۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

۱۰۰ نیروی کار خارجی غیر مجاز در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند

۱۰۰ نیروی کار خارجی غیر مجاز در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند

زاهدان_مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از شناسایی ۱۰۰ نیروی کار خارجی غیرمجاز در این استان طی دو ماه اول امسال خبر داد.

خلیل احمد سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عملکرد ماهانه طرح شناسایی اشتغال اتباع خارجی، گفت: در دو ماه اول ۲۳۰ بازرسی در قالب طرح شناسایی اشتغال اتباع خارجی در سطح استان انجام شده که براساس آن ۱۰۰ نفر اتباع خارجی غیر مجاز در کارگاه‌ها و کارخانجات شناسایی شده اند که با پیگیری صورت گرفته، پنج نفر جایگزین اتباع خارجی غیرمجاز در کارگاه‌های عمرانی و واحدهای تولیدی شدند.

وی ادامه داد: در راستای برخورد قانونی با متخلفان این بخش، ۵۴ برگ جریمه به میزان دو میلیارد و ۲۳ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۵۸۰ ریال به متخلفان ابلاغ شده که از این میزان تاکنون یک میلیارد و ۹۱۸ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۴۶۰ ریال در حق دولت وصول شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای مالی دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را دو میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۲۸ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل یازده میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال خواهد بود و در صورت تکرار تخلف، این میزان جریمه به دو برابر افزایش می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضائی معرفی می‌شود.

سلامی با تأکید بر اینکه در سیستان و بلوچستان از طریق بازرسی‌های مستمر، با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی فاقد پروانه کار برخورد قانونی می‌شود، اظهار کرد: به منظور صیانت از اشتغال، لازم است کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی از به کارگیری نیروی کار خارجی غیر مجاز جداً خودداری کنند.

کد خبر 6127700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اریا ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      5 1
      ۱۰۰نفرچیه بیا بالغ بر۱۰هزار کارگر افغان همین امروز بهت نشون بدم بروتوصف نانوایی برو توصافکاری وتعمیرگاهها
    • ایرانی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      4 0
      ۱۰۰ نفر؟ اقای سلامی میلیون میلیون افغانی غیر قانونی هست تو کشورمون که الان اقامت دائم دارن، صف نانوایی ها، لبنیاتی ها بازار روز هیچی نمی مونه،،، شما دستتون بازه به مجلس نامه بزنید امضا جم کنید اینارو بفرستن کشور خودشون. فصل گرماست آب هم نداریم
    • امیر بلوج IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      4 0
      الکی آمارت ایرانشهر فقط یک خیابانی هزارتا کارگر غیر مجاز افغانی دار
    • ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      1 0
      کل کشور شده افغانستان شما ۱۰۰ تا شناسایی کردین
    • ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      1 0
      فکر کنم شما از خانه بیرون نمی یابید