۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳

تا ظهر امروز صورت گرفت

ورود نزدیک به ۸۰ درصد زائران ایرانی به سرزمین وحی

ورود نزدیک به ۸۰ درصد زائران ایرانی به سرزمین وحی

تاکنون حدود ۷۰ هزار زائر ایرانی یعنی نزدیک به ۸۰ درصد حجاج کشورمان وارد سرزمین وحی شده اند و اعزام زائران باقیمانده درحال انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شروع پروازهای کاروان‌های ایرانی به عربستان از بامداد ۲۴ اردیبهشت ماه به مقصد شهر پیامبر انجام شد و در حال حاضر به دو فرودگاه مدینه و جده ادامه دارد و تا هفته آینده پایان می‌یابد.

در بازه زمانی تا بامداد امروز ۱۶ خرداد ماه ۳۳۵ کاروان از کشورمان وارد مدینه منوره شده‌اند و جمعیت ورودی به این شهر بالغ بر ۴۶ هزار و ۱۲۶ نفر می‌باشد که از این تعداد اکنون حدود ۱۰ هزار نفر در شهر پیامبر (ص) حضور دارند.

زائران مدینه قبل پس از ۵ روز اقامت در شهر پیامبر، در میقات شجره احرام می‌بندند و با قطار سریع السیر حرمین راهی مکه مکرمه می‌شوند که از تعداد ورودی‌ها به مدینه منوره، تاکنون ۳۶ هزار و ۱۲۷ نفر به مکه رهسپار شده‌اند.

با ورود زائران ایرانی از مدینه و جده به مکه وضعیت حضور حجاج کشورمان در جوار بیت الله الحرام بگونه‌ای است که در حال حاضر ۵۹ هزار ۴۹۷ زائر در شهر مکه حضور دارند که ۲۳ هزار و ۳۷۰ نفر آنان از طریق فرودگاه جده به مکه مکرمه وارد شده‌اند.

در حال حاضر ۴۳۳ کاروان ایرانی در بیش از ۶۰ هتل مکه مکرمه مستقر شده‌اند و در روزهای آینده با نزدیک شدن به ایام تشریق تمامی زائران کشورمان در مکه مکرمه حضور خواهند داشت.

از ابتدای اعزام‌های حج تا بامداد امروز ۲۰۳ پرواز به فرودگاه مدینه و ۱۰۷ پرواز به فرودگاه جده صورت گرفته است.

گفتنی است امسال برای نخستین بار تمامی زائران ایرانی مدینه قبل و مدینه بعد فاصله این شهر تا مکه و بالعکس را با قطار در بازه زمانی حدود ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه طی می‌کنند که این مدت زمان در گذشته با اتوبوس طی ۸ ساعت انجام می‌شد.

پروازهای هواپیمایی کشورمان به مقصد دو فرودگاه مدینه و جده در حال انجام است. امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از ایران در حج تمتع شرکت می‌کنند که اعزام آنها طبق اعلام سازمان هواپیمایی تا ۱۸ تیرماه ادامه خواهد داشت. طبق تقویم عربستان، موسم حج ۱۴۰۳ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد.

کد خبر 6128105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha