سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

غافلگیری‌های غیرقابل تصور برای سردمداران رژیم صهیونیستی

غافلگیری‌های غیرقابل تصور برای سردمداران رژیم صهیونیستی

تحولات میدانی نبرد نیروهای مقاومت با دشمن صهیونیستی در نوار غزه و همچنین جبهه شمالی باعث شده است که روزنامه های مطرح جهان عرب به بررسی این اوضاع و شرایط بپردازند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که هشت ماه از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی می‌گذرد آن تصویر پیروزی مطلق که نتانیاهو در روزهای نخست به صهیونیست‌ها وعده می‌داد هر روز در حال ذوب شدن است. در این میان برخی میانجی گران در مذاکرات آتش بس تلاش می‌کنند با اعمال فشار بر روی نیروهای مقاومت به یک توافق به نفع آمریکا دست پیدا کنند.

غافلگیری‌های غیرقابل تصور برای تل‌آویو

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص فلسطین نوشت: فلسطینی‌ها تنها با یک جنگ آمریکایی صهیونیستی رو به رو نیستند بلکه در عرصه سیاسی نیز با یک نبرد سنگین با مشارکت کشورهای عربی مواجه هستند که مقاومت فلسطین را شکستی برای خود می‌دانند. همین طرف‌های عربی، به طرف فلسطینی در مذاکرات آتش بس فشار می‌آورند و تلاش می‌کنند دستاوردی را محقق کنند که به مذاق آمریکایی‌ها خوش آید. این در حالی است که یکی از فرماندهان گردان‌های قسام در جدیدترین پیام خود خطاب به مذاکره کنندگان فلسطینی تاکید کرده است: پایداری کنید و گول ادعاهای میانجی گران را نخورید. دشمن در رفح هیچ دستاوردی نداشته همان طور که در خان یونس، مرکز و شمال غزه شکست خورده است. مقاومت می‌تواند برای یک دوره بسیار طولانی سرپا بماند و تسلیحات کافی به این منظور دارد. نیروهای مقاومت غافلگیری‌هایی برای دشمن آماده کرده‌اند که فکرش را هم نمی‌کند.

غافلگیری‌های غیرقابل تصور برای تل‌آویو

روزنامه المراقب العراقی در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: شهروندان عراقی همچنان به حمایت‌های خود از مقاومت فلسطین در زمینه‌های مختلف ادامه می‌دهند؛ گاه در عرصه نظامی، گاه با برگزاری راهپیمایی‌های پرشور و گاهی با تحریم کردن محصولات شرکت‌های آمریکایی حامی تل آویو. این تحریم‌ها به حدی رسیده که برخی جوانان عراقی خشمگین به رستوران‌ها و شرکت‌های آمریکایی حمله می‌کنند و خواهان بسته شدن آنها هستند. سفیر آمریکا در بغداد مدعی شده که حمله به شرکت‌های آمریکایی بر امنیت شهروندان عراقی تأثیر منفی می‌گذارد؛ این در حالی است مردم این کشور مخالف حضور آمریکایی‌ها در عراق هستند.

غافلگیری‌های غیرقابل تصور برای تل‌آویو

روزنامه القدس العربی درباره بایدن نوشت: جو بایدن تنها طی چند ساعت مجبور شد علناً در خصوص ۲ پرونده بسیار مهم که دولت وی با آنها درگیر است ورود پیدا کند. پرونده نخست به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مربوط می‌شود. تداوم اقدامات نتانیاهو برای تحقق اهداف شخصی خود باعث شده دولت واشنگتن هزینه‌های زیادی را در عرصه داخلی به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری پرداخت کند. در عرصه خارجی نیز آمریکا در میان نهادهای بین المللی به ویژه مقابل دادگاه لاهه در موضع سختی قرار گرفته است. پرونده دوم نیز یعنی اوکراین، تبدیل به مشکل بزرگی در سیاست خارجه آمریکا شده به ویژه آنکه نیروهای روسی در عمق اوکراین پیشروی کرده‌اند و اختلافاتی در داخل کشورهای اروپایی مبنی بر میزان مداخله مستقیم در این جنگ به وجود آمده است.

غافلگیری‌های غیرقابل تصور برای تل‌آویو

روزنامه رأی الیوم در مقاله‌ای در خصوص سوریه و فلسطین نوشت: با احترام به تمام نظام‌های حاکم در کشورهای عربی حامی آمریکا متأسفانه می گویم کشورهایی که علیه سوریه تبانی کردند و از پشت خنجر زدند این کار را در قبال ملت فلسطین نیز انجام می‌دهند. آنها از اینکه در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه می‌ایستند هرگز خجالت نخواهند کشید. این جنگ یک جنگ آمریکایی است که کارگزار نخست آن تل آویو و بعد برخی کشورهای عربی به شمار می‌روند. تنها هدف بایدن از ارائه طرح آتش بس خود محافظت از امنیت رژیم صهیونیستی است.

غافلگیری‌های غیرقابل تصور برای تل‌آویو

روزنامه العربی الجدید در خصوص نقاط ضعف رژیم صهیونیستی نوشت: طولانی شدن جنگ علیه نوار غزه نقاط ضعفی زیادی برای رژیم صهیونیستی به دنبال دارد. نخست آنکه این روند باعث سنگ اندازی در مسیر دستیابی به توافق تبادل اسرای اسرائیلی می‌شود؛ توافقی که خواست نخست صهیونیست‌ها در داخل است. مساله بعدی، تأخیر در روند بازگشت صهیونیست‌های ساکن مناطق شمالی است که طولانی شدن جنگ باعث می‌شود هزینه‌های اسکان این افراد همچنان سرسام آور ادامه پیدا کند. از سوی دیگر صهیونیست‌ها که پیش از این به شنیدن عباراتی نظیر پیروزی مطلق و سریع از سوی مقامات خود عادت کرده بودند اینک با طولانی شدن جنگ دیگر امیدی به سیاستمداران خود نداشته و معتقدند که نتیجه این جنگ به نفع حماس خواهد بود.

غافلگیری‌های غیرقابل تصور برای تل‌آویو

روزنامه سوری الوطن در خصوص جبهه شمالی نوشت: دبیرکل حزب الله لبنان در سال ۲۰۱۱ تاکید کرده بود که نیروهای مقاومت باید آماده باشند تا برای آزادسازی منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی وارد عمل شوند. بعد از حملات گسترده چند روز گذشته حزب الله علیه مناطق شمالی اراضی اشغالی به ویژه الجلیل علیا این سوال مطرح می‌شود؛ آیا لحظه ورود نیروهای حزب الله به الجلیل فرا رسیده است؟ تحولات روزهای گذشته منطقه الجلیل تحولات عادی نیست بلکه بخش‌هایی از این منطقه به تلی از خاکستر تبدیل شده است. در سایه توانمندی‌های حزب الله در میدان نبرد، وقوع هرگونه احتمالی ممکن است. در کنار تمام اینها تشدید اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی و شکست‌های ارتش در نوار غزه را نیز اضافه کنید.

غافلگیری‌های غیرقابل تصور برای تل‌آویو

روزنامه یمنی المسیره درباره عملیات نیروهای مسلح این کشور نوشت: نیروهای یمنی در پیچیده‌تر کردن اوضاع برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن از طریق بستن مسیرها مقابل کشتی‌های آمریکایی در دریای سرخ، مدیترانه و اقیانوس هند نقش به سزایی ایفا کرده‌اند. حرکت نیروهای مسلح یمن به مرحله چهارم رویارویی، نشان دهنده آن است که این نیروها توان مافوق تصور در زمینه رصد حرکت کشتی‌های بین المللی و اجرای عملیات دقیق از مسافت دور علیه آنها دارند. یمنی‌ها طی دوره گذشته موفق شدند قلدری‌های آمریکا را در این منطقه مهار کنند.

کد خبر 6127864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      1 0
      برای من عجیبه سوال ترکیه کافیه فقط یک گاز رو به روی صهیونیست ها ببنده جون انتقال گاز اسرائیل توسط ترکیه انجام میشه و با قطع گاز به راحتی می تونه نفس اسرائیل رو با گشنگی بی گازی حتی شهرک نشینان بگیره . وقتی امکانات به ملت غزه داده نمیشه پس بقیه کشورها هم به ملت آنها امکانات رفاهی ندهند
    • NP IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      1 0
      و سوال اینه چرا همین کشورهای اطراف برخی مقامات در حال خیانت هستند و به جای گرفتن رفاه اسرائیل و جامعه آن امکانات هم صادر می کنند . مشکل از تصمیمات نادرست شل برخی مقامات همسایه هاست که طناب رو سفت دور گلوی صهیونیست ها نمی کشند
    • NP ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      1 0
      ببینید کافیه همسایگان مصمم تر رفتار تصمیم گیری کنند و طناب رو محکم تر به گلوی صهیونیست بکشند بعد ببینید چطور به دست و پا زدن خواهد افتاد دست از سر آزار ملت گرفتن حق مردم غزه خواهد برداشت . همسایه ها برخی مقامات مثل اردوغان . السیسی و شاه اردن پشت پرده در حقیقت خود فروخته آمریکا غرب هستند
    • NP ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      1 0
      مشکل ملت فلسطین بخاطر نداشتن مقامات خوب تصمیم گیرندگان خوب در اطراف خودشه که خودفروخته هستند همین باعث میشه همین شخصیت ها خودشون رو در جایگاه حفظ کنند اما اجازه دهند هر طور که غرب صهیونیست تمایل داره با ملت خاک آنها رفتار تصمیم گیری کنه
    • NP IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      1 0
      ببینید برخی از مقامات شخصیت ها در همسایگی منطقه ای کاملا خودفروخته هستند و کاملا جهت پیشبرد اهداف آمریکا صهیونیستی هیچ اعتمادی به این افراد ذره ای نیست جز با سیاست رفتار کردن با این شخصیت ها