۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴

نماینده دشتستان در مجلس:

مقابله با فساد را با جدیت دنبال می‌کنیم

مقابله با فساد را با جدیت دنبال می‌کنیم

بوشهر- نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که به مردم قول داده‌ایم، مقابله با فساد را با جدیت دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما به قرآن مجید سوگند خورده‌ایم که در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و به حفظ حقوق ملت پایبند باشم.

وی اضافه کرد: به تعبیر رهبر حکیم انقلاب «این سوگند، نمایشی و تشریفاتی نیست؛ سوگندی حقیقی و مسئولیّت‌زا است که در دنیا و آخرت گریبان‌گیر خواهد بود» پس از مشاهده مستندات و دلایل متقن و بر اساس تکلیف شرعی و ملی اقدام کردم.

نماینده دشتستان بیان کرد: همواره مطالبه، گلایه و شکایت اصلی و اول مردم در موضوع فساد و مبارزه با فساد بوده است، ما چه کنیم؟ مبارزه بکنیم یا نکنیم؟ وقتی اسناد متقن مبنی بر فاسد بودن فردی را دیدیم سکوت کنیم یا مقابله؟ بنده با مردم عهد بسته‌ام و قول داده‌ام که در مقابل مفسدین بایستم و تاکنون تلاش کرده‌ام که به قولم عمل کنم.

وی تصریح کرد: بدترین نوع فساد فساد سیاسی است، فساد سیاسی یعنی خرید رأی، یعنی با تهدید و تطمیع رأی گرفتن، یعنی بسیج پیمانکار و سرمایه‌دار و رانت‌خوار، یعنی ده‌ها میلیارد تومان خرج کردن برای رسیدن به هدف.

رضایی خاطرنشان کرد: نتیجه فساد سیاسی می‌شود فساد اقتصادی، نتیجه فساد سیاسی می‌شود اختلاس و حقوق نجومی و رانت‌خواری و پارتی بازی، کما اینکه در این سال‌ها بارها دیده‌ایم که پشت هر مفسد اقتصادی یک مفسد سیاسی بوده است.

وی افزود: برخی تأیید نهادهای نظارتی را دلیلی بر اشتباه دیگران می‌دانند، خیر، نهادهای نظارتی به وظیفه قانونی خود عمل کرده‌اند و ما نیز همین‌طور. ما می‌خواستیم از شورای نگهبان استعلام بگیریم که آیا فلان اسناد را بررسی کرده‌اند یا خیر، اگر شورا اسناد را بررسی کرده بود ورود نمی‌کردیم اما (با رفتار خلاف قانون رئیس مجلس و شعبه) نگذاشتند و از شورا برای بررسی صدها صفحه سند استعلام نگرفتند و علت اعتراض ما و همکارانمان هم همین بود. اصل ۹۳ قانون اساسی بر تصویب اعتبارنامه نمایندگان تاکید کرده است، اینها روال قانونی همیشه جاری در مجلس است اما عده‌ای برنتافتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: این ادعا شبیه این می‌ماند که بگوییم که فلانی را شورا تأیید کرده پس باید (بدون انتخابات) وارد مجلس شود، خیر، شورا تأیید می‌کند مردم رأی می‌دهند و مجلس هم اعتبارنامه فرد را تصویب می‌کند، آن وقت می‌شود نماینده. ممکن است فردی در زمان انتخابات (و بعد از تأیید صلاحیت) رفتار خلاف مرتکب شود یا از او کشف شود.

وی افزود: برخی موضوع را سیاسی دانسته‌اند، به شما اطمینان می‌دهم که سر سوزنی انگیزه‌های سیاسی یا شخصی در کار نبوده است و مطمئن هستم که اگر هر یک از شما برادران و خواهران آنچه ما دیده بودیم را می‌دیدید همین راه را می‌رفتید، فراتر از این اگر هر کدام از هواداران آن پدیده، واقعیت را می‌دانستند حتماً از او رویگردان می‌شدند. اگر بنا به تسویه حساب سیاسی بود حتماً دیگران در اولویت می‌بودند و افراد مهمتری بود بعلاوه اینکه در این ماجرا جناح چپ و راست کنار هم ایستادند.

رضایی بیان کرد: ذره‌ای از عملکرد خود پشیمان نیستیم، اینکه نتیجه چه شد چندان مهم نیست، مهم این بود که در این بزنگاه به وظیفه ملی و میهنی و شرعی خود عمل کنیم تا گردن‌کلفت‌های پراشتها را رسوا کنیم و ملت بدانند که خادمان آنها در خانه ملت در برابر باندهای ثروت و قدرت ساکت ننشسته‌اند حتی اگر به مرگ و تکه تکه شدن تهدید شوند.

کد خبر 6127866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha