۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۷

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

پرداختن به «پشت پرده» مساله فرزندآوری/ چرا یزد لوکیشن سریال شد؟

پرداختن به «پشت پرده» مساله فرزندآوری/ چرا یزد لوکیشن سریال شد؟

تهیه‌کننده سریال «پشت پرده» عنوان کرد که برخلاف بسیاری از آثار تصویری که مستقیم به موضوع فرزندآوری می‌پردازند، «پشت پرده» سعی کرده این مساله را در بطن داستان روایت و از شعار دوری کند.

مصطفی رضوانی تهیه کننده سریال «پشت پرده» که این شب‌ها از شبکه دو سیما پخش می‌شود درباره مضمون این سریال به خبرنگار مهر بیان کرد: سریال «پشت پرده» یک سریال خانوادگی ۲۸ قسمتی است که هر قسمت بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه است. داستان این سریال در یک خانه در یزد اتفاق می‌افتد و ما با ۲ خانواده آشنا می‌شویم. یکی از این خانواده‌ها با مشکل ناباروری عروس خانواده روبه‌رو است که نقش آن را حدیثه تهرانی بازی می‌کند. سریال «پشت پرده» در کنار روایت قصه‌ای جذاب، به دنبال آشنایی مخاطب با فرهنگ مردم یزد نیز است.

وی ادامه داد: نکته جالبی که در مورد این سریال وجود دارد این است که برخلاف بسیاری از سریال‌ها که به طور مستقیم به موضوع فرزندآوری می‌پردازند، «پشت پرده» سعی کرده این موضوع را در بطن داستان روایت و از شعار دادن پرهیز کند. معتقدیم که بهترین راه برای انتقال پیام، ارائه آن در قالب یک داستان جذاب و ملموس است. به همین دلیل تلاش کردیم تا در سریال «پشت پرده» دغدغه‌ها و چالش‌های زوج‌های جوان را درباره فرزندآوری به طور واقعی به تصویر بکشیم.

پرداختن به «پشت پرده» مساله فرزندآوری/ چرا یزد لوکیشن سریال شد؟

رضوانی درباره انتخاب لوکیشن فیلمبرداری که شهر یزد است، گفت: مرکز هنری و رسانه‌ای نهضت به عنوان سفارش دهنده به من سفارش طرحی را داد و من با ۲ کارگردان صحبت کردم و از آنها طرح گرفتم که طرح آقای محمدرضا حاجی غلامی مورد قبول بود. به ۲ دلیل طرح آقای حاجی غلامی را پسندیدم یکی اینکه داستان قوی‌تر و بهتری داشت و دوم اینکه در شهر یزد می‌گذشت. یزد شهری تاریخی و فرهنگی با معماری منحصر به فرد است و با انتخاب یزد از فضاهای تکراری شهر تهران فاصله می‌گرفتیم و از طرفی این شهر به عنوان قطب درمان ناباروری در ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود و با قصه سریال هم همخوانی داشت به همین دلیل یزد را به عنوان لوکیشن اصلی انتخاب کردیم.

تهیه کننده این سریال بیان کرد: مرکز هنری رسانه‌ای نهضت هم این طرح را تأیید کرد و وارد فرایند نویسندگی شدیم و فهیمه سلیمانی سرپرست نویسندگان شد. نگارش فیلم که به نیمه رسید فرایند فیلمبرداری آغاز شد و حدود ۴ ماه فیلمبرداری داشتیم.

در پایان رضوانی درباره چالش‌های ساخت سریال عنوان کرد: در این پروژه شرایط مالی نسبتاً سختی داشتیم که خوشبختانه با کمک تهیه کننده دیگر سریال امیر امراللهی، توانستیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و فیلمبرداری را به سرانجام برسانیم.

مجموعه «پشت پرده» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی و تهیه‌کنندگی مصطفی رضوانی شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

رضا شفیعی‌جم، میرطاهر مظلومی، حسین سلیمانی، مریم کاویانی، آزیتا ترکاشوند و حدیثه تهرانی از جمله بازیگران این سریال هستند.

کد خبر 6128038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha