۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم:

هرمزگان بارانی می‌شود

هرمزگان بارانی می‌شود

بندرعباس- رییس اداره هواشناسی قشم گفت: سامانه بارش‌های همرفتی برای ساعت های بعد از ظهر و شب جمعه و شنبه در بلندی های شرقی و شمالی استان هرمزگان تقویت و فعال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: طبق تحلیل نقشه‌ها و مُدل‌های هواشناسی روز جاری در ساعت‌های صبح شرایط جوی آرام خواهد بود و در ساعت‌های بعدازظهر در بلندی‌های استان، رشد ابر با احتمال وقوع رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در ساعت‌های صبح آسمان هرمزگان صاف تا کمی ابری خواهد بود و در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در بلندی‌های استان به ویژه ارتفاعات شرقی، رشد ابر پیش بینی می‌شود و وقوع رگبار پراکنده باران و رعدوبرق محتمل خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: برای روزهای جمعه و شنبه ۱۷ و ۱۸ خرداد در ساعت‌های بعدازظهر و شب شرایط تقویت بارش‌های همرفتی در بلندی‌های استان به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی استان پیش بینی می‌شود که نوع مخاطره به صورت رگبار باران و رعدوبرق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای مورد انتظار است.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: بنابراین توصیه می‌شود مردم هرمزگان از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی به ویژه در بلندی‌های شرقی و شمالی استان (منطقه بشاگرد و حاجی آباد)، صعود به مناطق کوهستانی، چرای دام در مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

وی گفت: امروز دریا نیز در ساعت‌های صبح تا ظهر آرام و در ساعت‌های بعدازظهر و شب با وزش بادهای سطحی کمی مواج خواهد بود و با احتیاط شناورهای سبک، شرایط برای رفت و آمد سایر شناورها مساعد پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی جزیره قشم با اشاره به اینکه فردا جمعه ۱۸ خرداد از ساعت‌های آغازین شب تا ساعت‌های صبح یکشنبه ۲۰ خرداد افزایش باد جنوب شرقی در دریای عمان و به تدریج تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس پیش بینی می‌شود که سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد، افزود: در این مدت همچنین احتمال افزایش سرعت لحظه‌ای باد در سواحل دریای عمان دور از انتظار نیست، بنابراین توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی در این مدت از رفت و آمد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی و دریایی به تناوب تا روز دوشنبه ۲۱ خرداد، حاکم خواهد بود، بیان کرد: به لحاظ دمایی، در این مدت نوسانات دمایی یک تا سه درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

کاملی دیرستانی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۵ درجه و ۹۴ درصد و شهر قشم را ۲۷ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

کد خبر 6128665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Sch ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      4 0
      فعلا که خبری نیست
      • ... ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
        0 0
        آره فعلا هوا آفتابیه