۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد؛

اجرای ۱۳۸ پروژه سلامت محور توسط دولت سیزدهم در گیلان

اجرای ۱۳۸ پروژه سلامت محور توسط دولت سیزدهم در گیلان

رشت- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای ۱۳۸ پروژه سلامت محور در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی آشوبی ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح همزمان ۲۰ طرح عام‌المنفعه سلامت در گیلان که به‌صورت ارتباط تصویری با دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها متولی تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه در استان است و در این راستا اقدامات مؤثری در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تشریح خدمات این دانشگاه در سرفصل‌های مختلف پرداخت و بیان کرد: دانشگاه گیلان تلاش کرده تا با توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت، سطح زیرساخت‌های سلامت‌محور را برای جمعیت ثابت بالغ‌بر دو میلیون و ۵۰۰ هزارنفری و جمعیت شناور بیش از دو برابری موجود، فراهم کند.

آشوبی از اجرای ۱۳۸ پروژه سلامت محور در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد پروژه‌ها از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم با قریب به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، عملیات اجرایی ابر پروژه‌های سلامت‌محور در گیلان ازجمله بیمارستان ۴۲۱ تخت خوابی لاکان، برقراری ردیف اعتباری جهت احداث بیمارستان ۸۰۰ تخت خوابی و ازسرگیری احداث بیمارستان جایگزین پورسینا و دانشکده پزشکی در استان بخشی از اقدامات سلامت محور در گیلان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه آمار تخت درمانی در این استان به نسبت به میانگین کشوری پایین است، گفت: ۵۵۱ تخت درمانی در آینده نزدیک با افتتاح بیمارستان ۴۲۱ تخت خوابی لاکان و با توسعه بیمارستان شهید بهشتی انزلی به گیلان افزوده می‌شود.

آشوبی با اشاره به کمبود تخت‌های درمانی در استان گیلان، اضافه کرد: گیلان تنها استان فاقد بیمارستان جنرال در کشور است درحالی‌که جمعیت حاضر در استان، جمعیت شناور و افزایش بیماری‌های غیر واگیر با توجه به سالمندی می‌طلبد احداث این بیمارستان در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 6128724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha