۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین مطرح کرد؛

توزیع ۶ هزار تن انواع کودهای یارانه‌دار در فامنین

توزیع ۶ هزار تن انواع کودهای یارانه‌دار در فامنین

همدان-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از توزیع ۶ هزار تن انواع کودهای یارانه‌دار در فامنین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور خزایی سطح کشت محصولات زراعی و باغی فامنین را در سال زراعی جاری حدود ۵۵ هزار هکتار در قالب الگوی کشت دانست و اظهار کرد: کشت غالب این شهرستان غلات آبی و دیم است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون حدود ۶ هزار و ۸۸ تن انواع کودهای یارانه‌دار ازته، فسفاته و پتاسه در فامنین توزیع شده است گفت: این میزان در قالب سهمیه پاییزه، سرک، بهاره، طرح جهش تولید و سهمیه باغ توسط کارگزاران مجاز این شهرستان تهیه و توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین یادآور شد: از این میزان ۵ هزار و ۳۸۸ تن انواع کود ازته و ۵۱۰ تن انواع کود فسفاته و ۱۹۰ تن انواع کود پتاسه برای تغذیه کودی کشت‌های زراعی و باغی توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه توزیع کود صرفاً از طریق سامانه پایش کود و با صدور حواله الکترونیکی توسط ۱۰ کارشناس به عنوان کاربران سامانه توزیع می‌شود گفت: سهمیه کود شهرستان از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و بخش کمتری نیز از طریق سازمان تعاون روستایی و اتحادیه تعاونی‌های تولید استان متناسب با زمان مصرف برای بهره‌برداران شهرستان تأمین شده است.

خزایی در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده بهینه و به موقع از کودهای کشاورزی در افزایش راندمان محصول تا درصد بالایی تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه توزیع کود سرک و بهاره تا پایان سال زراعی جاری ادامه خواهد داشت اضافه کرد: کودهای تخصیصی با توجه به سطوح کشت اعلام شده در سامانه صدور حواله الکترونیکی کود جهت توزیع بین بهره‌برداران بارگزاری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین ادامه داد: نظارت مستمری بر مقدار و نحوه توزیع توسط کارشناسان شهرستان وجود دارد، همچنین در زمان خرید انواع کودهای شیمیایی به شماره ثبت مواد کودی توجه می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: در سال‌های اخیر در برنامه پایش مواد کودی با هدف بررسی کیفیت مواد کودی و تطابق اطلاعات درج شده روی بسته بندی کود با محتوای آن در فروشندگی‌های سطح شهرستان نمونه‌گیری و آنالیز عناصر کودی انجام می‌شود.

کد خبر 6128193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha