۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲

در گفت‎وگو با مهر عنوان شد؛

مهم‌ترین رهاورد قیام ۱۵ خرداد وحدت کلمه و بیداری امت های اسلامی

مهم‌ترین رهاورد قیام ۱۵ خرداد وحدت کلمه و بیداری امت های اسلامی

ساوه- امام جمعه آوه گفت: مهم‌ترین رهاورد قیام ۱۵ خرداد وحدت کلمه، یکپارچگی و بیداری امت‌های اسلامی بود که همچنان تداوم دارد.

حجت الاسلام محمد جواد نیکویی ماهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حرکت انقلابی ملت از قیام پانزدهم خرداد شکل گرفت و خون شهدای عزیز باعث بیداری و بصیرت ملت شد و مردم را پای کار فرامین امام راحل قرارداد.

امام جمعه آوه افزود: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲، زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ انقلاب اسلامی است که دنیا را متحول کرد.

وی گفت: مهم‌ترین رهاورد قیام ۱۵ خرداد تاکنون وحدت کلمه، یکپارچگی و بیداری امت‌های اسلامی بود زیرا در برابر خفقان و حکومت ظلم و جور ایستادگی کردند تا بتوانند به پیروزی مقابل ظالمان دست یابند که حاصل مقاومت مردم، پیروزی ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ بود.

حجت الاسلام نیکویی ماهانی ادامه داد: مکتب امام انسان ساز است به طور حتم کسانی که خود را با مکتب امام وفق دهند خروجی آن شهدای خدمت و سرداردلها است که مکتبی ظلم ستیز و مدافع مظلومان است.

حجت الاسلام نیکویی ماهانی با اشاره به اصول مکتب معرفتی و تربیتی امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) تربیت یافته مکتب وحی، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بود.

وی ادامه داد: اصل زهد و ساده زیستی یکی از اصول اساسی مکتب تربیتی امام خمینی (ره) است که ایشان در تمام مراحل زندگی هم زمان طلبه گمنامی در مدرسه فیضیه بودند همچنین زمانی که رهبری و مرجعیت شیعیان جهان را بر عهده داشتند، مدنظر ویژه ایشان بود.

وی افزود: ساده زیستی و اکتفا به حداقل زندگی را منش خویش قرار داده بودند و هیچ گاه حاضر نشدند سطح زندگی ایشان، از سطح عموم مردم بالاتر برود.

کد خبر 6127228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha