۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۹

کرملین:آمریکا نمی‌تواند با زبان تهدید و باج‌خواهی با چین صحبت کند

کرملین:آمریکا نمی‌تواند با زبان تهدید و باج‌خواهی با چین صحبت کند

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا نمی‌تواند با زبان تهدید و باج‌خواهی با چین صحبت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سوئیس با دعوت نکردن از نمایندگان روسیه به کنفرانس اوکراین، از بی طرفی خود فاصله گرفته است.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص آمده است: سوئیس تا حد زیادی بی طرفی خود را از دست داده است، زیرا در پس زمینه درگیری اوکراین با اقلیت غربی ابراز همبستگی کرده است.

در بخش دیگری از بیانیه سخنگوی کرملین آمده است: چین بزرگ ترین اقتصاد جهان است، حتی ایالات متحده نیز نمی تواند به خود اجازه دهد با لحن تهدید و باج خواهی با این کشور صحبت کند. ایالات متحده به مرور زمان درک خواهد کرد که نمی‌ تواند با چین با زبان تهدید و باج خواهی صحبت کند.

کرملین ادامه داد: در خصوص تحریم های احتمالی آتی علیه چین، با پکن ابراز همبستگی می کنیم و اظهارات واشنگتن را نامناسب می دانیم... مجمع اقتصادی سنت پترزبورگ علاقه مندی گسترده ای را در میان شرکت کنندگان خارجی به خود جلب کرده و این رویداد می تواند مبنای همکاری گسترده ای میان کشورها باشد.

کد خبر 6128116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      0 1
      چقدر روسیه لاف میاد
      • مهرداد ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        0 0
        نوامچامسکی ساکن امریکا و جرج گالوی ساکن انگلیس ده ها سخنرانی در رابطه با پایان اقتدار آمریکا دارند . افول آمریکا بحث داغ جهان است .
    • نوریه بیگم صدخروی ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      0 0
      امریکای جنایتکاروبی شرف واروپای فاشیست انگار از ملتها طلبکار هستند کم ثروت ملتهارو چپاول وغارت کردند استعمارگران لعنتی جات توی جهنم باشه بی وجدانهای بیشرم دزد جنگ افروز قاتل دول غربی ابله نابود شوید الهی
      • مهرداد IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        0 0
        ساعت بدهی آمریکا را در اینترنت دنبال کن بدهی آمریکا به ۳۵ تریلیون دلار رسیده و هرسال دارد سه تریلیون اضافه می شود .
    • نا اشنا IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      0 1
      چه ربطی به روسیه دارد که سنگ چین رو به سینه می‌زند. بزرگترین اقتصاد جهان . خدایی نخندون ما رو . بعد از آن اگر صنایع های تک آمریکا و اروپا و تکنولوژی آنها به چین نرسد -چین باید فکر دیگری بر دارد .
      • مهرداد IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        0 0
        وزیر اقتصاد و بازرگانی سنگاپور گفت با رشد چین و هند عصر برتری آسیا فرا رسیده است . چین سال گذشته ۸ تریلیون دلار در تولید ناخالص ملی از امریکا پیشی گرفت . امسال این عدد به ۱۲ تریلیون دلار می رسد .
    • M IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      0 0
      آقای پسکوف زیاد به چین اعتماد نکنید فقط روابط، برابر وابسته نشوید که روزی قیافه گرفت بمشکل نخورید،، چین مثل کره جنوبی پول و تجارت از همه مسائل جلو تر و با ارزش تر است،
    • ناشناس ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      0 0
      امام کشورهای تحریم شونده با هم جمع شوند و تحریم‌های غرب وحشی را بشکنند