۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۱

مدیر حوزه علمیه امام خمینی( ره) اراک:

کم توجهی نسبت به تبیین اندیشه های امام راحل پذیرفتنی نیست

کم توجهی نسبت به تبیین اندیشه های امام راحل پذیرفتنی نیست

اراک- مدیر حوزه علمیه امام خمینی( ره) اراک گفت: کم توجهی نسبت به تبیین و انتقال اندیشه های امام راحل در جامعه پذیرفتنی نیست و در این راستا نقش حوزه های علمیه برجسته است.

حجت‌الاسلام سید احمد میرمهدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بر ضرورت توجه به ارزش‌ها و اندیشه‌های ناب حضرت امام راحل در جامعه تاکید کرد و گفت: ابعاد شخصیتی ایشان همواره مورد توجه و تاکید است و از این امر مهم نباید غافل شد.

حجت‌الاسلام میرمهدی با بیان این مطلب که دوره رشد امام راحل در شهر مقدس قم رقم خورده است، بیان کرد: امام راحل پس از مدت کوتاهی در قم به عنوان استادی برجسته شناخته شده و ممتحن آزمون دریافت جواز عمامه بودند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) از کم‌توجهی و کم‌کاری نسبت به تبیین اندیشه‌های حضرت امام در جامعه گلایه کرد و افزود: نظرات و تفکرات علمی آن حضرت مورد تحقیق و پژوهش محققان و پژوهشگران قرار گرفته است، اما در انتقال این تفکرات در جامعه کم‌کاری شده و دارای نواقصی است که پذیرفتنی نیست و باید تدابیر ویژه در این راستا اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام میرمهدی با اشاره به اینکه حوزه علمیه برای انتقال اندیشه حضرت امام در جامعه باید فعال‌تر عمل کند و در حوزه علمیه خواهران تا حدی به آن پرداخته شده است، گفت: بیشتر محققان و پژوهشگران حوزه علمیه برحسب علاقه شخصی به شخص امام و مبانی انقلاب کاری انجام داده‌اند، اما برای انتقال اندیشه‌های ایشان به صورت دسته‌بندی شده و مداوم اقدام جدی صورت نگرفته است و باید اقدامات و برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد.

وی ضرورت توجه به آرمان‌ها و اندیشه‌های ایشان در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بنیان‌گذار انقلاب طرحی جدید به نام نظام جمهوری اسلامی در جهان مطرح کردند و این مهم مورد توجه است که حکومت اسلامی براساس قوانین اسلام و قرآن و آرای مردم بنا شد و در طول ۴۵ سال با همین هدف پیش رفت و این مسیر همچنان ادامه دارد.

میرمهدی با بیان اینکه جایگاه امام راحل و مقام معظم رهبری در عرصه بین‌المللی باید به خوبی تبیین و به آن پرداخته شود، گفت: جایگاه رهبری، جایگاه حقوقی و نه حقیقی است و در این راستا صدور حکم از سوی رهبر معظم انقلاب براساس مبانی دینی و نه آرای شخصی است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک با تاکید بر وجود تحقیقات و پژوهش‌های اثرگذار در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، بیان کرد: گسترش فرهنگ پژوهش در مدارس با محوریت حضرت امام به آشنایی نوجوانان با ابعاد شخصیتی ایشان منتج خواهد شد.

حجت الاسلام میرمهدی تاکید کرد: نقش دبیران و آموزگاران در این مسیر بسیار تأثیرگذار بوده و در گام نخست این جامعه هدف باید با اندیشه‌های ناب ایشان آشنا و دانسته‌های خود را با بهترین شیوه به دانش‌آموزان منتقل کنند.

کد خبر 6126837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha