لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز دویست‌وچهل‌وچهارم؛

تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنوب لبنان

تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنوب لبنان

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنوب لبنان و شهادت و زخمی‌شدن ساکنان این مناطق در پی این حملات همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم حملات وحشیانه خود علیه نوار غزه و جنوب لبنان شمار دیگری از ساکنان این مناطق را به شهادت رساند و زخمی کرد.

عملیات منحصر به فرد گردان های قسام

گردان های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کردند که مبارزان این گردان‌های عملیاتی منحصر به فرد را علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به انجام رسانده‌اند.

قسام بیان کرد که مبارزان این گردان‌ها با فرود پشت خطوط دشمن، موفق به گذر از دیوار حائل در مرز نوار غزه شده‌اند و به مقر فرماندهی یکی از لشکرهای ارتش رژیم صهیونیستی که مشغول فعالیت علیه شهر رفح در جنوب نوار غزه است حمله کرده‌اند.

علاوه بر این مبارزان قسام بامداد امروز دهانه یک تونل بمب‌گذاری‌شده را در اطراف «تل زعرب» در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه به روی یک گروه ۵ نفره از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی منفجر کردند و آنان را از پای درآوردند.

۳ تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی نیز در شرق شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه از سوی مبارزان گردان‌های قسام با گلوله‌های «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داده شد.

همچنین گردان‌های قسام، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه با خمپاره سنگین هدف قرار دادند.

اسپانیا به جمع شاکیان رژیم‌ صهیونیستی پیوست

«خوزه مانوئل آلبارس» وزیر امور خارجه اسپانیا از اقدام جدید این کشور علیه رژیم صهیونیستی خبر داد.

آلبارس اعلام کرد که اسپانیا به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین‌المللی در رابطه با نسل‌کشی فلسطینیان از سوی این رژیم در غزه خواهد پیوست.

وزیر امور خارجه اسپانیا تاکید کرد: اجرای اقدامات احتیاطی و موقت دادگاه کیفری بین‌المللی در قبال اسرائیل همچنان بعید به نظر می‌رسد. از همین روی اسپانیا برای کمک به دادگاه بین‌المللی کیفری به این شکایت می‌پیوندد.

تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنوب لبنان

دادگاه کیفری بین‌المللی درخواست دادرسی ارائه‌شده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی جمعی از سوی این رژیم در نوار غزه را اوایل بهمن‌ماه سال گذشته بررسی کرد.

پس از آن قضات دادگاه کیفری بین‌المللی طبق درخواست آفریقای جنوبی احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. این دادگاه از رژیم صهیونیستی خواست تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

این دادگاه به رژیم صهیونیستی دستور داد ظرف یک ماه تمامی اقداماتی را که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده به دادگاه لاهه گزارش دهد. همچنین قاضی این دادگاه گفت که حکم مذکور تعهدات بین‌المللی برای رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند.

علاوه بر این دادگاه لاهه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا «اقدامات فوری» را برای فراهم کردن خدمات مورد نیاز فوری و کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه انجام دهد، اما با این حال دستوری مبنی بر برقراری آتش‌بس در این جنگ را مطرح نکرد.

اما پس از آن در چهارم خردادماه جاری دادگاه بین‌المللی کیفری در شهر لاهه هلند با ۱۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

در حکم دادگاه بین‌المللی کیفری آمده است: اسرائیل باید عملیات نظامی یا هر اقدام دیگری را در رفح متوقف کند. اسرائیل باید گذرگاه رفح را برای ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه باز کند.

این نهاد قضایی بین‌المللی در ادامه حکم خود تأکید کرد: اسرائیل باید دسترسی کمیته های حقیقت‌یاب را به اسناد برای تحقیق درباره اتهام نسل‌کشی در نوار غزه تضمین و ظرف یک ماه گزارشی از اقدامات خود را به دادگاه بین‌المللی کیفری ارائه کند.

این حکم برای اجرایی‌شدن به تأیید از سوی شورای امنیت نیاز دارد تا به یک حکم لازم‌الاجرا تبدیل شود.

اقدام جدید کلمبیا علیه رژیم صهیونیستی

کلمبیا در ادامه حمایت از ملت فلسطین دست به اقدامی جدید علیه رژیم صهیونیستی زده است.

بلومبرگ در این رابطه به سندی دست پیدا کرده و آن را منتشر کرده است.

بر این اساس وزارت بارزگانی کلمبیا خواهان اعمال برخی محدودیت‌ها برای فروش زغال‌سنگ به رژیم صهیونیستی شده است.

اوایل خردادماه نیز همزمان با اقدام برخی کشورهای اروپایی از جمله ایرلند، نروژ و اسپانیا علیه رژیم صهیونیستی در به رسمیت شناختن کشور فلسطین، دولت کلمبیا از بازگشایی سفارتخانه این کشور در کرانه باختری خبر داد.

در همین ارتباط، در ادامه حمایت‌های جهانی از دولت مستقل فلسطین و انزوای جهانی رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه دولت کلمبیا در بیانیه‌ای از قصد این کشور برای بازگشایی سفارتخانه خود در شهر رام الله به منظور افزایش روابط دوجانبه میان تشکیلات خودگردان و کلمبیا خبر داد.

گفتنی است که کلمبیا نهم آگوست ۲۰۱۸ کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخته بود.

تداوم بازداشت ها در کرانه باختری

رژیم صهیونیستی همزمان با حمله به مناطق مختلف نوار غزه به یورش‌های خود به نقاط مختلف کرانه باختری نیز ادامه می‌دهد.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته با یورش به شهر «قلقیلیه» واقع در کرانه باختری، بیش از ۳۲ شهروند فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

علاوه بر این روستای «مادما» واقع در جنوب نابلس نیز شاهد یورش چندین ساعته نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بود.

در این یورش نیز چندین فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنوب لبنان

۶ شهید و چندین زخمی در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود علیه ساکنان نوار غزه، با هدف قراردادن یک خانه مسکونی در اردوگاه «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه، ۶ فلسطینی را به شهادت رساند و چندین نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

همچنین شمار شهدای قتل عام شب گذشته آوارگان فلسطینی مستقر در یکی از مدارس وابسته به آژانس آنروا در اردوگاه النصیرات از سوی ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی به ۳۲ شهید افزایش یافته است که بیش‌تر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «المطاحن» در شمال خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه با پهپادهای کوادکوپتر به سوی هر جنبنده‌ای تیراندازی می‌کنند.

مرزهای شرقی استان خان‌یونس نوار غزه نیز زیر آتش سنگین توپخانه دشمن صهیونیست قرار دارد.

علاوه بر این توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه را گلوله‌باران کرد.

در شمال نوار غزه نیز نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی به سوی خانه‌های فلسطینیان در شرق اردوگاه جبالیا تیراندازی کردند.

تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنوب لبنان

۱۱ زخمی در حملات بامدادی رژیم صهیونیستی به لبنان

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی منطقه «بیت یاحون» در جنوب لبنان را بمباران کرده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده در این جنایت جدید ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، ۷ نفر زخمی شده‌اند.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به یک کارگاه تولید مواد شوینده در شهرک «وادی جیلو» در جنوب لبنان نیز ۴ نفر را زخمی کرد.

همچنین خبرنگار المیادین در جنوب لبنان اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی شهرک «صدیقین» و اطراف شهرک «عدشیت» در جنوب لبنان را نیز بمباران کرده است.

تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنوب لبنان

نفوذ مبارزان مقاومت از غزه به سرزمین‌های اشغالی / ۲ نظامی صهیونیست زخمی شدند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از نفوذ گروهی از مبارزان مقاومت فلسطین از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

خبرنگار نظامی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در همین رابطه اعلام کرد که حادثه امنیتی خطرناکی در نوار مرزی غزه رخ داده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که گروهی از «افراد مسلح»، نزدیک به ۲ ساعت پیش موفق شده‌اند در رفح و در اطراف گذرگاه «کرم ابوسالم» وارد سرزمین‌های اشغالی شوند.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد که گروهی از نظامیان صهیونیست که در حال گشت‌زنی در منطقه بوده‌اند با این افراد برخورد کرده‌اند و تبادل آتش میان آنان رخ داده است.

همچنین بر اساس اعلام رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در جریان این تیراندازی ۲ نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند.

این رسانه صهیونیستی بیان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در حال بررسی موضوع احتمال بازگشت یکی از این مبارزان به داخل نوار غزه است.

کد خبر 6128473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      6 5
      خداوند یاورتان باد به امید پیروزی
    • ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      6 5
      هیچ کسی در ا ین دنیا زنده نمی ماند توف به کشور های غرب
    • ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      1 0
      لبنان ویمن بایدباموشکهای قوی وزیاد ودرجبهای مختلف تمام زیرساختها ومراکزنظامی و حیاتی اسراییل را بزنن،جواب کوبنده و تمام کننده بایدباشه،مردم منتظرنمایش قدرت واقعی مقاومت هستن
    • مجید DE ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      4 1
      رژیم صهیونیستی که پرونده و تکلیفش معلومه. ولی در کل به نظر میرسه ۳۸ هزار کشته و ۹۰ هزار مجروح، برای حماس هم اهمیتی ندارد.
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      2 0
      اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      1 0
      در هر جا نیروی نیابتی ایران باشد آنجا را میزند
    • ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      0 0
      اسراییل، داعشی هر دو سگ هارند رهبری اجازه بدن، با خاک یکسان میشن! کشتارها تموم میشه، وعمرشون به پایان آخرتی هس بی شرفا
    • یک انسان ازاده IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      0 0
      بایدتکلیف صهیونهارا یکسره کردهجوم وغافلگیری باسلاحهای مخرب همانندانها بایدعملکردحتی قویتر