۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶

استاندار مرکزی خبر داد؛

نصب تجهیزات انرژی خورشیدی توسط ۲۰ دستگاه اجرایی استان مرکزی

نصب تجهیزات انرژی خورشیدی توسط ۲۰ دستگاه اجرایی استان مرکزی

اراک- استاندار مرکزی گفت: ۲۰ دستگاه اجرایی این استان تجهیزات نیروگاه خورشیدی را نصب کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه پیش از ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی اظهار کرد: در حوزه محیط زیست اقدامات زیادی انجام شده اما تا نقطه مطلوب فاصله زیاد است و برای حصول نتایج بهتر باید اقدامات فرابخشی توسعه یابد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی که گزارش اقدامات را در حوزه کاهش آلودگی ارائه نکرده‌اند، این اقدام را ظرف ۱۵ روز انجام دهند.

استاندار مرکزی بیان کرد: در خصوص آلاینده‌های شهر، صنایع و شهرداری‌ها مسؤول هستند البته شهرداری‌ها آلاینده نیستند اما در قبال این آلاینده‌ها مسئولیت دارند و باید مقابله کنند.

مخلص الائمه با اشاره به عوارض آلایندگی اضافه کرد: ۵۰ درصد این عوارض در اختیار شهرداری و دهیاری‌ها و ۵۰ درصد توسط کارگروه هزینه خواهد شد.

مخلص الائمه گفت: تلاش بر این است که این استان به قطب انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل و شمار این نیروگاه‌ها افزایش یابد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: پدیده ریزگرد تابستان استان را فرا خواهد گرفت و از عهده استان خارج است اما در حد توان باید اقدامات لازم صورت گیرد.

مخلص الائمه تاکید کرد: برای بررسی وضعیت ریزگردها، معاون عمرانی نشستی با مدیر کل محیط زیست و منابع طبیعی همچنین نشستی با استانداری قم در خصوص چشمه ریزگردها برگزار شود.

وی افزود: در سطح استان مرکزی ۲۰ دستگاه اجرایی اقدام به نصب تجهیزات نیروگاه خورشیدی کرده‌اند.

استاندار مرکزی گفت: در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، شهرداری اراک اقدامات مناسبی از جمله خرید خودروی برقی انجام داده است.

کد خبر 6127696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha