۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۶

نماینده شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس:

پیگیر تبدیل شهرکرد به قطب ذخیره‌سازی کالای اساسی کشور هستیم

پیگیر تبدیل شهرکرد به قطب ذخیره‌سازی کالای اساسی کشور هستیم

شهرکرد-نماینده شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس گفت: به دنبال آن هستیم که با همکاری وزارت کشاورزی و سازمان انرژی اتمی شهرکرد به قطب ذخیره‌سازی کالاهای اساسی کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد راستینه صبح سه‌شنبه در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: زیرساخت مرکز پرتودهی گاما ۶ سال است که در قالب بخش خصوصی و بند ۷ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این استان ایجاد شده است می‌تواند به جهت تأمین امنیت غذا، دارو و تجهیزات پزشکی بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: با توجه به سند آمایش سرزمینی چهارمحال و بختیاری و دستورات آیت‌الله رئیسی در خصوص تمرکز بر توسعه کشاورزی و دامپروری در این استان، اینگونه می‌توان نتیجه گرفت که استان می‌تواند مرکز ثقل ذخایر استراتژیک محصولات و کالاهای اساسی و کشاورزی باشد.

نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس ادامه داد: شهرکرد با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد و نوع دسترسی آن به کلان‌شهرهای اصفهان و اهواز تقریباً در مرکز قرار دارد که باعث ایجاد یک ظرفیت ترانزیتی شده است، از طرفی با توجه به آب و هوا و پتانسیل کشاورزی این استان می‌توانیم به قطب کشاورزی و دامپروری کشور تبدیل شویم.

راستینه عنوان کرد: لازم است از سوی سازمان انرژی اتمی کشور کمک‌های لازم صورت گیرد تا بخش خصوصی بتواند حجم قابل توجهی از محصولات تولیدی کشور را با استفاده از پرتودهی به سمت ماندگاری بیشتر و کاهش حجم میکروبی سوق دهد.

وی خاطرنشان کرد: ترویج استفاده از پرتودهی گاما در جهت ماندگاری بالا و کاهش حجم میکروبی محصولات تولیدی کمک دیگری است که می‌شود از سوی سازمان انرژی اتمی به مجموعه پرتودهی گاما چهارمحال و بختیاری انجام شود.

نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس اضافه کرد: تأمین تسهیلات ارزی مورد نیاز پرتودهی گاما، قیمت‌گذاری خدمات این مرکز و کمک به افزایش ظرفیت این بخش خصوصی ازجمله خواسته‌های استان از سازمان انرژی اتمی کشور است.

راستینه بیان کرد: به دنبال آن هستیم که با همکاری وزارت کشاورزی و سازمان انرژی اتمی شهرکرد به قطب ذخیره‌سازی کالاهای اساسی کشور تبدیل شود.

کد خبر 6127218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha