۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۹

مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود:

شناخت پدیده انقلاب اسلامی در گرو فهم قیام ۱۵ خرداد است

شناخت پدیده انقلاب اسلامی در گرو فهم قیام ۱۵ خرداد است

لاهرود -مدیرکانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: شناخت پدیده انقلاب اسلامی بی تردید در گرو فهم قیام ۱۵ خرداد است و بدون درک آن نمی توان بر ریشه های انقلاب آگاهی یافت.

اسماعیل دستگزار در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سالروز قیام خونین شهدای پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ تجلی‌گر حماسه‌ای از جنس مردان عاشورایی این سرزمین است که در مقابل ظلم و ستم ایستادند و برای حفظ اسلام و برچیده شدن سلطه طاغوتیان جانفشانی کردند و امروز نام و یادشان در تاریخ انقلاب جاودان شد.

وی خاطرنشان کرد: این روز تاریخی یادآور آغاز قیام ملتی مؤمن و انقلابی است که با لبیک گفتن به رهبری فرزانه و صدیق از سلاله پاک پیامبر (ص)، خیزش اسلام خواهانه را نوید دادند و الگوی ایستادگی در برابر رژیم‌های طاغوتی وابسته به اجانب را برای ملت‌های مستضعف جهان ترسیم کردند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود بیان کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد در تقویم کشور ما نقطه عطفی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود و یادآور این نکته است که انقلاب اسلامی با نام و اندیشه و راه امام خمینی (ره) و شهدای والامقام انقلاب اسلامی پیوندی بی بدیل و ماندگاری دارد.

دستگزار ادامه داد: شناخت پدیده انقلاب اسلامی بی تردید در گروه فهم قیام خونین شهدای ۱۵ خرداد است و بدون درک آن نمی‌توان بر ریشه‌های انقلاب اسلامی اشراف یافت بنابراین اهمیت این قیام باید برای نوجوانان، جوانان و نسل‌های آینده تبیین شود

وی گفت: اینک وظیفه همه ما است تا در جبهه صیانت از آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی، پایدار و استوار بایستیم و برای ترویج فرهنگ انقلاب و امام بزرگوار تلاش کرده و با حلقه‌های متحد و ناگسستنی همدلی و وحدت پایه‌های اقتدار و عزت ایران اسلامی را مستحکم کنیم.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود خاطرنشان کرد: به رغم خواست شیطانی نظام سلطه و صهیونیسم، منظومه فکری امام (ره) در راهبری حکیمانه خلف صالحش، رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای و در روند حرکت انقلاب، نظام و ملت عظیم‌الشأن ایران به سمت آرمان‌های بلند و تاریخ‌ساز خود، زنده بوده و پرچمدار بیداری و مقاومت ضد استکباری در جای‌جای عالم است.

دستگزار تاکید کرد: امروز دوستان و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی با صراحت اذعان و اعتراف دارند که وعده صادق معمار کبیر انقلاب اسلامی در فتح سنگرهای کلیدی جهان تدریجاً محقق می‌شود و عملیات‌های طوفان الاقصی و وعده صادق نیز نشانه‌ای روشن بر پایان کار استکبار جهانی و آغاز فصل نوینی از پیش روندگی و پیش برندگی انقلاب بوده و اهداف و دستاوردهای والای آن را تضمین و تحکیم می بخشد.

کد خبر 6127210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha