۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲

در کنگره دانش اعتیاد بررسی می شود؛

بهره‌مندی از فناوری شناختی در درمان اعتیاد

بهره‌مندی از فناوری شناختی در درمان اعتیاد

با برگزاری کنگره دانش اعتیاد با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، زمینه‌ها برای استفاده از دانش و فناوری‌های شناختی در کاهش‌ آسیب‌ها و درمان بیماری اعتیاد فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با پررنگ‌تر شدن روزافزون نقش دانش و فناوری‌های همگرا در ریشه‌شناسی، درمان و پیشگیری‌ بیماری‌ها و آسیب‌های دارای منشأ روانی و مغزی، توجه متخصصان سلامت به نقش آفرینی علوم و فناوری‌های شناختی و مغز در درمان اعتیاد مورد توجه قرار گرفته است؛ از همین رو با هدف تبادل تجربیات، یافته‌های پژوهشی و دستاوردهای متخصصان علوم شناختی، روان‌شناسی و سایر گروه‌های نقش آفرین حوزه سلامت، هرساله کنگره بین المللی دانش اعتیاد با هدف تبادل اطلاعات و یافته های علمی و در راستای تقویت و افزایش همکاری های بین رشته‌ای با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برگزار می‌شود.

هفدهمین دوره این کنگره با توجه به استقبال چشمگیر فعالان زیست‌بوم فناوری‌های شناختی و حوزه سلامت، شهریورماه سال جاری در قامت بزرگ‌ترین رویداد تخصصی پیوند میان دانش و فناوری شناختی با بیماری اعتیار در تهران برگزار می‌شود.

شعار هفدهمین دوره کنگره دانش اعتیاد «در جست‌وجوی راه حل های نوین برای مشکلی کهن» انتخاب شده است و هدف اصلی آن هم افزایی میان متخصصان، پژوهشگران، فناوران و سیاستگذاران این عرصه است تا ضمن بیان آخرین دستاوردها و تجریبات، زمینه برای همکاری‌های بعدی و دست‌یافتن به نتایج مطلوب و ملموس در این حوزه فراهم شود.

در دوره هفدهم این کنگره، برگزاری نشست‌های بیان تجربیات، پانل‌های تخصصی، جلسات سیاستگذاری و سخنرانی‌های کلیدی با حضور متخصصان و صاحب‌نظران این حوزه پیش‌بینی شده است تا با شناخت و تقدیر از مقالات و یافته‌های برتر، گامی در مسیر استفاده از دانش و فناوری در حل معضل اعتیاد برداشته شود.

در این دوره از کنگره دانش‌اعتیاد علاوه بر ستاد توسعه فناوری های شناختی معاونت علمی، دستگاه‌های سیاستگذار، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و بخش پزشکی مشارکت دارند.

در این کنگره محورهای مختلفی همچون همه‌گیری شناسی اعتیاد، جنبه‌های بیولوژیک، جنبه‌های روانی‌اجتماعی سبب‌شناسی، درمان، کاهش آسیب و سیاست‌گذاری در اعتیاد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. همچنین به محورهایی چون اعتیاد و گروه های خاص، هم بودی‌ها و ملاحظات پزشکی اعتیاد، پیش‌گیری از اعتیاد و بیان تجربه‌ها به صورت موردی پرداخته خواهد شد.

بهره‌مندی از فناوری شناختی در درمان اعتیاد

کد خبر 6127615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha