در راستای تحقق آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری مدل جدیدی از خدمت‌رسانی در جامعه اسلامی را ارائه داد تجربه کردند.

فراق این فقیه مجاهد و فرزانه و رهبر مردمی و ساده زیست داغی ماندگار بر قلوب ملت ایران اسلامی نشاند که هنوز پس از ۳۵ سال کم نشده است.

مردم ولایی، مذهبی و شهیدپرور شهرستان گناباد که با تظاهرات خود قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و با به میدان فرستادن جوانان در دوران دفاع مقدس همواره در پیروزی و استمرار جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی کرده‌اند ۳۵ سال است که در فراق امام امت به سوگ می‌نشینند و عزاداری می‌کنند؛ سوگواری که پس از گذشت بیش از سه دهه از ارتحال امام خمینی (ره) با همان حرارت و شور سال‌های ابتدایی این فراق بزرگ برگزار می‌شود.

گنابادی‌ها که در برگزاری مراسم عزاداری امام خمینی (ره) سنگ تمام می‌گذارند و مراسم‌شان در سطح کشور خاص و بی نظیر است امسال هم در حالی که هنوز در غم فراق شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت هستند با حضور باشکوه و گسترده خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام امت و شهید جمهور یک بار دیگر با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید پیمان کردند و صحنه‌هایی از ولایت‌پذیری خود را به نمایش گذاشتند.

قشرهای مختلف مردم از شهرها و روستاهای این شهرستان خود را به میدان غدیر گناباد رسانده بودند تا در قالب دسته‌های سینه‌زنی مسیر این میدان تا میدان امام خمینی (ره) را عزاداری کنند.

عزاداری متفاوت گنابادی‌ها در فراق امام امت

شرکت کنندگان در حالی که لباس مشکی به تن داشتند با سینه زنی و سردادن شعارهایی در وصف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یاد و خاطره امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

گلباران تمثال مبارک امام خمینی (ره)، اجرای سرود، قرائت دکلمه توسط دانش‌آموزان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش بخش‌هایی از مستند روح الله در حاشیه میدان غدیر از جمله برنامه‌های گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام در گناباد بود.

کریمی جوان دهه ۶۰ گنابادی که به همراه فرزند خردسالش در این مراسم شرکت کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: من از همان سنین کودکی با این مراسم مأنوس هستم و همین حضور یک تجدید عهد دوباره با ولی فقیه زمان هست و به همین خاطر فرزندم را از همین سنین با خودم آوردم تا در مسیر انقلاب ان شاءالله ثابت قدم باشد.

محمودی مرد میانسالی که رنگ سفیدی بر موهای او نشسته است در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امام خمینی (ره) شخصیت استثنایی و اثرگذاری در قرن معاصر هستند و امروز همه شاهد هستیم که انقلاب اسلامی ایران به همه جای جهان صادر شده است و این تفکر مقاومت همه معادلات سیاسی را برهم زده است.

میدان امام گناباد شاهد تدین و انقلابی گری مردم این شهر در دهه‌های مختلف است

فرماندار گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به شیوه کنونی سابقه دیرینه‌ای در شهرستان گناباد دارد.

رضا نصیری افزود: در حقیقت یک پیامی که از این میدان به کل کشور مخابره می‌شود این است که مردم گناباد قبل از انقلاب به این میدان آمدند و با رژیم منحوس پهلوی مقابله کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از همین میدان فرزندان خود را به جبهه فرستادند و از همین جا تشییع پیکر شهدا انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: میدان امام خمینی (ره) شهرستان گناباد شاهد تدین و انقلابی گری مردم این شهرستان در طی سال‌های گذشته بوده است.

این مراسم که با حضور هیأت خادمیاران رضوی شهرستان گناباد و با نوای «ای صفای قلب زارم؛ هرچه دارم از تو دارم، تا قیامت ای رضا جان؛ سر ز خاکت بر ندارم!، منم خاک درت غلام و نوکرت؛ مران از در مرا به جان مادرت..

علی موسی الرضا» به پایان رسید، فرصت خوبی برای زنده نگه داشتن یاد امام امت است؛ یادی که باید با یادآوری و پای‌بندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و تبیین درست آن به نسل جوان جنبه عملی به خود گیرد.

کد خبر 6126577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha