۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۳

معاون وزیر کشور عنوان کرد؛

کسب کارنامه موفق گیلان در حوزه ایمنی سواحل

کسب کارنامه موفق گیلان در حوزه ایمنی سواحل

رودسر- معاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: استان گیلان سال گذشته در حوزه ایمنی و کاهش غرق شدگان کارنامه موفقی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق کریمی کیا بعد از ظهر پنج شنبه طی سفری به رودسر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: موضوع آزاد سازی سواحل یک میراث ماندگار از شهید رئیسی است که از سال ۱۴۰۰ بحث آزاد سازی سواحل و استفاده بهینه همه مردم از موهبت دریا را به صورت جدی پیگیری کردند.

وی با بیان اینکه در طول این دو سال بحث آزاد سازی به جز محدوده‌های خاص نظامی و گمرکات مابقی به طور کل انجام گرفته است، افزود: مساله سواحل در کشور متأسفانه با مخاطره ایمنی ساحل، که متأسفانه هر سال شاهد غریق در سواحل جنوب و شمال همراه است‌.

کریمی پهنه سواحل کشوری در شمال کشور را ۹۰۰ کیلومتر و نوار ساحلی جنوب را ۱۸۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۷ استان ساحلی کشور در گیر این موضوع هستند.

معاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تصریح کرد: خوشبختانه استان گیلان در سال گذشته بهترین عملکرد را در حوزه ایمنی سواحل و کاهش قابل ملاحظه مغروغین کسب کرد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته در ۴ ماه طرح ساحلی گیلان ۱۰ غرق شده داشته‌ایم گرچه یک فوتی هم زیاد است اما نسبت به سال قبل تر که آمار ۴۰ نفر را نشان می‌دهد سال گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای انجام گرفت.

کریمی کیا بیان کرد: این نوید را به مردم می‌دهیم با وجود اینکه داغدار رئیس جمهور هستیم اما به فرموده رهبر انقلاب هیچ خللی در امورات کشور به خصوص در موضوعاتی که دستگاه‌های اجرایی مکلف به خدمات رسانی هستند اتفاق نیفتاده و همچنان در مجموعه وزارت کشور، عوامل اجرایی و استانداری و فرمانداری‌ها به خصوص در تابستان که فصل گردشگری در محدوده سواحل خزر است پشتیبانی و هماهنگی اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 6128857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha