۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷

مروری بر معرفی هنرمندان تراز انقلاب؛

هنر تیزترین سلاح جامعه/دیدار رهبری شیرین‌ترین خاطره هنرمند بیجاری

هنر تیزترین سلاح جامعه/دیدار رهبری شیرین‌ترین خاطره هنرمند بیجاری

بیجار- هنرمند انقلابی بیجار گفت: امروز هنر بالاخص هنر انقلابی تیزترین سلاح جامعه در برابر دشمنان است.

میلاد نوری نیا در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بنده میلاد نوری نیا اهل سرزمین مجاهدت‌های خاموش استان کردستان، شهرستان شهید پرور بیجار، شهر ولایت مدار توپ آغاج هستم.

وی افزود: به لطف خدا حدود ۶ سال هست که به صورت جدی در حوزه هنر انقلابی فعالیت و خدمتگزاری می‌کنم.

هنرمند بیجاری به ویژگی یک هنرمند انقلابی اشاره کرد و گفت: به نظر بنده هنرمند طراز انقلاب در مرحله اول باید خودش ذوب در انقلاب باشد تا بتواند با هنر خود دیگران را نیز مجذوب انقلاب کند.

وی ادامه داد: هنرمند با شناختی کافی و درست از مسائل روز دنیا خودش را محصور در تاریخ نکند و کربلای حال را دریابد، در بزنگاه‌های حساس و تاریخی با حضوری همراه با بصیرت، تقوا و بینش انقلابی، ایفای نقش داشته باشد.

هنرمند بیجاری تاکید کرد: هنرمند انقلابی باید هرگز این را فراموش نکند که فردای قیامت از او در قبال این هنر و لطفی که خداوند به او عنایت فرموده (مانند تمامی نعمت‌های دیگر) سوال خواهد شد.

شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب بزرگترین دستاورد برای من است

نوری نیا با تاکید بر اینکه در زمینه شعر آئینی و انقلابی مشغول به فعالیت است، عنوان کرد: خوشبختانه سعادتی نصیب من شد تا در محضر رهبر معظم انقلاب شعر خوانی داشته باشم و این بزرگترین دستاوردی است که من داشته‌ام.

وی اضافه کرد: انقلاب ما انفجار نور و حماسه بود و شهید آوینی درباره هنر فرمودند هنر شیدایی حقیقت است که مایه اصلی آن نیز عشق و عرفان است.

نوری نیا به تعریف هنر انقلابی پرداخت و بیان کرد: به نظر بنده هنر انقلابی یعنی توأم کردن این عشق و عرفان با نورانیّتی از جنس حماسه و جهاد.

وی تاکید کرد: به جرأت می‌توانم بگویم امروز هنر و بالاخص هنر انقلابی تیزترین سلاح در جامعه و در برابر دشمنان است، «با قلم هم می‌توان در معرکه شمشیر زد گاه بی شک حکم صد شمشیر را دارد قلم».

وی اضافه کرد: اگر شهید طهرانی مقدم‌ها در سنگر موشکی خواب را بر خود حرام می‌کنند تا هر چه زودتر اسرائیل منحوس نابود شود ما نیز باید در سنگر هنر تا نابودی این شرّ مطلق مشغول جهادی بی‌وقفه باشیم که ان شاءالله مزد این جهاد شهادت باشد.

رشد استعداد هنرمندان انقلابی نیازمند برگزاری کارگاه‌های تخصصی

شاعر و هنرمند بیجاری به مشکلات و موانعی در مسیر خود اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه بنده در آغاز این مسیر با مشکلات و موانعی از جمله عدم بهره‌مندی از اساتید، عدم وجود کارگاه‌های تخصصی شعر، عدم حمایت مسؤولان و … مواجه بودم، امیدوارم در آینده با ایجاد کارگاه تخصصی شعر و دعوت از اساتید کشوری بتوانیم زمینه کشف و رشد استعدادهای شعری را فراهم بسازیم تا گامی کوچک در مسیر گام دوم انقلاب و جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری برداریم.

وی خاطر نشان کرد: قطار انقلاب با صلابت و سرعت به سمت مقصد در حال حرکت هست، این ما هستیم که باید سعی کنیم از این قطار سعادت جا نمانیم.

وی در ادامه گفت: شب میلاد کریم در اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر انقلاب دیدار کردند که در این بین بنده به نمایندگی از شاعران استان کردستان نیز حضور پیدا کردم.

نوری نیا اذعان داشت: در این محفل که جمعی از اساتید برجسته شعر کشور و جوانان و آینده سازان این وادی حضور داشتند بنده پیش از اقامه نماز مغرب و عشاء هم چند لحظه‌ای به صورت مستقیم با رهبر معظم انقلاب دیدار و چند بیت از سروده‌های خود را تقدیم حضور معظم له نمودم که مورد تشویق مقام معظم رهبری هم قرار گرفت و این بزرگترین افتخار برای من است.

لزوم حمایت مسؤولان از هنرمندان

شاعر جوان بیجاری به لزوم حمایت از هنرمندان اشاره کرد و بیان داشت: مسؤولان همیشه در کلام و به صورت نمایشی اعلام حمایت می‌کنند ولی در عمل حمایتی صورت نمی‌گیرد و حرف‌های ما هم تکرار مکرراتی هست که همیشه گفته شده و بی نتیجه هم بوده است با این حال از مسؤولان انتظار حمایت از هنرمندان و به صورت ویژه از هنرمندان جوان و با استعداد را داریم که به این عزیزان میدان بدهند.

وی اذعان کرد: بنده افتخار داشتم به محضر حضرت آقا شرفیاب شوم و شعر حقیر سه مرتبه در همایش‌های کشوری برگزیده شده که حتی با بنده یک تماس هم نگرفتند.

نوری نیا افزود: بنده شاهد بوده و هستم در استان‌های دیگر به هنرمندان و شاعرانی که می‌توانند در سطح کشور برای استان خود افتخار آفرین باشند تا چه اندازه بها می‌دهند و نتیجه آن این است که این استان‌ها همیشه در همایش‌های کشوری نماینده دارند ولی متأسفانه مسئولان ما همچنان در خواب زمستانی هستند و درک چندانی از هنر و تأثیر آن ندارند.

وی عنوان کرد: به یادماندنی ترین خاطره و شیرین‌ترین لحظه عمرم که همیشه آرزوی آن را داشتم توفیق دیدار و دست بوسی حضرت آقا بود و پس از اینکه به صورت مستقیم چند بیت شعر برای ایشان قرائت کردم و ایشان مطلع شدند بنده از کردستان به محضرشان رسیدم لطف و عنایت ویژه ای داشتند که برای حقیر بسیار لذت بخش بود و این میزان از توجه و تسلط ایشان بر شعر برای حقیر بسیار حیرت انگیز بود.

کد خبر 6127787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha