در نوار غزه؛

نبود آب آشامیدنی و گرمای هوا جان آوارگان را تهدید می‌کند

نبود آب آشامیدنی و گرمای هوا جان آوارگان را تهدید می‌کند

آژانس حامی آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل بار دیگر نسبت به خطر گسترش بیماری‌های واگیردار در میان آوارگان فلسطینی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آن روا) مجدداً نسبت به اوضاع وخیم آوارگان فلسطینی در نوار غزه هشدار داد.

این آژانس بین المللی تاکید کرد که تأمین آب آشامیدنی در نوار غزه بسیار سخت شده است.

آن روا به این نکته اشاره کرد که دمای هوا در نوار غزه رو به افزایش رفته و با این شرایط آب آشامیدنی نیز پیدا نمی‌شود.

این نهاد بین المللی اضافه کرد که افزایش دما هوا و نبود آب آشامیدنی، خطر گسترش بیماری‌های واگیردار به ویژه وبا را در این باریکه افزایش داده است.

علاوه بر این، انباشت زباله در میان چادرهای آوارگان فلسطینی تبدیل به یک معضل بزرگ برای آنها شده است به طوری که شبکه الجزیره با انتشار گزارشی به تبعات این مشکل تهدید کننده نزدیک اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه با عنوان قاتل خاموش اشاره کرد.

در گزارش شبکه الجزیره آمده است که خانواده‌های فلسطینی مستقر در اردوگاه المواصی واقع در خان یونس با کوهی از زباله که در این منطقه انباشت شده مواجه هستند.

آنها تاکید کردند که کودکانشان هر روز در میان این زباله‌ها بازی می‌کنند و بوی تعفن کوهی از زباله شبانه روز در محل‌های استقرار این آوارگان فلسطینی احساس می‌شود.

یکی از خطرناک‌ترین تبعات انباشت زباله در نزدیکی محل سکونت آوارگان فلسطینی گسترش بیماری‌های واگیردار در میان آنها به ویژه در میان کودکان است.

کد خبر 6128746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha