۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۲

پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری؛

آخوندی: من نگران ایرانم

آخوندی: من نگران ایرانم

وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت:من نگران ایرانم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی پس از تکمیل ثبت نام داوطلبی برای نامزدی در انتخابات دوره چهاردهم در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من نگران ایرانم.

وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم و دوازدهم گفت: ملت ایران با سلب آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی تبدیل به ملتی بریده از جهان و در حسرت حضور در رقابت‌های جهان شده است.

وی افزود: بیهوده نیست که شاهد سیل مهاجرت ایرانیان از پیر و جوان هستیم با این وجود من به ذخیره فرهنگی این ملت و نیروی اندیشه تک تک ایرانیان باور دارم. لیکن به هوش باشیم که این نیرو تنها در یک صورت از قوه به فعل در می‌آید و آن هم افزایی از رهگذر یک گفتگوی و گفتمان ملی است.

آخوندی گفت: من گفتمان ایده ایران را در میان می‌گذارم گفتمانی که بر بنیان آموزه‌های تمدنی ایران، ارزش‌های ایرانیان، شناخت دقیق فرصت‌ها و ویژگی‌های سرزمینی ایران و بازخوانی تاریخ ایران از پیش اسلام و به ویژه مشروطه استوار شده است.

آخوندی گفت: به گمان من انتخابات ۱۴۰۳ باید تبدیل به میدان رقابت گفتمان‌ها شود. انتخابات و دولت ملی برآمده از آن می‌تواند برای تصحیح مسیر باشد تا ملت ایران در یک فرایند تاریخی و با صبوری به مسیر توسعه بازگردد.

وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: هموطنان عزیز من می‌فهمم که شما پدیده چند دولتی و یا بی‌دولتی را با تمام رگ و پوستتان حس می‌کنید. شما با تجربه تورم بالای ۴۰ درصد برای مدت بیش از ۵ سال دریافتید که دولتی ملی با دغدغه رفاه و توسعه ایران در رأس کار نیست. اساساً دولتی در کار نیست و منافع ملی ایران در زیر چرخ دولت‌های متعدد در حال له شدن است.

کد خبر 6126861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha